recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield eller ATV 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield eller ATV 4K?

 Besvar Besvar Side  <1 45678 11>
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2021 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Er det kun mig der absolut ikke kan se det 24fps judder der snakkes om. (Der var også nogle der snakkede om hak ved TV2?). 
jeg ser det virkelig ikke. (bruger Apple TV4K. 

jer der ser det. har i oLED TV eller sker der på alle?. og er det bare mine øjne der er langsomme siden jeg ikke oplever det? :)


Jeg har heller aldrig oplevet det.
Hverken på mine 2 LCD tv eller på min projekter , der alle 3 har et Apple tv.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2021 kl. 12:25
Nej! Judder ses tydeligst ved panorering, hvor billedet vises stødvist i små hak.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2021 kl. 12:25
Jeg ville købe et ATV, det er en dejlig lille boks
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Er det kun mig der absolut ikke kan se det 24fps judder der snakkes om. (Der var også nogle der snakkede om hak ved TV2?). 
jeg ser det virkelig ikke. (bruger Apple TV4K. 

jer der ser det. har i oLED TV eller sker der på alle?. og er det bare mine øjne der er langsomme siden jeg ikke oplever det? :)

Jeg har heller aldrig oplevet det.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Er det kun mig der absolut ikke kan se det 24fps judder der snakkes om. (Der var også nogle der snakkede om hak ved TV2?). 
jeg ser det virkelig ikke. (bruger Apple TV4K. 

jer der ser det. har i oLED TV eller sker der på alle?. og er det bare mine øjne der er langsomme siden jeg ikke oplever det? :)

Jeg har heller aldrig oplevet det.

Det sker med alle TV, da det ikke har noget med TV'et at gøre men er fra selve streamingboksens output det findes på - men altså kun når og hvis man ser 24 fps materiale og ikke 23,976 fps materiale som ATVet klarer lige så fint som f.eks. Shielden. Bemærk at langt det meste "24" fps materiale er 23,976 og ikke 24.  ...Om man så er følsom nok til at se det og generes af det er en anden snak. Det er jo fortsat nok >90% af alle dem der ejer en streamingboks med mulighed for match af framerate der alligevel stadig har den stående på 50 eller 60 hz default output uden nogen sinde at have aktivere match af framerates og ikke tænker en hujende fis videre over det - så der er jo stor forskel på hvor meget man går op i det og hvor opmærksom man er.


Redigeret af TBC1 - 31-Januar-2021 kl. 00:14
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 10:12
Hej.

Jeg står overfor samme valg imellem ATV og Shield pro. 
Har lige læst det meste igennem her i tråden.
Dog faldt jeg ikke over:

Er der mulighed for at leje nye film på Shield pro? Her kunne det være Google Play movie. Eller anden app. 
Jeg skal lave en Plex server og i den forbindelse skal jeg streame filer (f.eks mkv filer). Vil i ikke mene at Shield er mere åben for streaming af diverse filet end ATV? Er der nogen som kører Plex på ATV? 

Det var de pkt jeg hænger lidt i bremsen på - nogen erfaringer med disse spørgsmål? 

Vh Michael
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Highway 2 Highway 2 skrev:

Hej.

Jeg står overfor samme valg imellem ATV og Shield pro. 
Har lige læst det meste igennem her i tråden.
Dog faldt jeg ikke over:

Er der mulighed for at leje nye film på Shield pro? Her kunne det være Google Play movie. Eller anden app. 
Jeg skal lave en Plex server og i den forbindelse skal jeg streame filer (f.eks mkv filer). Vil i ikke mene at Shield er mere åben for streaming af diverse filet end ATV? Er der nogen som kører Plex på ATV? 

Det var de pkt jeg hænger lidt i bremsen på - nogen erfaringer med disse spørgsmål? 

Vh Michael
ja du kan godt leje film på Google Play, Apple tv komme senere på året til Android tv også.

Apple tv konvertere alt lyd til PCM, og jeg synes det fjerne detaljer i lyden, i modsætning til bitstream på Shield. Apple tv kan kun levere atmos fra streaming via dolby digital+ .
Så plex er bedst med Shield tv

Redigeret af T-Duck - 07-Februar-2021 kl. 10:52
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Highway 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-December-2020
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway 2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 18:24
Så Google Play er som en app på Shield?
Jeg vidste ikke angående atmos. Det er rykket da valget mod Shield fremfor ATV
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2021 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Highway 2 Highway 2 skrev:

Så Google Play er som en app på Shield?
Jeg vidste ikke angående atmos. Det er rykket da valget mod Shield fremfor ATV
ja Google Play film er som app på Android tv. Jeg har begge bokse, og er mest glad for Shield tv. Da vi også kører plex server her i huset. Og upscaleren i Shield 2019 er rigtig god
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 02:11
AppleTV’s bedste våben har hidtil været streaming i almindelighed, og adgang til leje af 4k HDR Premiere film i særdeleshed ( via Itunes) . Har man derimod selv rippet film, og værdsætter muligheden for lyd på øverste hylde - så er Shield lige nu mere alsidigt . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Apple tv konvertere alt lyd til PCM, og jeg synes det fjerne detaljer i lyden, i modsætning til bitstream på Shield. Apple tv kan kun levere atmos fra streaming via dolby digital+ .
Så plex er bedst med Shield tv

Lyden skal jo pakkes ud et sted i kæden. Hvis ikke Apple TV eller anden boks gør det, så gør din receiver/soundbar det. Med bitstream er der dog større risiko for AV-syncproblemer.

PCM er den optimale fremgangsmåde ift. at udbrede Dolby Atmos mv. Bitstream er kun til pakketeret media og kan ikke anvendes, hvis man f.eks. vil have Dolby Atmos i spil, på live-indhold, anden type real-tids-indhold, på menu/systemlyde osv. Enheden skal derfor kunne afkode Dolby Atmos og sende det som PCM, hvis man vil gøre brug af Dolby Atmos i bredere forstand fremadrettet.

Man bliver jo nødt til at bygge fundamentet før man bygger huset.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 09:09
..

Redigeret af Hbar - 08-Februar-2021 kl. 09:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu