recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage streaming

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis der er nogle der er i tvivl om lovlig kopiering efter Rasmus Larsens lange indlæg, så skal de have deres skolepenge tilbage LOL


Tjaaa, så er det jo sjovt at Rasmus endnu ikke har ville svare på, om det er ulovligt at optage tv2 digitale og krypteret signal ned på en harddiskoptager eller pc, som laver en ukrypteret version på harddisken..

Men det kan du jo lige svare på så

Rasmus gør nemlig alt hvad han kan for ikke at svare på, om utallige danskere bryder loven hver dag, når de optager tv2..
Fordi det ville betyde, at han har et forklaringsproblem ang netflix.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis der er nogle der er i tvivl om lovlig kopiering efter Rasmus Larsens lange indlæg, så skal de have deres skolepenge tilbage LOL


Tjaaa, så er det jo sjovt at Rasmus endnu ikke har ville svare på, om det er ulovligt at optage tv2 digitale og krypteret signal ned på en harddiskoptager eller pc, som laver en ukrypteret version på harddisken..

Men det kan du jo lige svare på så

Rasmus gør nemlig alt hvad han kan for ikke at svare på, om utallige danskere bryder loven hver dag, når de optager tv2..
Fordi det ville betyde, at han har et forklaringsproblem ang netflix.
Hvis man skal følge lovens skrevne ord, så er digital kopiering ulovlig uden der følger kryptering med.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis man skal følge lovens skrevne ord, så er digital kopiering ulovlig uden der følger kryptering med.
1) Loven er ikke kun "det skrevne ord" - der er også "lovens hensigt".
2) Hvis man følger lovens ord til punkt og prikke, så er dette også ulovligt, idet du fjerner krypteringen for at kopiere programmet. Der står ikke noget om, at dette bliver lovligt bare fordi man så lægger en ny kryptering på i stedet for...

Hvis 2) pludselig medfører, at Rasmus mener, at tingene dermed bliver lovlige, så lægger jeg da bare mine optagelser på en NTFS-krypteret harddisk ...

Hvis ikke, så er alle de set-top-bokse (og TV), der kan optage til en intern harddisk også ulovlige, idet de også dekrypterer signalet for at lagre en digital kopi, og lægger deres egen kryptering på derefter.

Kan du se, hvordan vi igen og igen vender tilbage til, at det umuligt kan være meningen at man skal følge lovens bogstav (med mindre du så dermed siger, at der er en ret stor del af Danmarks befolkning dermed er kriminelle - inkl. TV-producenter og TV-distributører).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis man skal følge lovens skrevne ord, så er digital kopiering ulovlig uden der følger kryptering med.
1) Loven er ikke kun "det skrevne ord" - der er også "lovens hensigt".
2) Hvis man følger lovens ord til punkt og prikke, så er dette også ulovligt, idet du fjerner krypteringen for at kopiere programmet. Der står ikke noget om, at dette bliver lovligt bare fordi man så lægger en ny kryptering på i stedet for...

Hvis 2) pludselig medfører, at Rasmus mener, at tingene dermed bliver lovlige, så lægger jeg da bare mine optagelser på en NTFS-krypteret harddisk ...

Hvis ikke, så er alle de set-top-bokse (og TV), der kan optage til en intern harddisk også ulovlige, idet de også dekrypterer signalet for at lagre en digital kopi, og lægger deres egen kryptering på derefter.

Kan du se, hvordan vi igen og igen vender tilbage til, at det umuligt kan være meningen at man skal følge lovens bogstav (med mindre du så dermed siger, at der er en ret stor del af Danmarks befolkning dermed er kriminelle - inkl. TV-producenter og TV-distributører).
Det er noget vrøvl. Lovens ord er lov. Jeg slipper da ikke for en fartbøde, hvis jeg siger at hensigten vel er at jeg skal køre efter forholdene Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er noget vrøvl. Lovens ord er lov. Jeg slipper da ikke for en fartbøde, hvis jeg siger at hensigten vel er at jeg skal køre efter forholdene
Nej - det er ikke dig, der kan afgøre lovens hensigt. Det er kun domstolene.

Men vil du mene, at hensigten med loven er at kriminalisere en stor del af Danmarks befolkning, for ikke at tale om YouSee, Panasonic, Sony, LG og alle andre, som kan lagre en digital kopi af et krypteret program, som de har dekrypteret? For det er jo, hvad konsekvensen er af at følge lovens ord og bogstav og ikke lovens hensigt...

Redigeret af HeartWare - 14-Oktober-2022 kl. 16:51
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er noget vrøvl. Lovens ord er lov.
Du undlod (u)behændigt at tage stilling til pkt. 2) i min besvarelse ...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er noget vrøvl. Lovens ord er lov.
Du undlod (u)behændigt at tage stilling til pkt. 2) i min besvarelse ...
Nej den skal jeg da ikke tage stilling til. Du har fået et svar på hvad loven siger om digital kopiering. At du så gradbøjer loven må stå for egen regning.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er noget vrøvl. Lovens ord er lov.
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Du undlod (u)behændigt at tage stilling til pkt. 2) i min besvarelse ...
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej den skal jeg da ikke tage stilling til. Du har fået et svar på hvad loven siger om digital kopiering. At du så gradbøjer loven må stå for egen regning.
Det er da ellers et af de centrale punkter i denne diskussion, men hvis du ikke vil tage stilling til det, så fint nok. Så udbasunerer du bare din uvilje til det...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis der er nogle der er i tvivl om lovlig kopiering efter Rasmus Larsens lange indlæg, så skal de have deres skolepenge tilbage LOL


Tjaaa, så er det jo sjovt at Rasmus endnu ikke har ville svare på, om det er ulovligt at optage tv2 digitale og krypteret signal ned på en harddiskoptager eller pc, som laver en ukrypteret version på harddisken..

Men det kan du jo lige svare på så

Rasmus gør nemlig alt hvad han kan for ikke at svare på, om utallige danskere bryder loven hver dag, når de optager tv2..
Fordi det ville betyde, at han har et forklaringsproblem ang netflix.

Hvis man skal følge lovens skrevne ord, så er digital kopiering ulovlig uden der følger kryptering med.


Der er en grund til at der (desværre) er brug for alt for mange jurister, fordi man kan nemlig ikke bare følge det skrevne,og jeg er oprigtig stadig i tvivl, hvad man må.. Men jeg hælder til at det stadigvæk er lovligt at optage tv2 og dermed også netflix..

Iøvrigt hvis kravet er kryptering.. Hvad er kravet så til den kryptering? Jeg kan jo sagtens kryptere noget, og dermed så er det altså lovligt jf. dig og det skrevne ord?
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 18:44
 [/QUOTE]På samme måde er DVBViewer ikke produceret med formål at bryde kopisikring for at tillade digital kopiering. DVBViewer er, som navnet lyder, et program til afspilning.
[/QUOTE]

ups.. Dvbviewer er 100% et program til optagelse af digital tv, der er lavet og bygget til det, Dvbviewer ( og andre lignende) består af en serverdel og en afspilnings del. Server delen streamer det du har optaget på dit eget lan, incl internt på din egen pc,  samt til din mobil, og også udenfor dit lan,f.eks hvis du er på ferie. Det er der slet ingen tvivl om. Det oprindelige Dvbviewer havde både timer funktion til tv optagelse og download sf tv programmer.
Server versionen er en F1 maskine mht tv optagelse, og 100% ikke ulovlig, så kan jeg garantere, det havde været lukket for mange år siden.
Sp det var vist et postulat grebet ud af luften..

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er noget vrøvl. Lovens ord er lov.
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Du undlod (u)behændigt at tage stilling til pkt. 2) i min besvarelse ...
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej den skal jeg da ikke tage stilling til. Du har fået et svar på hvad loven siger om digital kopiering. At du så gradbøjer loven må stå for egen regning.
Det er da ellers et af de centrale punkter i denne diskussion, men hvis du ikke vil tage stilling til det, så fint nok. Så udbasunerer du bare din uvilje til det...
Ih du godeste! Ud fra min besvarelse af 1., er 2. ulovligt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis der er nogle der er i tvivl om lovlig kopiering efter Rasmus Larsens lange indlæg, så skal de have deres skolepenge tilbage LOL


Tjaaa, så er det jo sjovt at Rasmus endnu ikke har ville svare på, om det er ulovligt at optage tv2 digitale og krypteret signal ned på en harddiskoptager eller pc, som laver en ukrypteret version på harddisken..

Men det kan du jo lige svare på så

Rasmus gør nemlig alt hvad han kan for ikke at svare på, om utallige danskere bryder loven hver dag, når de optager tv2..
Fordi det ville betyde, at han har et forklaringsproblem ang netflix.

Hvis man skal følge lovens skrevne ord, så er digital kopiering ulovlig uden der følger kryptering med.


Der er en grund til at der (desværre) er brug for alt for mange jurister, fordi man kan nemlig ikke bare følge det skrevne,og jeg er oprigtig stadig i tvivl, hvad man må.. Men jeg hælder til at det stadigvæk er lovligt at optage tv2 og dermed også netflix..

Iøvrigt hvis kravet er kryptering.. Hvad er kravet så til den kryptering? Jeg kan jo sagtens kryptere noget, og dermed så er det altså lovligt jf. dig og det skrevne ord?
Nej da! Du må ikke fjerne KRYPTERINGEN! Altså den udgiveren har lagt på. Alt andet er er en gradbøjning af loven.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu