recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 9731 fejl på skærm & brummen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 9731 fejl på skærm & brummen

 Besvar Besvar Side  <1 181182183184>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af post post skrev:

Såe....Hurra for Philips???.... jeg kan sgu ikke liiiige se det... det må I meget undskylde ?!

Nu skal du tolke min "lille" hurrah, for at TC totalt ignorede at jeg ville have mit tv ordnet, og at Philips kundeservice gav mig hjælpen ved 1. opkald til at kontakte et service værksted på sjælland og derved få det ordnet..

Så mn glædes jubel er tilfældigvis ikke for det supertv jeg har, men for at kundeservicen måske alligevel virker bedre hos Philips end hos TC, selvom selve produktet nok ikke har været særlig godt!

Og TC har kun været nødt til at forsøge at hjælpe folk, som du selv skriver, stod de bag det store "kup" salg af billige skærme. Så joda, det er da mindst at forlange at de træder frem og hjælper forbrugerne . det var jo dem som solgte tv't til en god pris.
Havde de ikke reageret havde de nok slet ikke kunne eksistere idag.

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 09:47

Jeg er selv den "lykkelige" ejer af samme fjernsyn, dog med nyere panel og firmaware og alle de nævnte problemstillinger inkl. de alvorlige panelfejl oplever jeg mit fjernsyn nu, som nu har 1½ år på bagen

Det er i går blevet indleveret til reperation sammen med 3 siders billeddokumentation af fejlene. Jeg er meget spændt på hvad der sker og håber fjernsynet kan laves for jeg er syntes det er lækkert fjernsyn med fede funktioner savner dog DVB-C MPEG4 samt 100 Hz, men har overlevet fint uden.

 Philips har dog hele vejen været til at tale med stor ros til dem

Skal nok poste så snart der er noget nyt.



Redigeret af Ham_Der_Hansen - 19-Marts-2009 kl. 09:47
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 22:36

har brugt skærmen siden det var til rep. og kan kun sige at eftersom de ingen paneler eller dele har udskiftet, så har Philips ifølge dansk købelov forlænget min garanti med 2 år yderligere, dog har fejlen ikke været tilstede siden det er kommet tilbage.
Når man ikke udskifter dele, men finpudser dem, så fornyes garanti på specifikt det område som denne persienne fejl vedrører..dog uaktuelt, da jeg ingen problemer har mere.

så super for mig.. skærmen virker stadig lige så godt som altid.

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 13:14

Nu er mit fjernsyn kommet retur og de har skiftet et SSB-Board, samt 2 kabler kan ikke i skrivende stund huske navnene på dem. Ligeledes har de skiftet spole og lakkeret spolen.

Jeg er selv usikker på om der er ny garanti eller ej? Forventer dog selv at skifte til 42PFL 9703H/10 modelen i indeværende år. KÆFT det er et lækkert fjernsyn.  

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 00:37

Det bliver et Pana V10 50" denne gang, nu er philips ude af banen, så der slutter engang i sommer.. venter lige på det lokale pana center, som skal præsentere skærmen, så jeg er helt sikker før køb.

Mit tv har vist meget, meget små tegn på persienne fejl, der er der dog kun på den blå skærm og ikke særlig synlige.. men! ved man hvad det er, så er de der... måske er det bare syns bedrag, eller levn på synshinden efter de problemer i starten :-)

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 09:15

Mit viste også kun fejl når skærmen var blå, men det var ligeså tydeligt som på det billede der i starten af denne post. Da der så begyndte at komme grønne streger og summen fra fjernsynet - fik jeg nok :-) 

Har desværre en svaghed for Philips for min tid i radio-tv-branchen, syntes de lavede flotte og gode produkter og der var ikke nær så mange fejl som hos andre. Nu er jeg selv kommet lidt i tvivl om mit næste TV, men jeg hælder forsat til 9703, bryder mig ikke om den sølv-looket på 9803.

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 11:47

Så kom der igen persinne-look på min skærm. Disse ses tydeligt på blå, hvid og sort skærm og ødelægger tv-oplevelsen. Ligeledes er den lodrette grønne streg tilbage, dette er dog kun en periodisk fejl.

Philips service provicer afhenter fjernsynet mandag.

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 09:38

Så er fjernsynet afhentet af Philips service provider og har her til morgen fået en mail om, at deres teknikker har fundet og afhjulpet fejlen, som havde noget med system core at gøre - hvad det så end betyder Nu står fjernsynet i test og jeg vil høre nærmere mht. tilbageleveringen af fjernsynet.

Det bliver de har afhjulpet fejlen fuldstændigt. SAidste kom fejlen igen efter ca. 14 dage.

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 21:23

Så kom mit fjernsyn retur og der er forsat fejl :-( eftersigende skulle persienne-fejlen gå i sig selv efter ca. 1 uge, men jeg har forsat fejl med en lodret grøn streg i højre side af fjernsynet, nu er den ca. 1 cm bred og kommer kun via HDMI.

Hvor mange gange må Philips forsøge at udbedre samme fejl?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 21:35

Den grønne streg er IKKE en fejl

du skal bare bruge din fjernbetjening og rykke til siderne, så er det problem løst.. det er ikke en fejl på tv, men muligheden for at rykke billed til siderne, og den kant er tegn på at billed ikke er størrere.
Fungerer denne funktion ikke (som jeg tror den gør, efter den har været til service), så er den ihvertfald i v1.0 firmware.

 

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:27
Det hjælper ikke, kan ikke fjerne stregen helt.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 10:43

Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Det hjælper ikke, kan ikke fjerne stregen helt.

har du nyeste fw? dette er en software opdatering som skal til, det var derfor de lavede den mulighed så man kunne rykke billed højre/venstre på fjernbetjening.

det virker ihvertfald på mit tv, jeg kan rykke billederne ud til siden, så den grønne linie er væk.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 181182183184>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu