recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield eller ATV 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield eller ATV 4K?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
Forfatter
Besked
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Du kan godt importere fra EU, men vær opmærksom på, at i ikke-supporterede lande såsom Danmark får man en neddroslet version af den nye brugerflade. Den Google TV-brugerflade, som man ser hos Google og i diverse videoer, er anderledes og kræver pt. opsætning af DNS/VPN. Den skifter vel, når Google TV officielt lanceres i Danmark senere på året.


Det er "For You"-kategorien, som pt. ikke virker i DK? Vi er vant til ikke at have en samlet præsentation, så vi overlever, hvis det er.

Boksen skal først og fremmest overtage streamingen fra vores tv-apps. Med undtagelse af Netlix, som er bundstabil, så er de resterende (Youtube, Viaplay, DRTV og Disney+) ustabile, svingende i billedkvalitet og kan tage tid at åbne.

Jeg har forsøgt at finde videoer af apps på Google TV, men det har vist sig svært. Virker den umiddelbart ok ift. åbning af apps og generel opstart?

Kommentaren om Shield og hastighed på apps har jeg ikke læst før, men, jeg har læst om Androids ram-udfordringer, så er vel ikke voldsomt overrasket.


Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 13:58
Så brug af Helvetica er no go på en moderne boks?

Det er en af de mest letlæselige skriftsnit overhovedet og matcher egentlig meget godt det skriftsnit, som f.eks. TV 2 bruger til indebrændte tekster (der dog er lidt condensed).

Derudover er der masser af skriftsnit med "klodsede" punktummer - det har intet at gøre med om det er moderne eller ej.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Mark Gurman fra Bloomberg plejer at være rimelig spot-on og han siger, at ny Apple TV hardware kommer i 2021.

Er der nogle specifikationer oplyst?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej ikke til rent tv lyd og til soundbars. men til hjemmebio er den uegnet, pga den lyden op, da den ikke bitstreamer.


Og, hvornår er det at man har brug for det - ud over når man streamer film fra sin egen server?


Klaus


Redigeret af KlausDM - 28-Januar-2021 kl. 16:58
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af transporter transporter skrev:

Og nu er hustruen måske mest til en Google TV, mest pga. prisen. Så kan vi bedre bytte den ud, hvis der kommer en ny ATV i løbet af i år.

Beslutningsprocessen er ikke blevet mere effektiv LOL

Er der nogen nævneværdig forskel på hvor hurtigt, at boksene åbner en app, når man går ind i den? De indbyggede apps, som vi har på tv'et, kan (med undtagelse af Netflix) være afsindigt langsomme, og når barn vil se Brandmand Sam, så skal det jo helst gerne ske indenfor så få sekunder som muligt..



Apple åbner apps på under to sekunder (cirka).

Arh det gør det så ikke. i hvert fald ikke PLEX, drtv, netflix eller disney+


Øh jo....
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej ikke til rent tv lyd og til soundbars. men til hjemmebio er den uegnet, pga den lyden op, da den ikke bitstreamer.


Og, hvornår er det at man har brug for det - ud over når man streamer film fra sin egen server?


Klaus

Klaus. efter jeg fik min 2019 pro, har jeg haft test med sammen film, mellem DD+ atmos(2019pro) og DD+ atmos(apple tv 4k)
Selv mellem 2019 pro og apple tv 4k, er lyden mere detaljeret på 2019 pro end på apple tv 4k. dog ikke lige så godt som true hd, men den er tættere på end end med apple tv. sorry to say't
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej ikke til rent tv lyd og til soundbars. men til hjemmebio er den uegnet, pga den lyden op, da den ikke bitstreamer.


Og, hvornår er det at man har brug for det - ud over når man streamer film fra sin egen server?


Klaus

Klaus. efter jeg fik min 2019 pro, har jeg haft test med sammen film, mellem DD+ atmos(2019pro) og DD+ atmos(apple tv 4k)
Selv mellem 2019 pro og apple tv 4k, er lyden mere detaljeret på 2019 pro end på apple tv 4k. dog ikke lige så godt som true hd, men den er tættere på end end med apple tv. sorry to say't


Streamet fra?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej ikke til rent tv lyd og til soundbars. men til hjemmebio er den uegnet, pga den lyden op, da den ikke bitstreamer.


Og, hvornår er det at man har brug for det - ud over når man streamer film fra sin egen server?


Klaus

Klaus. efter jeg fik min 2019 pro, har jeg haft test med sammen film, mellem DD+ atmos(2019pro) og DD+ atmos(apple tv 4k)
Selv mellem 2019 pro og apple tv 4k, er lyden mere detaljeret på 2019 pro end på apple tv 4k. dog ikke lige så godt som true hd, men den er tættere på end end med apple tv. sorry to say't


Streamet fra?


Klaus
Disney+ (bl.a. Mulan og ironman) Netflix med den der nye britiske , der forgår i Victoria tiden, med sex

Redigeret af T-Duck - 28-Januar-2021 kl. 19:48
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Disney+ (bl.a. Mulan og ironman) Netflix med den der nye britiske , der forgår i Victoria tiden, med sex

Tak.
Du har tidligere kun talt om streaming fra egens server, hvilket er absolut ligegyldigt for 98% af brugerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Men i er vandt til underteksternes udseende på chromecast, vil synes at apple tv, er kantet og klodset alá teletekst.
 

Det synes jeg ikke er rigtigt. Underteksterne er da meget skarpe på Apple TV 4K.

Disney+ eksempel.



Underteksternes format kan ændres i Tilgængelighed -> Billedtekst og undertekster.
Man kan endda vælge sit helt eget format.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Men i er vandt til underteksternes udseende på chromecast, vil synes at apple tv, er kantet og klodset alá teletekst.
 

Det synes jeg ikke er rigtigt. Underteksterne er da meget skarpe på Apple TV 4K.

Disney+ eksempel.




Underteksternes format kan ændres i Tilgængelighed -> Billedtekst og undertekster.
Man kan endda vælge sit helt eget format.
som jeg beskrev tidligere, så kunne jeg ændre det uden det blev for småt at se på, eller også fyldte det halvdelen af skærmen
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zunex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 22:46
Er der nogen rare mennesker der kan forklare hvor det her jidder kommer fra - er det 60 til 50 Hz der gør det eller wtf?

Og det lyder nærmest som om at det aldrig kan løses 100 % - er det rigtigt?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu