recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 15>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg prøvede samme øvelse med en ældre Panasonic fjernbetjening, så fungerede det normalt. Så det må være den nye fjernbetjeningen den er gal med.


Måske det har noget at gøre med hvor længe du holder knappen nede. Jeg kan se at knapperne har dobbeltfunktion, nemlig springe eller spole.

Flemming
Når knappen aktiveres, springes direkte til en anden video. Jeg har aldrig oplevet den sag før.

Det var mere ment som almen info, for jeg klare mig med de mængder af FBTJ´er jeg har.

Edit Men på forslag fra min forhandler, så prøvede jeg fbtj OK knap og de tilhørende funktioner, og så funker det. Tak til Jimmy.


Redigeret af Hother - 28-Juni-2021 kl. 17:12
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 15:40
Jeg har kigget lidt på billede og lyd.

Billedet, og her benytter jeg primært professional 2, er meget lig det billede som jeg havde på mit HZ2000 omend lidt mere klart. Umiddelbart virker farver m.v. ganske korrekte, men det får jeg at se, når TV´et kalibreres i næste måned.

Jeg har også checket lidt på billede og lyd profilen Auto AI (kunstig intelligens), hvor der efter sigende skulle være indlagt 40 mill. billede data fra forskellige billede og film genere, sport, naturfilm, krigsfilm osv. Billedet her virker som sådan ret meget lig Professional 2, men måske alligevel en smule mere billede dybde. Til den øvelse benyttede jeg HDR filmen "Dunkirk". 

Jeg har ikke fundet billede fejl af nogen art generelt. Omvendt  - som altid kan der være mennesker der er mere sensible for forskellige billedefejl.



Lyden i AI er en smule mere dramatisk end den normale surround lyd, og man får lidt fornemmelse af surround. Effekten af surround er klart afhængig af rummets opbygning, og afstande til væge, for en del af lyden skal reflekteres fra loft m.v. Og min stue har aldrig været god til lyd.

Lyden generelt er noget kraftigere, og bassen noget dybere end ved HZ2000.

Selvom vi nu er nået til "My Home Screen 6.0", så virker menuerne ganske velkendte, selvom der i takt med tilføjelse af nye funktioner og profiler er sket ændringer. Men systematikken er den samme, og det sætter jeg pris på. Der er som sædvanlig en fuld billede kalibrerings menu i forhold til ISF. 






Redigeret af Hother - 01-Juli-2021 kl. 20:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 16:27
Jeg er blevet bedt om en opsummering af mine indtryk af mit 65JZ2000, også i relation til mit tidligere HZ2000 . Det gør jeg gerne: 

Billede mæssigt er det ingen revolution. Der er absolut forbedringer, og det uanset om jeg ser kabel TV, Youtube eller BD. Forbedringerne ligger i mine øjne i en lidt større klarhed eller skarphed om man vil. Eftersom jeg kun har set 1 HDR blu-ray, når det drejer sig om Auto AI, og det gælder både billede og lyd, så skal jeg nok være lidt varsom med at udtale mig om den profil. Jeg skal bestemt øve mig lidt mere med den profil.

Jeg har kørt lidt billede tests undervejs, og har ikke fundet pixelfejl, banding eller Tint. Så selve OLED panelet, i det mindste hos mig, må siges at være i orden. 

Lyd mæssigt er der også forbedringer. En nyhed er jo TV´ets rum kalibrering med lyde.  Det virker som om at højtalerne har noget mere power og give af. Subwooferen er også noget mere potent, med en noget dybere bas. En koncert Blu-ray lyder bestemt fornuftigt. De nye indbyggede sidehøjtalere medvirker til en forbedret lydfornemelse i surround, uden at man kan drage sammenligninger med et rigtigt surround system.

Hvis man kan betjene et lad os sige 7 år gammelt Panasonic TV, kan man også betjene det helt nye jZ2000. Blot skal man sætte sig lidt ind i de nyheder som er tilføjet i menuerne.

Om Panasonic JZ2000 så endnu engang blandt flere anmeldere bliver anerkendt som et af verdens bedste TV til film, det må tiden vise. Men det må være tæt på. I år har Panasonic mener jeg tæt konkurrence med LG EVO og Sony´s 9 serie.

Edit: Jeg glemte jo, at fra sædvanligvis velunderrettede kilder, kommer Panasonic med en firmware update der indeholder Disney app´en. Tidspunktet er dog ukendt.



Redigeret af Hother - 02-Juli-2021 kl. 17:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 21:10
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 22:25
I skal da lige have en sprit ny hollandskreview,

Check lige den RGB kurve ud - og så fra et ikke kalibreret TV.

God fornøjelse:

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 17:29
Så har Vincent Theo testet 65JZ2000, og han er nu ikke helt tilfreds.

Jeg har dog ikke med mit grej (film osv.,), kunne genskabe hans kritikpunkter. Vincent Theo har sikkert ret i sine bemærkninger. TV´et har dog stadig modtaget et "Highly Recommended" Badge:



Redigeret af Hother - 18-Juli-2021 kl. 18:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har Vincent Theo testet 65JZ2000, og han er nu ikke helt tilfreds.

Jeg har dog ikke med mit grej (film osv.,), kunne genskabe hans kritikpunkter. Vincent Theo har sikkert ret i sine bemærkninger. TV´et har dog stadig modtaget et "Highly Recommended" Badge:

Så ryger det vel til salg? Embarrassed
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har Vincent Theo testet 65JZ2000, og han er nu ikke helt tilfreds.

Jeg har dog ikke med mit grej (film osv.,), kunne genskabe hans kritikpunkter. Vincent Theo har sikkert ret i sine bemærkninger. TV´et har dog stadig modtaget et "Highly Recommended" Badge:

Så ryger det vel til salg? Embarrassed

Nope, jeg er hammer tilfreds med mit TV. Lidt mere skarpt billede faktisk på lige meget hvad jeg ser,  og bedre lyd. Det eneste der irritere mig, at TV´et ikke har samme retention resistens som HZ2000. Det vidste jeg ikke da jeg købte det nuværende.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2021 kl. 23:01
Med den frekvens du skifter TV tror jeg det sidste du skal bekymrer dig om er retention :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Med den frekvens du skifter TV tror jeg det sidste du skal bekymrer dig om er retention :)
Det er vi så ikke helt enige om, retention opstår umiddelbart. Jeg skal bare være lidt mere hysterisk med at passe på mit OLED panelLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2021 kl. 21:19
Hvis nogen gerne vil se videoen på Youtube, så er videoen ikke længere tilgængelig. Den har været væk det meste af dagen. Jeg ved ikke hvorfor at videoen ikke længere er tilgængelig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 09:29
Hvis der er andre end jeg der har et JZ2000 - eller en anden JZ model, så er der kommet en ny firmware update. Blot for info.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu