recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K BluRay VS. 4K Streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K BluRay VS. 4K Streaming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K BluRay VS. 4K Streaming
    Sendt: 11-December-2020 kl. 14:47
Min erfaring er også at det er lyden, der er klart størst forskel på, men det er for mig også ligeså vigtigt som billedet så jeg køber film som jeg kan lide på disk.
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Jeg vil lige svare mig selv.

Jeg hentede den Panasonic UB820 og satte en 4K film på, det var Topgun, som jeg selvfølgelig godt vidste ikke ville være af bedste kvalitet, men det var nu den eneste film der var som jeg ville bruge penge på.

Derefter satte jeg en almindelig BluRay film (Warcraft) på for at se hvordan Panasonic UB820 ville behandle den, og OMG WAUW!! Det er simpelthen så flot at 4K film fra AppelTV og div streaming tjenester virker forældet, samlingen.

Der er ingen tvivl om at jeg vil beholde den Panasonic, om end det nok bliver 'dyrt at se de enkelte film.

Men hvad, det er dyrt grej jeg har, og det er en lille udgift set i forhold til.

Måske det er mine øjne, men jeg sidder også at redigere 4k materiale meget af dagenSmile 
Jeg har Top Gun på blå skive 4K UHD og har den den som streaming fra iTunes "ATV4K"  ligeledes i 4K med Dolby Vision, Jeg kan ikke se forskel dem i mellem på et LG OLED 77" på en afstand af 3m. Lyden er dog en anden i historie.

Jeg har flere film købt i itunes som jeg også har på blå 4K UHD skive, generelt kan jeg ikke se forskel på 3 meters afstand på en 77" oled.Smile


Redigeret af Potter - 10-December-2020 kl. 15:28
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 13:48
Respekt!
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 13:26
Jeg vil lige svare mig selv.

Jeg hentede den Panasonic UB820 og satte en 4K film på, det var Topgun, som jeg selvfølgelig godt vidste ikke ville være af bedste kvalitet, men det var nu den eneste film der var som jeg ville bruge penge på.

Derefter satte jeg en almindelig BluRay film (Warcraft) på for at se hvordan Panasonic UB820 ville behandle den, og OMG WAUW!! Det er simpelthen så flot at 4K film fra AppelTV og div streaming tjenester virker forældet, samlingen.

Der er ingen tvivl om at jeg vil beholde den Panasonic, om end det nok bliver 'dyrt at se de enkelte film.

Men hvad, det er dyrt grej jeg har, og det er en lille udgift set i forhold til.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 22:20
sidder lige og læser anmeldelsen af 1917 på 4K. Synes den her del beskriver meget godt, hvorfor jeg ikke har lyst til at skille mig af med fysiske medier, og gå på streaming. 

 Because I help family stay entertained through my collection I often redeem my digital slips so out of curiosity I took a look at the 4K UHD stream and as expected, it looks nice but doesn't hold a candle to the disc. Speed dependency and streaming bitrate caps punch this one in the gut - namely in the dark scenes with low orange light. The shadows are chunky without any smooth gradience. There are a few other inconsistencies in detail clarity but how well it handles low light is the key criticism. If you were hoping on the digital 4K being "good enough" you're missing out on a beautiful disc.”
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Trådstarter har planer om en NAD AVR med en Atmos-løsning samt har investeret i en ny OLED skærm. På baggrund af dette er der noget der tyder på at han er i gruppen som er interesseret i høj lyd/ billedekvalitet. 

På den baggrund vil jeg mene at en afspiller er på sin plads. Man vil oplevet et rimeligt stort løft i kvaliteten.

Det der afholder mig fra at anbefale det, entydigt, er at han skriver at han sjældent ser film mere end den gang. I det scenarie vil det være skørt at købe fysiske medier.

Personligt køber jeg i dag også kun særligt elskede udvalgte film jeg ved jeg kommer til at se igen og igen - Jeg køber dem på 4K BD når og hvis jeg kan det - Alle andre film jeg typisk gerne kun ser 1 gang, måske 2 gange, ser jeg gerne på all-you-can-eat streamingtjenester. Sådanne film lejer eller køber jeg så stort set heller aldrig online, selv om jeg lige kan finde på at snuppe et meget billigt lejetilbud i ny og næ, hvis vi taler 9-19 kr og en film der kunne friste (er dog mere til serier end film i dag).

Trådstarter må vel gøre op med sig selv hvad han syntes investeringen er værd - Jeg syntes at du og andre af os allerede har givet ham gode oplysninger at opveje det i forhold til

Redigeret af TBC1 - 04-December-2020 kl. 21:37
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 19:23
Trådstarter har planer om en NAD AVR med en Atmos-løsning samt har investeret i en ny OLED skærm. På baggrund af dette er der noget der tyder på at han er i gruppen som er interesseret i høj lyd/ billedekvalitet. 

På den baggrund vil jeg mene at en afspiller er på sin plads. Man vil oplevet et rimeligt stort løft i kvaliteten.

Det der afholder mig fra at anbefale det, entydigt, er at han skriver at han sjældent ser film mere end den gang. I det scenarie vil det være skørt at købe fysiske medier.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

men er der meget tydelig forskel på billede / lyd kvaliteten?


Om der er "Tydelig" forskel afhænger af flere faktorer: Skærmstørrelse, afstand til skærm, kvalitetsbevidsthed/opmærksomhed, kvaliteten af billed og lydudstyr

De fleste med en normal størrelse skærm, en normal afstand til skærmen og et mere normalt surroundanlæg vil næppe opleve nogen forskel i praksis. Men den er der hvis man går efter i detaljerne og hvis man er fintfølende over for den. Til feinsmækkere med meget høje krav og ekstrem kvalitetsbevidshed med dyre lyd og billedløsninger er det således stadig ret svært at komme uden om, mens det ikke længere har relevans for den gennemsnitlige bruger. 

Se evt. https://youtu.be/WbKCZpQN72c 

Redigeret af TBC1 - 04-December-2020 kl. 18:51
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 16:25
Fiber og der er altid masser af båndbredde uden afbrydelser
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 15:17
Hvis det sker ofte, så skal du vist have kigget på din forbindelse.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 15:11
Det største problem med streaming er efter min mening at forbindelsen kan ryge midt i filmen
Så bliver man frustreret  Thumbs Down
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Et pip fra en uddøende race

Uddøende, ja det er nok sandt. Jeg holder også ved så længe jeg kan og bruger masser af penge på kunstigt åndedræt.

Man kan jo faktisk få lidt "det bedste af begge verdener", ved at rippe film og streame dem lokalt, i fuld kvalitet. Så får man også søgning og de spontane valg, fra streaming.
OG, en kvalitet som jeg synes mange glemmer, man slipper for tvungne forfilm, reklamer, FBI advarsler og lign.
Men, det er en dyr løsning som de færreste nok vil være med på.

Jeg tillader mig at tvivle på, om Streaming kvaliteten bliver det samme. Det har vi ikke set med musik/radio, hvor de fleste også er ligeglade med hvad de putter i ørene.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu