recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trække netværkskabel i nybyg over loftet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trække netværkskabel i nybyg over loftet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 11:21
HAr godt læst om det, men er så bange for at de enten trækker tomrøret til det forkerte sted - altså ikke lige rammer det sted på den kommende væg man ville have, eller at de bukker røret for meget så der ikke kan trækkes kabel igennem. 

Med over loft er det trods alt blot et lige rør op og ned, så kan næppe gå lagt. længere ledningsføring dog.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 11:17
hvis det er nybyg (læs ikke bygget endnu) så læg dem i gulvet.

Min svigerinde fik rørene ført i gulvet da de fik fuldt renoveret deres hus. Det fungerer ganske godt
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 11:14
Spærene blir dækket af isolering.



Redigeret af Munch - 17-Januar-2021 kl. 11:15
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 11:03
Hej

Sidder og researcher trækning af netværkskabler ved nybyg da vi gerne vil bygge i år.
tanken er masser af tomrør fra alle rum op til loft og så fra teknik op tll loft og så trække kablerne imellem der selv.
MEN, hvis elektriker laver tomrør op til loft/gangbro og jeg så selv trækker kablet over loft og ned i teknik - så kommer de til at løbe oppe ved gangbroen, dvs over isoleringen og så ned i varme rum. Er det et problem eller vil der ikke kunne dannes kondens på kablerne som så drypper fugt ned i tomrørene, men evt. fugtproblem til følge ? 
Jeg kan jo ikke lægge dem under isoleringen da spærene går på tværs ?

Nogle som har billede af hvordan de evt har gjort ? eller kan/bør gøres ?

Jannik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu