recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forældelse af forbrugerelektronik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forældelse af forbrugerelektronik

 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 13:39
..

Redigeret af lunddal - 09-December-2021 kl. 13:40
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Xiaomi Mi Box, der findes i flere versioner, kan også. Den er ligesom Nvidia Shield baseret på Googles Android TV-platform.


Jeg har læst, at denne boks er en Android boks, men ikke en Android TV boks, og at den så har nogle begrænsninger, f.eks. ikke Netflix i HD.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  men er der virkelig ikke andre end de to streaming enheder der kan klare apps fra alle de store streaming udbydere i DK?

Hej.

Jo der er også Android mobiler, Android tablets og Android bokse.

Men de har nogle begrænsninger. De kan lige som nogle Android TV enheder ikke vise Netflix i 4K.
Netflix tillader kun bokse, der er fremstillet på nogle meget få fabrikker at vise 4K.

De fleste har heller ikke DRM til at vise Prime video i 4K.

Men så kan de til gengæld vise Danske Boxer/Norlys og bruge millionvis af Google Apps.

Hvis man bruger en Android Boks til en TV skærm har man ikke Touch.
Derfor anbefaler jeg en ekstra fjernbetjening med GYRO, så at man kan styre sin Android Boks ved at
 dreje eller vippe fjernbetjeningen. Det gør betjeningen meget nemmere. Også i KODI.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-December-2021 kl. 14:05
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 15:36
Der er en del Android tv bokse til mellem 400-800 kr. blandt andet fra Strong, Nokia og Xiaomi
Xiaomis Mi Box S kan godt håndtere Netflix 4k!

 
Den har indbygget Chromecast og har også fået adgang til Amazon Prime ved en opdatering i 2020. Den har HDMI CEC, så den kan betjenes via TVs remote. Det er min oplevelse, at den er rimelig stabil, og den får fortsat jævnligt opdateringer. 

Den koster ca. 4-500 kr., (Oister har lige haft den på tilbud til 240,-) Jeg fik nogle stykker med hjem fra USA til 30$ pr. stk., da den kom frem for 3 år siden, og mine unger har været meget glade for dem, og det har været ligegyldigt for dem om deres tv var "smart" - de har udelukkende kørt via boksen. Men forlang ikke, at den er helt på niveau med Shield!
miri
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 18:56
Vær forberedt på at ikke alle bokse er lige gode. Jeg returnerede en xiaomi box fordi den ikke kunne holde sync mellem billede og lyd. Flot! Clap

Min chromecast virker fint, men der er ingen remote. Jeg tror virkelig, at jeg ofrer de par hundre mere næste gang og køber en apple.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men, er forbrugerne klar til at betale for et produkt der er bygget til at holde i 10 år?

Mit 50” tv der er over 10 år gammel kostede godt og vel 30.000 som nyt. Hvem vil betale der i dag, når et 65” OLED kan fås til under 1/3 af prisen?


Klaus

Man kan for ikke ret meget mere end et TV købe et display i TV-størrelse, som er bygget til at køre 24/7. Det er så "forældet" lige ud af kassen ved at det ikke kan ret meget, men det kan løses med en boks, som kan skiftes en gang imellem. 
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 19:40
I 80erne var "toppen af poppen" Philips 2 delte TV - skærm (billedrør) og tuner - senere, med plasma-Tv gjorde Pioneer det samme...
Pointen (løsningen) er at man, fortsat, burde sælge skærm/monitor alene... til-vælge/købe ønsket "kilde" og derfra udskifte/opgradere efter behov... det vil løse mange problemer og nok også sparre miljøet på sigt.... men det gavner jo nok ikke konsummarkedet som jo er det "styrende element" Wink

Bond Cool

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2021 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Vær forberedt på at ikke alle bokse er lige gode. Jeg returnerede en xiaomi box fordi den ikke kunne holde sync mellem billede og lyd. 
Det lyder bare mere som et "apps" problem - sådan lidt som problemet med TV2's app på Apple TV, der "hakkede" i billedet. Men ellers er jeg enig i, at ikke alle bokse er lige gode - det handler dog meget om hardware samt hvilke kodeks og standarder, der er understøttet. Men hvis der er tale om et ældre "smart"-tv, så er Dolby Vision eller HDR10+ eller ? - nok heller ikke understøttet.....

Redigeret af miri - 09-December-2021 kl. 20:17
miri
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 05:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Xiaomi Mi Box, der findes i flere versioner, kan også. Den er ligesom Nvidia Shield baseret på Googles Android TV-platform.


Jeg har læst, at denne boks er en Android boks, men ikke en Android TV boks, og at den så har nogle begrænsninger, f.eks. ikke Netflix i HD.

Flemming

Jeg er sikker på, at Xiaomi også har bokse på mobil-Android i Kina, hvor det er meget udbredt praksis. Deres Mi Box-serie af bokse her i Europa er dog med Android TV.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

F.eks. deres Mi Box S til ca. 450 kroner  


Hej.

Her er en anmeldelse af Mi Box S:

'A NEW XIAOMI MI BOX S IS UNVEILED, BUT DISAPPOINTS'


Der findes i dag bedre bokse med Nyere SoC, USB 3.0 og  eMMC hukommelse der kan udvides med et SD-kort. 

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-December-2021 kl. 10:00
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2021 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Vi har efterhånden vænnet os til at forbrugerelektronik ikke virker efter noget tid. Det skyldes ikke at det går i stykker, men at softwaren ikke opdateres. Bevares men kan stadig bruge sin telefon til at ringe, men med manglende opdatering forsvinder understøttelse af forskellige apps løbende.

Personligt er jeg ret provokeret af at mit kun 5 år gamle Samsung nu ikke virker mere. DRs app ødelægger funktionaliteten på mit tv og jeg har fra DR selv at Samsungs tv skal være fra 2018 eller nyere. For et par dage siden fandt jeg så ud af at mit 5 år gamle tv heller ikke længere kan benytte tv2 play.

Det er skide provokerende at forholdsvis nye produkter ikke længere virker optimalt, fordi offentligt understøttede virksomheder ikke gider lave ordentligt apps. Netflix og alle de andre professionelle streamingtjenester kan godt find ud af det, da de selvfølgelig ikke vil miste kunder. Det er dovent og netop offentligt finansierede som DR og TV2 bør da tænke lidt på den højt besungne bæredygtighed.

jaja, jeg ved man bare kan anskaffe en eksterne box med andriod elle appletv.


Netop køb en boks, Apple laver nogle dejlige nogle
Så mangler vi bare at monitorer bliver billigere end tv, når mit nuværende tv går i stykker kunne en monitor der bare viser billede fra det tilsluttede HDMI kabel være dejligt, smart delen og tuneren kunne de godt spare væk
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2021 kl. 10:26
Hej.

Vi har Desværre ikke set en VPN løsning fra Apple, hvor man kan se udenlandsk TV på sin Apple enhed,
mens resten af ens enheder stadig har Dansk IP.

Jeg har på dette forum læst:

Citat Radiomanden:  'Har lige fået en ny Android boks ind af døren, da min Shield var blevet for gammel med OS versionen kunne ikke længere bruges til Disney og Discovery.'



Som jeg ser det. Bør man finde ud af sit behov, og købe en boks derefter. INGEN boks dækker alle behov.

Hvis man ønsker at kunne se Netlfix i 4K er der to veje at gå. Hvilken vil afhænge af svaret på næste spørgsmål.
Ønsker man også mulighed for at kunne afspille fra en ekstern USB stick eller en USB harddisk?

Hvis svaret er ja, kan man kigge på en YOU-BOX, eller lignende:


YOU-BOX kan købes med gratis forsendelse til Danmark hos Amazon.de for ca 552 Kr


Hvis man IKKE ønsker mulighed for at kunne tilslutte en USB enhed, vil jeg foreslå at man kigger på en Chromecast med Google TV.

Den koster mange steder i EU 70€, men i USA kun 50 USD. Her er en anmeldelse:


I øjeblikket sælges den hos Best Buy i USA for $39.99:


Hvorfor skal vi Europæere så betale næsten 70€ for den?

Hvis man IKKE har behov for at kunne se Netflix i 4K, vil jeg forslå at man kigger efter en Android boks som os. Gerne en med mulighed for at kunne afspille AV1 som allerede bruges at Youtube og Netflix:


Ikke fordi at jeg tror alle vil have behov for at kunne afspille AV1. Men fordi bokse med AV1 er de nyeste.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-December-2021 kl. 10:06
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu