recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage streaming

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Kan du ikke svarer på det her i stedet?
Men hvorfor alle mulige krumspring for at lave en kopi, når materiale ligger fuld tilgængelig hele tiden, så længe man har et abonnement?

Dvs., at f.eks. Star Trek: Discovery S1 & S2 er fuldt tilgængelig lige nu på Amazon Prime? Jeg har jo haft et abonnement lige siden den startede, så ifølge din logik, så behøver jeg ikke at optage den derfra, men kan se den lige præcis når jeg vil, så længe jeg har abonnement dertil?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Så du mener at dine cirka 100,- kr. om måneden, giver dig ret til alt på tjenesten for evigt?

Præcis lige så meget, som det gør på TV3, DR, TV2 og Viaskvat/Canal+.

Hvis du mener noget andet, så vis mig lige de paragraffer i dansk lovgivning, der giver Netflix mv. større beskyttelse end TV2...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Kan du ikke svarer på det her i stedet?
Men hvorfor alle mulige krumspring for at lave en kopi, når materiale ligger fuld tilgængelig hele tiden, så længe man har et abonnement?

Dvs., at f.eks. Star Trek: Discovery S1 & S2 er fuldt tilgængelig lige nu på Amazon Prime? Jeg har jo haft et abonnement lige siden den startede, så ifølge din logik, så behøver jeg ikke at optage den derfra, men kan se den lige præcis når jeg vil, så længe jeg har abonnement dertil?

Lige så længe at de har rettighederne til at vise den, og vælger at gøre det.

Alternativt hvis man har samlermani, så må man jo købe digitale, eller hardcopy versioner til offline brug, hvis man lider af svær FOMO.LOL
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Så du mener at dine cirka 100,- kr. om måneden, giver dig ret til alt på tjenesten for evigt?

Præcis lige så meget, som det gør på TV3, DR, TV2 og Viaskvat/Canal+.

Hvis du mener noget andet, så vis mig lige de paragraffer i dansk lovgivning, der giver Netflix mv. større beskyttelse end TV2...

Jeg tror kun at vi kan blive enige om at vi er uenige...Wink
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Så du mener at dine cirka 100,- kr. om måneden, giver dig ret til alt på tjenesten for evigt?

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvis du mener noget andet, så vis mig lige de paragraffer i dansk lovgivning, der giver Netflix mv. større beskyttelse end TV2...

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg tror kun at vi kan blive enige om at vi er uenige...

Med andre ord: Du kan ikke underbygge dine udtalelser med konkrete henvisninger...

Og husk på, at jeg ikke behøver (eller kan) gøre det, idet det ifølge dansk lovgivning/retspraksis er således, at alt er tilladt, med mindre det eksplcit er forbudt... Det er derfor ikke mit job, at bevise, at noget er lovligt, men derimod dit job at bevise, at det er ulovligt.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Alternativt hvis man har samlermani, så må man jo købe digitale, eller hardcopy versioner til offline brug, hvis man lider af svær FOMO.

Hvorfor skulle jeg dog det, når jeg lovligt kan opnå det samme uden at skulle betale ekstra for det?

Og så forudsætter din kommentar jo også, at de pågældende programmer findes på "digitale eller hardcopy versioner til offline brug", hvilket langt, langt fra er tilfældet for al materiale, der forefindes på streaming-tjenesterne (eller på TV3, DR, TV2, Viaskvat/Canal+)...

Redigeret af HeartWare - 09-Oktober-2022 kl. 17:40
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:41
Alt dette er næppe lovligt.
Se evt brugerbetingelser afsnit 4.6 hos Netflix.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Så du mener at dine cirka 100,- kr. om måneden, giver dig ret til alt på tjenesten for evigt?

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvis du mener noget andet, så vis mig lige de paragraffer i dansk lovgivning, der giver Netflix mv. større beskyttelse end TV2...

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg tror kun at vi kan blive enige om at vi er uenige...

Med andre ord: Du kan ikke underbygge dine udtalelser med konkrete henvisninger...

Og husk på, at jeg ikke behøver (eller kan) gøre det, idet det ifølge dansk lovgivning/retspraksis er således, at alt er tilladt, med mindre det eksplcit er forbudt... Det er derfor ikke mit job, at bevise, at noget er lovligt, men derimod dit job at bevise, at det er ulovligt.

Sidste gang jeg tjekkede var det ikke mit job at bevise noget som helst over for dig.

Men jeg ville mene at din tilladelse fra rettighedshaverne bortfalder.



Streaming af film

BRUG AF STREAMS

Når du ser film direkte på internettet, og der ikke samtidig bliver downloadet en kopi af filmen på din computer, kaldes det at ”streame” filmen.

Det er altid lovligt at se streamede film fra internettet, hvis filmene bliver streamet med tilladelse fra rettighedshaveren.

Det er vigtigt at være opmærksom på, om rettighedshaveren har givet tilladelse til, at filmen bliver streamet. Hvis der ikke er givet tilladelse, krænker du som udgangspunkt rettighedshaverens eneret, når du ser streamet. Der vil nemlig ofte blive gemt en midlertidig kopi af den film, du streamer, på din computer, imens du ser streamet. Hvis det sker, og rettighedshaveren ikke har givet tilladelse til, at filmen streames, så krænker du rettighedshaverens eneret."

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Alt dette er næppe lovligt. Se evt brugerbetingelser afsnit 4.6 hos Netflix.

Nu blander du civilretslige betingelser sammen med kriminelle (ulovlige) aktiviteter. Du kan ikke på den måde blande pærer og bananer - det får du kun frugtsalat ud af...

Der er intet i dansk lovgivning (som er det, der definerer om noget er ulovligt eller ej), der forbyder mig at optage en (lovligt modtaget) stream...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Det er vigtigt at være opmærksom på, om rettighedshaveren har givet tilladelse til, at filmen bliver streamet. Hvis der ikke er givet tilladelse, krænker du som udgangspunkt rettighedshaverens eneret, når du ser streamet. Der vil nemlig ofte blive gemt en midlertidig kopi af den film, du streamer, på din computer, imens du ser streamet. Hvis det sker, og rettighedshaveren ikke har givet tilladelse til, at filmen streames, så krænker du rettighedshaverens eneret.

Her snakkes om ulovlige (som i "ikke-godkendte") streams. Det er ikke det, der er tale om her, idet de streams, der optages er fuldt ud lovlige streams, hvor rettighedshaveren har givet tilladelse til, at filmen bliver streamet.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Det er vigtigt at være opmærksom på, om rettighedshaveren har givet tilladelse til, at filmen bliver streamet. Hvis der ikke er givet tilladelse, krænker du som udgangspunkt rettighedshaverens eneret, når du ser streamet. Der vil nemlig ofte blive gemt en midlertidig kopi af den film, du streamer, på din computer, imens du ser streamet. Hvis det sker, og rettighedshaveren ikke har givet tilladelse til, at filmen streames, så krænker du rettighedshaverens eneret.

Her snakkes om ulovlige (som i "ikke-godkendte") streams. Det er ikke det, der er tale om her, idet de streams, der optages er fuldt ud lovlige streams, hvor rettighedshaveren har givet tilladelse til, at filmen bliver streamet.

Læs du det bare som du vil, så slipper du også for at slette alle dine film og serier.


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Alt dette er næppe lovligt.
Se evt brugerbetingelser afsnit 4.6 hos Netflix.


Jeg er 110% enig med Heartware. Det jo ikke Netflix der bestemmer hvad der er ulovligt. Derfor har deres brugerbetingelser intet med lovbestemmelser at gøre.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu