recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround receiver, men hvad med stereo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround receiver, men hvad med stereo?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Pigzinspace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2020
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pigzinspace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 14:39
Min NAD T785HD receiver skal udskiftes, og jeg har haft så mange udfordringer med den undervejs, at det ikke skal være NAD igen. Men hvad skal det så være?

Jeg har kig på Yamaha, men er meget i tvivl om, hvilken model det så skal være. Især er jeg i tvivl om, hvilken forskel det gør for musik lytningen, om jeg fx. vælger RX A6A eller A8A. I forhold til surround delen dækker begge modeller vist nemt behovet.

Det skal ikke nødvendigvis være Yamaha, men jeg vil gerne have, at der er HDMI 2.1 tilslutning, og det ser ud til at snævre mulighederne en hel del ind. Denon kan også opfylde det krav, men er vel ikke så god som Yamaha til musik?

Jeg har også overvejet muligheden for at bruge pre out til en stereo forstærker som fx. Lyngdorf TDAI 1120, men kan ikke helt hitte rede i, hvordan det fungerer i hverdagen (herunder om det overhovet kan lade sig gøre?), og om det giver et lidt "mudret" lydbillede ved surround, når det ikke er samme forstærker som trækker center og sidehøjtalere.

På højtalersiden har jeg DALI Mentor, som ikke står for udskiftning lige nu.

Lidt input er således meget velkomment Smile


Redigeret af Pigzinspace - 26-Maj-2022 kl. 15:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu