recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi extender versus Mesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi extender versus Mesh

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2022 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

nu nævner du selv et kabel over loftet.
Hvis de gamer er et kabel at fortrække, så træk kabel til begge værelser så får de fuld speed på deres gaming maskiner. Sæt evt et access point på værelset længst væk, så burde du også få fin wifi i stuen.

Eller gå efter den lette løsning med mesh, her får du dog ikke samme hastighed og latency. 

Og det vil være en elektriker der gør det right?

Dumt spørgsmål er jeg sikker på, mens Access point? Er Access point det samme som en wifi extender eller hvad er det ?

Er det sådan noget som det her, og hvordan adskiller det sig fra en wifi extender?
Hvilket i dette link vil være rigtig til Fiber 1000/1000 ??



Redigeret af Steen2000 - 31-Oktober-2022 kl. 09:19
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 21:13
nu nævner du selv et kabel over loftet.
Hvis de gamer er et kabel at fortrække, så træk kabel til begge værelser så får de fuld speed på deres gaming maskiner. Sæt evt et access point på værelset længst væk, så burde du også få fin wifi i stuen.

Eller gå efter den lette løsning med mesh, her får du dog ikke samme hastighed og latency. 
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 16:20
Tak for svaret !
Jeg har kigget lidt på Mesh og man skal åbenbart finde et some er kraftigt nok til fiber. Ved ikke hvad "gammel" Google Wifi kører med?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 09:58
Jeg har testet en del wifi extendere. Det virker, men er ikke stabilt.

Til sidst købte jeg Google wifi. Det kører klippestabilt og jeg får nul klager fra familen. Vi er ofte 4 brugere der streamer på samme tid.

Der findes mange andre mesh end Google. Dem kender jeg ikke.
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 09:51
Jeg er blevet anbefalet sådan en her til mit problem beskrevet nedenfor.
Hvad tænker I?
De prøver jo i hvertfald ikke at sælge mig en dyr løsning :-)
Min tegning nederst

https://www.avxperten.dk/wifi-repeater/repeater-til-traadloest-netvaerk-900m2-1750mbps.asp
Den fåes også i 2600 kan jeg se

Hej

Jeg håber på lidt rådgivning hvad jeg skal købe hos jer

Jeg bør i et vinkelhus på 200 m2, hvor vi lige har fået Fibernet. Håbede jo på det ville give lynhurtigt internet, men det gør det ikke. Det er ellers 1000/1000

Fiberboksen er installeret nede i soveværelset helt nede i den ene ende af huset. Stue/TV etc er i den anden ende (ca 20 meter), og bøneværelser med gaming ca midt imellem.

Det er en Zyxel router vi fik med fra Hiper

TV’et kunne slet ikke fange WIFI

Og drengene især ham på væreslet tættest på stuen kunne ikke spille

Jeg har nu flyttet routeren hen til den røde prik nedenfor. Jeg har prøvet at lave en tegning 😊

Det hjælper, men det er med et midlertidigt kabel som løber langs gulvet

Med den position er det OK uden at imponere og den ene knægt kabler stadig til routeren indimellem

Hvilken løsning ser I?

Skal jeg købe et Mesh system: Hvilket? hvor man da access punkter?

Eller skal jeg køre et kabel over loftet og/eller udskifte routeren ?

Hvis jeg køber Mesh skal det så være fx Google Nest eller noget hvor der kan være en enhed på knægtens værelse hvor han kan kable direkte i eller eller?

Er pænt blank på denne slags

På forhånd tak

Steen 

Deres svar

Hej
 
Tak for din mail.
 
Så vil jeg anbefale dig at købe den her:
 
https://www.avxperten.dk/wifi-repeater/repeater-til-traadloest-netvaerk-900m2-1750mbps.asp
 
Den skal sættes  direkte i en stikkontakt og sættes sammen med nettet. Så vil du få stærkere forbindelse igennem huset.
 
Med venlig hilsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu