recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DP-UB9000 vs Panasonic DP-UB820
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DP-UB9000 vs Panasonic DP-UB820

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 02:39
@stridsvogn

Det der provokerer mig lidt, er at du direkte siger at alle anmeldere er betalt af producenten.  

Ingen tvivl om at det forekommer (What HIFI/ Lyd og Billede), men at alle skulle være til salg har ingen gang på jord.

Der er vist ingen, incl. mig selv, der har benægtet at der er Chorma- ringing, men det sjove er, at hvis man googler fænomenet, er du den ENESTE (+1) i hele verden der finder at det er en dealbreaker på disse afspillere. 

Det er ikke, som jeg har skrevet mange gange, synligt ved normal brug. Det burde ikke afholde de fleste fra at købe denne afspiller.

Min dagsorden er blot at påpege at du er blevet et globalt fænomen, i alle tråde der omhandler Panasonics afspillere. Smile Af den grund vil jeg mene at du rider kæphesten, og derfor ikke er den rette at modtage "Panasonic" råd fra. Det er naturligvis op til den enkelte, men bør påpeges.

Jeg stødte selv på dine indlæg tilbage da jeg søgte oplysninger før mit køb. Kan godt forstå at du er lidt stolt over at kunne detektere det personligt, men det er altså lidt som at lede efter hullet i osten.

Afslutningsvis, kan det anbefales selv at prøve produktet, er ret sikker på at ingen bliver skuffede.

Vincent Teoh, fra HDTV giver den en "Highly Recommended " karakter, og det er ualmindeligt svært at finde en anmeldelse der ikke er på 5 stjerner. 

På det personlige plan vil jeg mene at UB820 bestemt er bedste value for the money i øjeblikket, som afspiller, ikke som streamer, hvor den er forfærdelig.

Med dette (konstruktive og semi- høflige) indlæg vil jeg hænge min hat op.



Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@stridsvogn

Det der provokerer mig lidt, er at du direkte siger at alle anmeldere er betalt af producenten.  

Ingen tvivl om at det forekommer (What HIFI/ Lyd og Billede), men at alle skulle være til salg har ingen gang på jord.

Der er vist ingen, incl. mig selv, der har benægtet at der er Chorma- ringing, men det sjove er, at hvis man googler fænomenet, er du den ENESTE (+1) i hele verden der finder at det er en dealbreaker på disse afspillere. 

Det er ikke, som jeg har skrevet mange gange, synligt ved normal brug. Det burde ikke afholde de fleste fra at købe denne afspiller.

Min dagsorden er blot at påpege at du er blevet et globalt fænomen, i alle tråde der omhandler Panasonics afspillere. Smile Af den grund vil jeg mene at du rider kæphesten, og derfor ikke er den rette at modtage "Panasonic" råd fra. Det er naturligvis op til den enkelte, men bør påpeges.

Jeg stødte selv på dine indlæg tilbage da jeg søgte oplysninger før mit køb. Kan godt forstå at du er lidt stolt over at kunne detektere det personligt, men det er altså lidt som at lede efter hullet i osten.

Afslutningsvis, kan det anbefales selv at prøve produktet, er ret sikker på at ingen bliver skuffede.

Vincent Teoh, fra HDTV giver den en "Highly Recommended " karakter, og det er ualmindeligt svært at finde en anmeldelse der ikke er på 5 stjerner. 

På det personlige plan vil jeg mene at UB820 bestemt er bedste value for the money i øjeblikket, som afspiller, ikke som streamer, hvor den er forfærdelig.

Med dette (konstruktive og semi- høflige) indlæg vil jeg hænge min hat op.




Tak fordi du så HDTVtest anmeldelsen og derved kan bekræfte chroma problemet er reelt.

Kan du ikke lige udspecificere hvor jeg har skrevet alle anmeldelser er betalte, der skulle stå de fleste.
På forhånd tak.

Og hvis det ikke er for meget forlangt, et link til en Panasonic UB9000 anmeldelse der ikke er sponsoreret eller på nogen måde har økonomiske interesser relateret til AV salg.


Redigeret af stridsvognen - 07-Maj-2021 kl. 09:48
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 14:37
I stedet for at kløve ord, ville det være super, hvis du kunne anvise mig en film hvor jeg kan være så uheldig at opleve problemet. 

Det skal være ved normal afstand til TV, og ikke et testbillede. Det kunne være spændende, og jeg lover at melde ærligt tilbage. 

Kan bruge min Xbox One X som reference.

Jeg har en del film, så det burde være muligt at ramme en jeg har i samlingen.

Pft!

Edit: Sidder 2,20m fra et 65" OLED, så jeg burde kunne se evt. udfordringer.


Redigeret af Pede8000 - 07-Maj-2021 kl. 14:58
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

I stedet for at kløve ord, ville det være super, hvis du kunne anvise mig en film hvor jeg kan være så uheldig at opleve problemet. 

Det skal være ved normal afstand til TV, og ikke et testbillede. Det kunne være spændende, og jeg lover at melde ærligt tilbage. 

Kan bruge min Xbox One X som reference.

Jeg har en del film, så det burde være muligt at ramme en jeg har i samlingen.

Pft!

Edit: Sidder 2,20m fra et 65" OLED, så jeg burde kunne se evt. udfordringer.

Det har jeg specificeret tidligere i en post her i tråden.

Så kunne du være så venlig at bekræfte at du anerkender at der er en chroma peaking som er en fejl?

Og venligst nævn hvor jeg har skrevet ALTID, så gennemlæs samtlige af mine indlæg her i tråden og se om du ikke finder svaret, og kan fortælle mig hvilket indlæg jeg skal rette til næsten altid.

Skal være ærlig at sige jeg syntes du er en kæmpe kværulant, do læser brudstykker og mellem linierne og tager ting ud af kontext, og svare ikke på et eneste spørgsmål, jeg bruger tid på at gennemse anmeldelser, notere tidspunkter for at gøre det simpelt for dig, syntes det er på tide du kommer med noget konkret, så fremadrettet brug citat funktione når du vil citere mig, så slipper vi for dine fortolkninger af hvad der står mellem linierne.

HINT..
05-Maj-2021 kl. 19:21


Redigeret af stridsvognen - 07-Maj-2021 kl. 15:41
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 15:45
Gud fri mig vel! Thumbs Down
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

UB9000 får mega gode anmeldelser (fra troværdige sider) og jeg vil, igen, opfordre dig til at linke til en dårlig anmeldelse. Bare een?! Så æder jeg mine ord i mig.

Imponerende... Jeg stopper her.
I rest my case.

Med dette (konstruktive og semi- høflige) indlæg vil jeg hænge min hat op.


Hvorfor skulle nogen tage dit ord for gode vare?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 15:23
Nu håber jeg ikke, at jeg ripper op i noget, men jeg har for nyligt erhvervet mig en ub9000, og er stadig inden for returretten, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om det som stridsvognen beskriver reelt er et problem.

Med et problem forstår jeg, om det er noget man kan se ved almindeligt brug.

Stridsvognen, kan du komme med et eksempel, hvor jeg vil kunne opleve det ved almindeligt brug? En bestemt film, scene eller lignende? Jeg har en del film og netflix abonnement som jeg vil kunne teste det på.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Nu håber jeg ikke, at jeg ripper op i noget, men jeg har for nyligt erhvervet mig en ub9000, og er stadig inden for returretten, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om det som stridsvognen beskriver reelt er et problem.

Med et problem forstår jeg, om det er noget man kan se ved almindeligt brug.

Stridsvognen, kan du komme med et eksempel, hvor jeg vil kunne opleve det ved almindeligt brug? En bestemt film, scene eller lignende? Jeg har en del film og netflix abonnement som jeg vil kunne teste det på.
Det er bestemt ikke noget reelt problem. Den eneste som mig bekendt har kunnet se et problem er den omtalte. Han har kørt med problemstillingen i flere internationale fora, og alle ryster på hovedet og kan ikke se noget problem.

Nu ved jeg godt at Stridsvognen fare i flint, rager mig en fjer! Jeg diskuttere ikke med ham mere. End of story.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 16:45
Uha, I leger med ilden gutter. LOL

Jeg har tidligere, helt konkret og konstruktivt spurgt efter en klip eller lignende, hvor jeg kunne teste.
Det affødte en skideballe af den anden verden. 


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Uha, I leger med ilden gutter. LOL

Jeg har tidligere, helt konkret og konstruktivt spurgt efter en klip eller lignende, hvor jeg kunne teste.
Det affødte en skideballe af den anden verden. 


Jeg har adskillige dueligheds tegn i blæse en intetsigende ild en lang march.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Nu håber jeg ikke, at jeg ripper op i noget, men jeg har for nyligt erhvervet mig en ub9000, og er stadig inden for returretten, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om det som stridsvognen beskriver reelt er et problem.

Med et problem forstår jeg, om det er noget man kan se ved almindeligt brug.

Stridsvognen, kan du komme med et eksempel, hvor jeg vil kunne opleve det ved almindeligt brug? En bestemt film, scene eller lignende? Jeg har en del film og netflix abonnement som jeg vil kunne teste det på.

Det kan ses, men nok mest for det trænede øje, og på det store lærred, som tidligere nævnt i tråden vil du sikkert ikke bemærke nogen forskal om du bruger en UB9000 eller den billigste kagedåse UHD afspiller på markedet på et alm. moderne TV
Om det er et problem eller ej er helt op til brugeren, eneste jeg med garenti kan sige er at der er ret stor forskel på hvordan forskellige afspillere håndtere konvertering forskellige parametre, hvem der kan se hvad og hvorfor er en hel anden snak.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2021 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Uha, I leger med ilden gutter. LOL

Jeg har tidligere, helt konkret og konstruktivt spurgt efter en klip eller lignende, hvor jeg kunne teste.
Det affødte en skideballe af den anden verden. 



Nu er der jo ingen der kan fortælle en ½ blind mand hvad han kan se eller ej, men du kan da starte med at kigge på en chroma multiburst, og derefter købe en reference afspiller der ikke har samme problem, og lave en a/b sammenligning, og så kan du jo bagefter dele med verden hvad det er du ikke kan se.
Du er også blevet inviteret til en demo adskillige gange, jeg har også tilbudt at kigge forbi med lidt materiale og afspillere, men du har ingen interesse.

Og nu er det så heldigt at UB9000 også er en blu ray afspiller, så af mangel på flere UHD afspillere kan du nøjes med at sammenligne med andre ikke 4K afspillere, og nøjes med 1080P da problematikken er gennemgående i alle formater.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu