|
Amazon prime buffering problemer ? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4576 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Juni-2021 kl. 13:34 |
Hej. Nej, det er IKKE underligt. Netflix streamer fra lokalt placerede bokse. Det mener jeg ikke de andre udbydere gør. Her er et link med en beskrivelse: 'How Netflix Works With ISPs Around the Globe to Deliver a Great Viewing Experience' Hilsen Carsten. |
|
pomse
Bruger Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
hmmm jeg ved ikke hvordan jeg tester det ud over at lave en internet hastigheds test på nettet. Jeg har både brugt yousee testen og amazon havde også et link hvor jeg kunne lave en test igennem dem og der var den over 350 mbit jeg havde dog igen problemer i går aftes mellem kl. 17 og 19. efter kl. 19 så forsvandt problemet igen.
|
|
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har haft Prime længe og med lavere hastighed end du har. Og har ikke de problemer. Så jeg tænker det må være dit udstyr. Er du sikker på du har den høje hastighed på dit netværk. Er throughput på model/router så højt? Jeg oplevede for nogle år siden, da jeg fik opgraderet min forbindelse, at jeg ikke fik højere hastighed.... Det viste sig at være routeren, som ikke kunne følge med...
|
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
pomse
Bruger Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
Siden den 16 juni har det fungeret fint. Jeg prøvet noget nyt som jeg læste et eller andet sted på nettet. Start filmen op og lad den afspille nogle sek. Sæt den så på pause i 5 min og start den så op igen fra begyndelsen og det har virket fint, ingen buffering. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skal gøre det med amazon ? når jeg ikke behøver at gøre det med netflix.
|
|
pomse
Bruger Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
i går aftes prøvet jeg at slukke mit modem og starte det op igen, jeg så 1 film uden buffering problemer. Så blev jeg nysgerrig på om problemet var løst. Men da jeg så satte mig til at se film nr. 2 så kom der buffering efter ca. 1time inde i film nr. 2 Tænker at jeg nu vil teste det med at slukke modem efter hver film jeg har set for at se om det løser problemet. Bare underligt at netflix fungere fint.
|
|
pomse
Bruger Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved ikke om der er forskel. Men du skriver router ? men det jeg har er et modem.
|
|
pomse
Bruger Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok det oplever jeg heller ikke, men måske er det anderledes på pc.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
du burde kunne logge ind på routeren og se hvad der kører gennem den på samme tid. Det kunne tyde på at du laver noget andet i netværket samtidig med og at der ikke er QoS sat på til streams. Jeg kender ikke kvaliteten af routeren, men hvis den var ligesom min gamle icotera router, så var den ganske enkelt ikke i stand til at håndtere noget som helst så snart der var mere end 2 maskiner på. - der er en tråd her på forummet fra et par år siden hvor folk også havde problemer med lige præcis den router når der kom lidt udstyr på.
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3835 |
Funktioner
Tak(0)
|
Reklamer var heller ikke det rigtige ord. De viser forfilm for andre serier/film -
|
|
|
|
pomse
Bruger Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kun brugt amazon prime på min pc, men der har jeg ikke oplevet reklamer. Måske er det anderledes på tv ?
|
|
pomse
Bruger Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg bruger kabel som går ind i et modem fra yousee, det er et Sagemcom fast 3890V2 modem.
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3835 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har 1 månedes gratis Prime for tiden, og på mit nye Philips Oled935 oplever jeg at den er lang tid om at loade - og det er både reklamer inden filmen, intro, og recap (her virker Netflix godt nok bedre; når man ser flere afsnit hopper den stort set alt over.). Irriterende når det er 3 ting man skal trykke Skip til.
Men når den først afspiller, så virker det. Har dog til gengæld store problemer med Apple TV app'en på TV'et som bare er ringe. Men det er vist et generelt problem.
|
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |