recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyngdorf TDAI-1120, lille udfordring...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyngdorf TDAI-1120, lille udfordring...

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 16:43
Ha ha, jeg har intet imod høj tekno, det var bare et billede på, at det ikke er her KEF LS50 står stærkest. Der tror jeg Hothers er bedre. Jeg bor midt i byen, med naboer, over- og underboer. Det ville ikke være populært hos børnefamilierne... Wink 

Har engang modtaget en henvendelse på høj Stan Getz... Tongue
Han, underboen, er oven i købet politimand, og de havde en baby med kolik. Lunten var nok lidt kort. Han klagede også over min telefon, han kunne høre vækkefunktionen om morgen. Der satte jeg grænsen!!

De er heldigvis flyttet.


Redigeret af Pede8000 - 19-Januar-2021 kl. 16:45
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvis der i nærheden af Aarhus, er du velkommen til at komme og få en bette lytter!
Ret sikker på at du ikke bliver skuffet! :)

Tak, bor dog i København, så jeg må nok væbne mig med tålmodighed til butikkerne åbner. 
Men fedt at du er glad for dit setup! 
Til top
claus1907 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus1907 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 15:29
@Pede8000

Jeg købte selv en Lyngdorf TDAI-1120 januar 2021 og er super glad for den.
Jeg havde også problemer med chromecast indtil jeg åbnede home appen på min mobil og tildelte Lyngdorfen et "rum", jeg tror du har samme problem.

Når dette er gjort virker den perfekt.
Jeg bruger kun Tidal via den indbyggede chromecast.
skriv hvis du skal have mere detaljeret information

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af claus1907 claus1907 skrev:

@Pede8000

Jeg købte selv en Lyngdorf TDAI-1120 januar 2021 og er super glad for den.
Jeg havde også problemer med chromecast indtil jeg åbnede home appen på min mobil og tildelte Lyngdorfen et "rum", jeg tror du har samme problem.

Når dette er gjort virker den perfekt.
Jeg bruger kun Tidal via den indbyggede chromecast.
skriv hvis du skal have mere detaljeret information


Ja, den er bare fed. Jeg prøver lige det med home appen. Tidal hi-fi kører fint med Chomecast? Altså tænker flac/ hifi?

1000 tak for input!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 18:29
Får denne melding. 


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
claus1907 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus1907 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:46
Jeg kender ikke meget til airplay, jeg bruge kun chromecastm jeg prøvde dog lige spotyfi connect, det virker også fint.

Er chromecasten (lyngdorf) på sammen netværk som mobil/PC

Hvis de er på samme netværk tror jeg hvis du åbner  google home app, kan se at der er fundet en enhed som skal konfigureres.

ps
Der er kommet en fw 1.2 til Lyngdorf'en, jeg tror dog ikke den løser dit problem.
Jeg tror ikke den fejler noget, den skal nok bare konfigureres

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af claus1907 claus1907 skrev:

Jeg kender ikke meget til airplay, jeg bruge kun chromecastm jeg prøvde dog lige spotyfi connect, det virker også fint.

Er chromecasten (lyngdorf) på sammen netværk som mobil/PC

Hvis de er på samme netværk tror jeg hvis du åbner  google home app, kan se at der er fundet en enhed som skal konfigureres.

ps
Der er kommet en fw 1.2 til Lyngdorf'en, jeg tror dog ikke den løser dit problem.
Jeg tror ikke den fejler noget, den skal nok bare konfigureres


Jeg er overbevist om at der er "ugler i mosen". Apparatet dukker heller ikke op når jeg laver en søgning efter bluetooth. Dettte fra MacBook, iPad og iPhone. Jeg kan finde alle mine andre enheder...... 

Min problemer med Google Cast og AirPlay er både når den er kablet (her er der ingen tvivl om at den er på samme net ;)) og når jeg har den koblet op på wifi.

Tror det er på tide at teste HFK support. Håber på det bedste.

Edit: Hvis jeg vil streame Tidal fra appen via Google Cast, dukker mit TV (sony) og Android Boks fra Stofa op, men ikke min Lyngdorf????? Den findes ikke, og jeg tror det hele bunder i defekt bluetooth?! 


Redigeret af Pede8000 - 22-Januar-2021 kl. 08:20
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
claus1907 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus1907 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:00
Edit: Hvis jeg vil streame Tidal fra appen via Google Cast, dukker mit TV (sony) og Android Boks fra Stofa op, men ikke min Lyngdorf????? Den findes ikke, og jeg tror det hele bunder i defekt bluetooth?! 

Lyngdorf chromecast dukker ikke op, hvis den ikke er konfigreret via home appen.
Bluetooth har ikke noget at gøre med chromecast.

Je kan selvfølge ikke udelukke at der skulle være problemer med den, så det kunne godt være at du er nød til at kontakte HFK support
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af claus1907 claus1907 skrev:

Edit: Hvis jeg vil streame Tidal fra appen via Google Cast, dukker mit TV (sony) og Android Boks fra Stofa op, men ikke min Lyngdorf????? Den findes ikke, og jeg tror det hele bunder i defekt bluetooth?! 

Lyngdorf chromecast dukker ikke op, hvis den ikke er konfigreret via home appen.
Bluetooth har ikke noget at gøre med chromecast.

Je kan selvfølge ikke udelukke at der skulle være problemer med den, så det kunne godt være at du er nød til at kontakte HFK support

Update, nu fik jeg hul igennem til Chrome Cast ( Google Play?), skulle lige godkende deres opdaterde brugerbetingelser. Så er den ged barberet. 
Jeg er dog ikke imponeret over Tidal HIFI via CC, den er slet ikke så højt opløst, som når jeg bruger Tidal gennem min Denon streamer?? (HEOS) Er det ikke underligt.

Jeg har indstillet Tidal appen til HIFI/ Master 


Redigeret af Pede8000 - 22-Januar-2021 kl. 09:38
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
claus1907 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus1907 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 13:06
Fedt, du har fået hul igennem :-)

Jeg er ret overbevist om at jeg kører med højeste opløsning, jeg synes da også lyden er i top

Jeg har dog ikke sammenlignet den med andet, men det kunne være jeg skulle prøve.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af claus1907 claus1907 skrev:

Fedt, du har fået hul igennem :-)

Jeg er ret overbevist om at jeg kører med højeste opløsning, jeg synes da også lyden er i top

Jeg har dog ikke sammenlignet den med andet, men det kunne være jeg skulle prøve.

1000 tak for hjælpen!
Jeg laver lige en tråd om Tidal- mysteriet!! Wink
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 17:42
Jeg kører også Tidal HIFI gennem AIRplay til via min HUB til Burchart A700 istedet for chromecast og mener det giver bedre lydkvalitet en Cromecast- så måske når du får airplay til at virke det vil give et løft! i lydkvaliteten Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu