recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben sænker sine standarder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hi-Fi Klubben sænker sine standarder

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hi-Fi Klubben sænker sine standarder
    Sendt: 11-December-2020 kl. 17:19
Efter en længere mail udveksling har Hifiklubben nu oplyst mig at:

I samme ombæring vil en FLAC, WAV, AIFF eller MQA fil fra 16bit/44kHz og opefter, i vores univers, som udgangspunkt også betragtes som Hi-Res / HD Audio.

Det ser jeg som en knæfald af de store. Hvorfor er en standard som siden 1982 har været netop det, standard opløsning, pludselig løftet op til at være Hi-Res/HD Audio.

Eksempelvis hed det førhen:

………understøtter højopløste musikfiler helt op til 24-bit/96 kHz. Dette er langt højere end cd-kvalitet, og du vil tydeligt kunne høre forskellen i form af en væsentligt forbedret detaljering, dynamik, rumfornemmelse og generel musikalitet i lydbilledet. Højopløste 24-bit musikfiler vinder lige så stille frem på markedet 

Efter download kan du afspille ægte højopløst musik fra computeren og lade rDAC give dig den fulde oplevelse på anlægget.


Lidt ærgerligt når nu firmaets stifter i den grad tidligere har kæmpet for bedre lydkvalitet.
Håber der er tale om en fejl fra kundeservice og at en ledende medarbejder får et kig på dette.


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 18:41
de lever af salg og ikke som i gamle dage hvor flere smed mange penge på lækkert grej 


Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 18:44
Jo men ligefrem at hæve en standard som blev fastsat for 40 år siden til Hi-Res
Resten af verden (med undtagelse af streamingtjenester) anser CD-kvalitet for at være standard IKKE HDConfused
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 20:25
Helt tilbage i 90'erne mistede jeg tilliden til dem, hvad angår rådgivning om Hi-Fi. Det gik fint nogle år efter de havde overtaget Audioscan, men det har været en lang tur ned ad bakke.
Det er egentligt forståeligt nok, for deres (Peters' ?) gamle holdning om at Mini-anlæg og trådløst ikke er HiFi er ikke foreneligt med at tjene penge i dag (slet ikke med ca 100 butikker), så de surfer i gråzonen og dit eksempel er vel bare endnu et tegn på at de skal tækkes kunderne.
Det er ikke god praksis at sælge en kunde noget udstyr, som man så kalder dårlig kvalitet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 21:09
Man er altid fri til at bruge sine penge hvor man lyster.

Tiden er bare en anden nu. Vis mig et teenage værelse med to kæmpe Cervin Vega højttalere i dag. Det findes ikke. Alle vil have trådløs lyd ofte med Bluetooth. 

I sin tid drejede det også om at tjene penge. Der gik man uden om grossister og importerede hi-fi som blev solgt billigt men stadig med god fortjeneste. Marketing var også et sted der blevet sparet. I stedet for glittede reklamer lavede man reklamer som en avis med egne artikler. I min optik en lidt ufin måde at sælge produkter på.

Hi-fi klubben har altid været dygtige til at sælge det efterspurgte. Det kan man vel ikke sige noget til.

Butikker der sælger rigtig godt gammeldags hi-fi er nærmest ikke eksisterende.


Redigeret af Mufti - 11-December-2020 kl. 21:10
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 23:18
Forstår jeg dig ret, at de mener at 16/44,1 også anses som hi-res?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 00:01
HiFi klubben var tilbage i tiden ganske seriøse.

Frekventerede "klubben" i Randers og demorumsleder Niels var for "vild".

Men må nok sige at da de begyndte at forhandle playstations, så gik der her med HiFi lidt fløjten og til trods for at de har en masse lækre produkter (Dali højttalere, Lyngdorf produkterne osv.), må jeg nok sige at det er ved at være lang tid siden at jag sidst har været i en "klub".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 00:28
I samme ombæring vil en FLAC, WAV, AIFF eller MQA fil fra 16bit/44kHz og opefter, i vores univers, som udgangspunkt også betragtes som Hi-Res / HD Audio

Ovenstående er copy - paste fra HFK

Undrede mig lidt over MQA i 16/44 men den er god nok, et reelt 13 bits signal er nu også Hi-ResOuch
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 06:09
Sonos er vist meget populært og høj waf.

Købte selv et par gode tr¨ådløse (-snublefrie) ørebøffer for ikke så længe siden i "klubben".
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 06:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

HiFi klubben var tilbage i tiden ganske seriøse.

Frekventerede "klubben" i Randers og demorumsleder Niels var for "vild".

Men må nok sige at da de begyndte at forhandle playstations, så gik der her med HiFi lidt fløjten og til trods for at de har en masse lækre produkter (Dali højttalere, Lyngdorf produkterne osv.), må jeg nok sige at det er ved at være lang tid siden at jag sidst har været i en "klub".

Klaus
Jeg ikke uenig Klaus.

Hvis de havde holdt fast i konceptet fra gamle dage, var de helt sikkert lukket.

Du kan finde brugere herinde der spørger til hvordan man kan tilslutte en grammofon til en BT højttaler. Bare fordi LPer er blevet moderne.

Klubben har et sortiment der er efterspurgt. Så må vi gamle hifi dinosaurer søge andre steder hen. 

Det er også lang tid siden jeg har været i klubben. Det skyldes at jeg er ganske tilfreds med lyden fra mit næsten 20 år gamle hi-fi. Mit seneste TV købte jeg hos klubben på nettet. Fordi det var billigst her og garantien bedre. Er det seriøst?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 09:58
Konkurrencen imod de store “teknikhaller” elgiganten og power er nådesløs. Fona gik ned, og expert har trange kår. Jeg vil også mene at HFK kun overlever ved at forny sig og følge tidens trend med BT højttalere og spilkonsoller. Jeg oplever nu stadigvæk en seriøsitet når jeg har brug for råd i HFK, og den er jo ikke eksisterende i teknikhallerne.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 12:46
farme også for dårligt at klubben har udviklet sig for at følge med kundernes præferencer. 
Alle andre normale virksomheder plejer jo at stædigt holde fast indtil deres indtjeningsgrundlag er væk...
Eller noget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu