|
windows bootcamp på Mac mini |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Marts-2021 kl. 04:37 |
||
Kører det 100% stabilt eller er man bedre stillet med at købe en Mini Pc ? |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har du overvejet virtualbox i stedet for - Du slipper for at dele harddisken op - alt ligger i 1 fil. Og hvis du vil af med det igen, sletter du bare den ene fil.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
||
Har prøvet at køre parallels et par gange på min imac, var ikke imponeret. Stabiliteten er vigtig, så hellere bootcanp som så får alle resourcer til rådighed istedet for computeren skal køre 2 OS plus evt programmer
|
|||
![]() |
|||
Kand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2014 Sted: Arhus Status: Offline Point: 81 |
||
hej
Bootcamp køre fint på en mac mini. Hvilken mac mini er det du vil køre det på.
|
|||
![]() |
|||
||
Overvejede at finde en 2018 model med 8/256 Så må være rigeligt Bare surt man kan nemlig få en Asus mini pc med ryzen 5 4500u 16/512 så væsentligt mere power for samme penge Så er lidt splittet, men mac os trækker da jeg har mac ellers
|
|||
![]() |
|||
Steen Hansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2021 Sted: Jelling Status: Offline Point: 25 |
||
Jeg bruger min Mac Mini som server, og den kører 24/7 med Windows i en VMWare virtuel maskine.
Det kører stabilt, og giver nogle fordele, som f.eks. at jeg nemt kan flytte min server over til en anden fysisk maskine.
|
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
||
Hvis hovedformålet er at køre windows, så er du langt bedre tjent med Asus'en, er det et must at afvikle mac software på den også, ja så er valget jo truffet med bootcamp. |
|||
![]() |
|||
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
||
Men det er nu skønt kun med ene computer på bordet...
Selv køre jeg bootcamp på en iMac uden problemer. Desværre på en hybriddisk, hvor MacOS køre på SSD delen og Windows på den roterende 5400 rpm del. Det giver lidt lang opstartestid for Windows, men derfra køre det perfekt.
|
|||
![]() |
|||
||
Ok tak for svar Må se om jeg kan finde en brugt 2018 model et sted
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Bare nysgerrig, hvorfor i alverden har du delt dit fusiondrive op som 2 uafhængige enheder? ![]() Er din iMac med 24 eller 128GB SSD?
Redigeret af Potter - 16-Marts-2021 kl. 08:07 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
||
Det har jeg bestemt heller ikke gjort. Køre som ene disk. Uden at blive hængt op for noget, så mener jeg fordelingen er 256 SSD og resten mekanisk. Logisk set må jeg formode, at når jeg deler disken 50/50, så vil Windows delen ligge på mekanikken som udgangspunkt. MacOS bliver jo installeret først på SSD’en Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Hvis det er rent bootcamp uden nogle fixfaxerier, så er dit fusion drive fra start en enkel enhed "1disk", som via bootcamp deles op som 2 partitioner, en Mac og en windows. Man kan også skille sit fusion drive fra hinanden "terminal brug", så man har 2 enheder en SSD og en alm. hardisk. Det man så kan gøre er at dele SSD i 2 partitioner, og benytte den ene af disse partitioner sammen med den alm. hardisk og genere et fusion drive på denne måde. Her skal der også bruges terminal. På denne måde har du i princippet en SSD og et fusion drive, der er sikkert nogle syns det er smart, jeg kan dog ikke se nogle fordele ved. Generelt syns jeg ikke SSD delen alene hvis man adskiller sit fusion drive fra hinanden, giver bedre performes end selv fusion drevet i sig selv ved generelt brug.
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |