|
Jeg er forvirret over TIDAL |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Xstatic
Bruger Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Mht din tidal oplevelse på Apple carplay: Der er jeg desværre helt enig med dig. Tidals carplay oplevelse er ekstremt ringe og ustabil. Jeg har plaget deres support med det nu på 2.år, og der er sket forbedringer, men kun meget marginale forbedringer. Det er stadig ustabilt, nogle gang kan man tilgå sine playlister, og andre gange kan man ikke.
Deezers, apple music og spotifys carplay oplevelser er klart klart bedre. Men jeg føler mig nødsaget til at holde fast i Tidal, da jeg oplever tydeligt bedre lyd fra Tidal end på de øvrige - inkl. Deezer.
|
||
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 972 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Mon ikke det er fejl match fra Soundizz der er skyld i der er kommet rod i “min musik”. Har selv brugt Soundizz nogle gange, og der kan opstå fejl match. Jeg oplever også at Tidal CarPlay ikke køre særligt smooth, langsom om at starte musik op, og pludselig stopper, og andre gange slet ikke vil virke. Men hvis jeg starter Tidal via telefonen, før jeg køre, så virker det bedre, dette er selvfølgelig ikke optimalt, men en workaround indtil der bliver fejlrettet fra Tidal. Har læst at det er en kendt fejl, men ved ikke om det relatere til præcise bilmodeller eller mærker. Mit infocenter version i bilen er SYNC F.1.3.3.1_R19301a, i en Ford. Jeg tester pt. Deezer, og det fungere fint, også i CarPlay. Men jeg tror ikke jeg skifter, da jeg har flere stykker MQA hardware, så det giver mest mening at blive ved Tidal.
Redigeret af Jever - 29-December-2020 kl. 12:06 |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for dit input. Glad for at jeg ikke er den eneste. Troede jeg var ved at blive skør. Trist at Tidal ikke tager det alvorligt med henvendelserne. Jeg er selv i dialog med dem om CarPlay problemerne og vil da henvise til at der er flere her der oplever det samme.
|
||
Xstatic
Bruger Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
godt du skriver til dem om carplay problemerne. Jeg vælger at tro på, at jo flere der kontakter dem om det, jo større bliver deres motivation for at få kompetente folk til at skrive noget ordentligt software.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for dine input. Jeg brugte https://www.tunemymusic.com/da/?tidal=true#step1som Tidal selv linker til og tror også det er der den er gået gal. Jeg kører selv Peugeot 3008 SUV så det tror ikke det er model specifikt. Jeg vil også vente lidt med at teste/skifte ti Deezer.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
sidder lige i bilen og prøver det med at starte appen først og så tilslutte den til bilen med originale Apple kabel nå appen/misikken er i gang. Den spiller det nummer jeg startede med men efter dette nummer er slut stopper appen med at virke. Det er simplethen elendigt, intet mindre.
Redigeret af DanishCanadian - 29-December-2020 kl. 15:36 |
||
Xstatic
Bruger Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
enig. Det er så crappy. En sjælden gang imellem virker den som den skal, nogle gange kan man kun afspille musik fra "my mixes" og ikke egne playlister, nogle gange slet ikke - den er så hamrende ustabil nu på 2. eller 3.år. Jeg har prøvet på 3 andre biler end min egen: samme ustabile resultater. Apple music appen er den mest stabile, rock solid carplay app jeg har prøvet, men nytter ikke så meget når jeg vil have bedre lydkvalitet. Jeg betjener som regel tidal via telefonen i carplay mode, så virker det bedre, men er virkelig dybt forundret over at de ikke gør sig mere umage med at få det til at virke.
|
||
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 972 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg oplever også at Spotify, Deezer, Telmore Play og Apple Music virker helt efter hensigten, utroligt at Tidal ikke kan få det fixet.
Eneste trøst må være at Qobuz CarPlay er dårligere end Tidal... 😂
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Appen virker simpelthen enormt ringe. Det skal siges at jeg afvikler appen på en opdateret iPhone Xs og alt andet jeg afvikler via CarPlay kører som smurt. Jeg skal typisk trykke 2-3 gange på menupunktet Playlists. Hvis den så endelig åbner så er den tom til tids for at jeg ved at kigge på selve telefonen kan se at der er de numre der skal være. Andre gange sker der simpelthen ingen ting. Efter ca. 10 sekunder kommer der en fejlbesked op på infoskærmen i bilen om at der gik noget galt! Så det er en piv hammerende ringe oplevelse af Tidal via CarPlay her i huset. Fik besked om at det nogle gange virkede ved at starte appen før man kobler mobilen til bilen via kabel. Det har så ikke virket her. Afspiller kun en sang og så er det slut.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har lige fået en tilbagemelding fra Tidal support at de arbejder på sagen. Men kan forstå på andre i denne tråd at det har de gjort i flere år . Jeg orker ikke rigtig svare dem i aften men vil helt klart give dem det glatte lag når jeg svare dem i løbet af nogle dage.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Denne gut har samme problem som jeg oplever: https://www.youtube.com/watch?v=gzEU6El9JQs
|
||
Xstatic
Bruger Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
præcis. Ditto her.
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |