recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 15>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 analog er også frekvenser, ellers hvordan skulle lyd opstår. Hvordan ville en mikrofon optage lyd og sende  en elektrik kopi af lydbølgerne igennem?
Den kan ikke diskuteres..

Analogt eller digitalt er overførselsformen for elektriske signaler gennem en ledning.


Luft der bevæger sig, eller bølger i havet, er hverken analoge eller digitale.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:




Jeg ved godt paul ikke kab lide MQA, det er ikke noget nyt. Han er heller ikke så glad for Vinyl. Han er mere til CD og DSD

Men du glemte lige dette fra videoen

3:34

By compressing it to that size we can actually wind
gettting I think as high as 192kHz 24 bit data on the as you've uncompress it,
so that's kind of cool

Han siger jo selv den bliver uncompress

8:35
I don't whant them saying. Well I can't you know. I'm gonna buy PS audio because we don't have MQA.
I want them to experence. And i would say 70 to 80% of the people I talk to as PS audio owners like MQA.
They like what it does, they think et sounds better and that's great

Og Paul vil have at folk kan opleve MQA, ikke fordi han er bange for at miste kunder.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 14:15
Sad lige og så dette interview med Bob Stuart John Darko sjovt nok siger han om analog
5:49
Analog is these vibrations in the air. It's an analogue og my vocal cords
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Sad lige og så dette interview med Bob Stuart John Darko sjovt nok siger han om analog
5:49
Analog is these vibrations in the air. It's an analogue og my vocal cords

Det gør det ikke mere rigtigt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Sad lige og så dette interview med Bob Stuart John Darko sjovt nok siger han om analog
5:49
Analog is these vibrations in the air. It's an analogue og my vocal cords

Altså al respekt for Darko. Han er rigtig god, men han er ikke et orakel. Han tror blandt andet på at en strategisk placeret dørstopper! oven på en DAC gør en forskel. Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Sad lige og så dette interview med Bob Stuart John Darko sjovt nok siger han om analog
5:49
Analog is these vibrations in the air. It's an analogue og my vocal cords


Altså al respekt for Darko. Han er rigtig god, men han er ikke et orakel. Han tror blandt andet på at en strategisk placeret dørstopper! oven på en DAC gør en forskel. Smile
det var nu også Bob der sagde det jeg citeret.

Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

]Altså al respekt for Darko. Han er rigtig god, men han er ikke et orakel. Han tror blandt andet på at en strategisk placeret dørstopper! oven på en DAC gør en forskel. Smile


Det kan også være, at han bare er blevet betalt for at tro det Han er til salg, og det er vist ikke nogen hemmelighed.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:26
Sorry! Ved genlæsning kan jeg godt se det!

Jeg lever fint med 16, 44.1. Min hørelse er ikke god, som en delfins og det er cd kvalitet. Fint med mig.

Blot fordi jeg har udstyr der håndtere HiRes, behøver jeg jo ikke opsøge det, blot fordi det er højt opløst.
Det aller vigtigste er hvordan musikken er produceret i studiet og ikke hvor lossless den er. 

Efterbehandling i form af loudness er dog ikke i orden. Det ændrer fundamentalt på det kunstneriske udtryk. Det bør være op til den enkelte bruger at justere på musikken. (MQA)

Er det helt ved siden af?
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Sad lige og så dette interview med Bob Stuart John Darko sjovt nok siger han om analog
5:49
Analog is these vibrations in the air. It's an analogue og my vocal cords


Det gør det ikke mere rigtigt.


Klaus
en ingeniør har vel mere forstand på det end os to
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

]Altså al respekt for Darko. Han er rigtig god, men han er ikke et orakel. Han tror blandt andet på at en strategisk placeret dørstopper! oven på en DAC gør en forskel. Smile


Det kan også være, at han bare er blevet betalt for at tro det Han er til salg, og det er vist ikke nogen hemmelighed.
Big smile 

Du har ret, men i dette tilfælde er det en helt almindelig dørstopper fra IKEA. Det er der nok ikke så mange gysser i at anbefale?! 


Tak for tippet med Talk Talk, jeg havde ikke lige set at der var forskel på de enkelte udgaver!
Det er utroligt.
Ved du om min Denon, der ikke kan håndtere de "fine" formater fra Tidal, falder tilbage på den almindelige udgave af f. eks. Talk Talk albummet.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:48
Nej, en dørstopper fra Ikea har han nok ikke fået så meget for at anbefale Det er selvfølgelig noget pjat, at det skulle gøre en forskel, men slangeolie er der jo masser af i hi-fi-verdenen. I det mindste koster en dørstopper fra Ikea ikke så meget, men så kan det jo være, at næste skridt er en fancy vibreringsbegrænser til 999,-

Du skal selv vælge den rette udgave af pladerne på Tidal. Hvis du afspiller det der andet Talk Talk-album, som er "CD MQA", så får du ikke normal cd-kvalitet. Ofte er der en helt normal 16/44 FLAC-udgave man kan vælge under Versions (det hedder det i hvert fald i Roon), men som nævnt her på forummet, så er alt Warner jo blevet skiftet ud med "CD MQA", så jeg ved ikke hvad for en kvalitet vi reelt står tilbage med.

Redigeret af Naiera - 26-Januar-2021 kl. 16:54
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ofte er der en helt normal 16/44 FLAC-udgave man kan vælge under Versions (det hedder det i hvert fald i Roon), men som nævnt her på forummet, så er alt Warner jo blevet skiftet ud med "CD MQA", så jeg ved ikke hvad for en kvalitet vi reelt står tilbage med.

"Højkvalitets 13 bit MQA" Clap

Desværre varer det nok ikke længe inden der ikke findes et eneste reelt 16/44 album på Tidal (Baseret på hvordan tingene hidtil er sket, har ingen insider viden)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu