recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Av reciever. Hvorfor billede ind over
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Av reciever. Hvorfor billede ind over

 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg har lige bestilt en Yamaha RX-V4A som jo er det nyeste skud på stammen. Hvis ikke den kan hvem kan så?

Er du opmærksom på, at HDMI 2.1 boardet i Yamaha RX-V4A er defekt? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1621941696

Har denne defekt betydning for andet end spil, og i bekræftende fald præcist hvad?

Den forhindrer, at signaler i 4K120 (4K ved 120 billeder per sekund) og 8K kommer igennem. Så konsol/afspiller falder tilbage på et signal i lavere kvalitet.

Lige nu vedrører det spil, men i fremtiden kommer der også andre kilder i 8K og 4K120. Mediebokse osv.


Redigeret af Rasmus Larsen - 25-Maj-2021 kl. 15:25
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg har lige bestilt en Yamaha RX-V4A som jo er det nyeste skud på stammen. Hvis ikke den kan hvem kan så?

Er du opmærksom på, at HDMI 2.1 boardet i Yamaha RX-V4A er defekt? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1621941696

Har denne defekt betydning for andet end spil, og i bekræftende fald præcist hvad?

Den forhindrer, at signaler i 4K120 (4K ved 120 billeder per sekund) og 8K kommer igennem. Så konsol/afspiller falder tilbage på et signal i lavere kvalitet.

Lige nu vedrører det spil, men i fremtiden kommer der også andre kilder i 8K og 4K120. Mediebokse osv.

Jeg har fået at vide fra Marantz (Denon), at man skal kontakte forhandleren, som derefter formidler en løsning. Mon ikke det samme gælder for Yamaha, som er ramt af samme fejl?

Jeg har netop talt med Tapeconnection, som er ved at undersøge sagen.
Jeg har ikke behov før 4K120/ 8K i øjeblikket, men får det måske i fremtiden.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

CEC har ofte været ret uanvendeligt for mig. Sikkert fordi der er mange forskellige producenter i kæden.
Har slået alt CEC fra da det hele tændte og slukkede på kryds og tværs... Wink




I stuen hvor jeg har receiver og diverse enheder, her er det også slået fra.

I soveværelset har jeg et Samsung TV og så en Philips sound bar og her virker det 95% af tiden. 
Når jeg tænder TV, så tænder soundbaren og skruer jeg op og ned på TV, så er det soundbaren der skruer op/ned.

Og når jeg slukker så slukker soundbaren. 

Ind imellem er jeg nødt til lige at indstille TV til extern kilde og så virker det igen.

Men jeg har ikke brugt remote til soundbaren siden jeg satte den op. 

TV og Soundbar er forbundet med 1 HDMI kabel.

Yes bruger det også i sovegemakkerne, hvor det er mere enkelt. ATV til Philips OLED, det virker upåklageligt. Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg har lige bestilt en Yamaha RX-V4A som jo er det nyeste skud på stammen. Hvis ikke den kan hvem kan så?

Er du opmærksom på, at HDMI 2.1 boardet i Yamaha RX-V4A er defekt? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1621941696
Men jeg tænker ikke jeg har behov for HDMI 2.1.. men ved det ikke skal som sagt "bare" have noget lyd, men det er åbenbart en kompliceret affære :)

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 15:50
Pede8000: Mit første link omhandler Yamahas løsning på problemet. Løsningen bliver udskiftning af HDMI-boardet.

Denon/Marantz vil tilbyde en ekstern adapter, som omformer signalet. Det er ikke en løsning, som nogen bør stille sig tilfreds med. Jeg synes, at man skal kræve pengene tilbage, hvis man har en af de relevante Denon/Marantz receivere med HDMI 2.1 fejlen. Selvom man ikke bruger 4K120 og 8K kilder nu, så kan man jo komme til at få brug for det i fremtiden, og så er det nok for sent at klage. Du kan læse mere om det Marantz/Denon løsningen her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1619513733
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Pede8000: Mit første link omhandler Yamahas løsning på problemet. Løsningen bliver udskiftning af HDMI-boardet.

Denon/Marantz vil tilbyde en ekstern adapter, som omformer signalet. Det er ikke en løsning, som nogen bør stille sig tilfreds med. Jeg synes, at man skal kræve pengene tilbage, hvis man har en af de relevante Denon/Marantz receivere med HDMI 2.1 fejlen. Selvom man ikke bruger 4K120 og 8K kilder nu, så kan man jo komme til at få brug for det i fremtiden, og så er det nok for sent at klage. Du kan læse mere om det Marantz/Denon løsningen her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1619513733

Ja, har man en sag? Jeg er lidt træt af at skulle have dette set-up sat til mit anlæg.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 16:00
Ja for dælan. Produktet har en afgørende defekt på HDMI-boardet. Det er efter min opfattelse skandaløst, at de har sendt produktet på markedet for de har tydeligvis ikke udført nogen test af HDMI 2.1 delen på forhånd. Ellers ville de havde fundet fejlen nemt.

Der er meget lange tråde på diverse udenlandske fora, hvor det debatteres, hvordan Sound United har prøvet at fraskrive sig ansvar ved at pege på kompatibilitetsproblemer med visse enheder, altså Xbox og Nvidia grafikkort. Det eneste, der er problemet er, at HDMI-boardet i receiverne ikke kan håndtere båndbredden, som det burde kunne. Den adapter, som de tilbyder nedgraderer signalet, så båndbredden passer. Det er ikke en løsning, men blot et yderligere røgslør.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja for dælan. Produktet har en afgørende defekt på HDMI-boardet. Det er efter min opfattelse skandaløst, at de har sendt produktet på markedet for de har tydeligvis ikke udført nogen test af HDMI 2.1 delen på forhånd. Ellers ville de havde fundet fejlen nemt.

Der er meget lange tråde på diverse udenlandske fora, hvor det debatteres, hvordan Sound United har prøvet at fraskrive sig ansvar ved at pege på kompatibilitetsproblemer med visse enheder, altså Xbox og Nvidia grafikkort. Det eneste, der er problemet er, at HDMI-boardet i receiverne ikke kan håndtere båndbredden, som det burde kunne. Den adapter, som de tilbyder nedgraderer signalet, så båndbredden passer. Det er ikke en løsning, men blot et yderligere røgslør.

Tak for info. Er sgu lidt træls at der sker en nedgradering af signalet. 
Åh, hvor jeg hader de der kampe med forhandleren. Håber importøren er klar på en løsning. 

Det er derudover lidt svært at finde en bedre AVR til 7000-9000 kr, når Yamaha, Denon og Marantz er ude af ligningen. ØV!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg har lige bestilt en Yamaha RX-V4A som jo er det nyeste skud på stammen. Hvis ikke den kan hvem kan så?

Er du opmærksom på, at HDMI 2.1 boardet i Yamaha RX-V4A er defekt? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1621941696
Kan se der kommer en løsning til efteråret så det er jo fint nok..
Ikke at jeg tror jeg kommer til at få behovet, men rart nok at det bliver lavet.
Viser trods alt at Yamaha er lidt mere kvalitet end de andre 
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 16:21
Any way... jeg ville nødig have en "alt i et boks" som både skal håndtere linie- og signal-forstærkning i op til 11 kanaler, hertil de forskellige lydformater + billedebehandling!? Shocked 
Og alt dette, vel gerne, til en pris omkring de 5000,- ? - LOL 

Bond Cool

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvor mange mon vil have Reciver tændt hvergang der skal ses TV.? Det er jo ikke nødvendigt til TV i almindelighed.


Hvis man har købt ordentlig lyd, er det da fjollet at nøjes med dåselyd fra TV'et - lavt lydniveau og tale lyder også bedre i et par ordentlige højttalere, end i et TV.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Ja forvirringen er da total 
Jeg har kun HDMI arc og ikke cec

Selv mit (tusind år) gamle tv har CEC, så mon ikke også dit har......?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu