recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømkabler

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Strøm Strøm skrev:

Det er også det den sidste del handler om, hvis man orker at læse det hele..
Ok, kan du så også høre forskel når du skifter dine stikkontakter ud med nogle der er dyppet i guld? ;-)
PS: De links som du har smidt til lowbeats.de handler om højttalerkabler.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 13:02
@Strøm, overser du fuldstændigt at debatten her handler om strømkabler (det som man normalt kalder netkabler)?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2021 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Der er ikke noget her, med hvis man synes. Det er så tydeligt hvad det gør. 


Hvad siger du til en blindtest, udført på dit udstyr i dit hjem?

Jeg laver et kabel med standard stikprop med jord, et 2,5mm2 gummikabel og et godt apparatstik (samlet pris under 100 kroner).

Hvis det er så tydeligt, hvad det gør, kan du vel i 8 ud af 10 gange høre om jeg har sat det til en af dine effektforstærkere?


Nå, det skulle vi åbenbart ikke prøve.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 12:07
Det kunne jo have lydt endnu bedre med de rette kabler!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 11:43
Fantastiske billeder LOL
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Sven Palvig, det er sjovt at det har så stor betydning, når man tænker på de gange du har demonstreret meget dyrt udstyr, hvor du og tilskurerne er i svime over hvor godt det lyder, og man så kan se det hele er samlet i Harald Nyborg stikdåser og sat i stikkontakt uden jord.



Jeg ved ikke hvor du har det fra, med at jeg billige fordelerbokse. Jeg har dog gjort det i bekneb tidligere ved gæster. Men jeg har en Furutech fordelerboks samt to fra Vibex. Vibex fordelerboks er bedst. 
Der er ikke noget her, med hvis man synes. Det er så tydeligt hvad det gør. 





Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Der er ikke noget her, med hvis man synes. Det er så tydeligt hvad det gør. 


Hvad siger du til en blindtest, udført på dit udstyr i dit hjem?

Jeg laver et kabel med standard stikprop med jord, et 2,5mm2 gummikabel og et godt apparatstik (samlet pris under 100 kroner).

Hvis det er så tydeligt, hvad det gør, kan du vel i 8 ud af 10 gange høre om jeg har sat det til en af dine effektforstærkere?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 10:52
Nej, der er ingen lydmæssige grunde til at købe et dyrt strømkabel. Brug et almindeligt strømkabel, der er godkendt til formålet. Årsagen er naturvidenskab/fysik/elektronik.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Sven Palvig, det er sjovt at det har så stor betydning, når man tænker på de gange du har demonstreret meget dyrt udstyr, hvor du og tilskurerne er i svime over hvor godt det lyder, og man så kan se det hele er samlet i Harald Nyborg stikdåser og sat i stikkontakt uden jord.


til OP: Men, hvis man synes lyden bliver bedre hvis man har et dyrt strømkabel, jamen så køb det, det er jo kun din pengepung der sætter grænsen, og så er det lige meget hvad andre synes.


Jeg ved ikke hvor du har det fra, med at jeg billige fordelerbokse. Jeg har dog gjort det i bekneb tidligere ved gæster. Men jeg har en Furutech fordelerboks samt to fra Vibex. Vibex fordelerboks er bedst. 
Der er ikke noget her, med hvis man synes. Det er så tydeligt hvad det gør. 
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 10:30
Sven Palvig, det er sjovt at det har så stor betydning, når man tænker på de gange du har demonstreret meget dyrt udstyr, hvor du og tilskurerne er i svime over hvor godt det lyder, og man så kan se det hele er samlet i Harald Nyborg stikdåser og sat i stikkontakt uden jord.


til OP: Men, hvis man synes lyden bliver bedre hvis man har et dyrt strømkabel, jamen så køb det, det er jo kun din pengepung der sætter grænsen, og så er det lige meget hvad andre synes.




Redigeret af MulleB - 28-Oktober-2021 kl. 10:37
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Hejsa.
Er dyre strøm kabler spild af penge eller giver det noget ?
Jeg har set mig lun på et Audioquest Thunder. Pris dyrt.Ja det syntes jeg det er. Men er der paradis gemt.
Men er der nogen som har viden og har lyttet til gode strømkabler  sammenlignet imod de sorte lakridser som følger med . 
Audioquest Thunder Source lånte jeg i Hifiklubben og lyttede på det. Det var et kanon godt strømkabel. Jeg købte 3 stk.
Senere købte jeg Audioquist Tornado, og det var en tand bedre. Jeg er fortsat med at købe flerestrømkabler , højttalerkabler og digitalkabel . l
Jeg har måske et tilovers du kan købe. 
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2021 kl. 09:36
Tænker at strømkabler til 7.000 kr. er meget lig den nye 179 kr. pudseklud fra Apple. Nogle vil bare snydes :)

At strømkablet så er ploppet i en LK stikkontakt til 79 kr. ignorer vi lige 100 % :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu