recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar vs aktive højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar vs aktive højtalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar vs aktive højtalere
    Sendt: 24-November-2022 kl. 18:51
Inden jeg begiver mig afsted formselv at lytte, ville jeg gene gerne høre de erfarnes take på følgende udfordring. Jeg vil gerne have en bedre lyd fra min fladskærm, og kan jeg også streame musik er det godt.

Jeg kigger på to midprice løsninger.


https://www.hifiklubben.dk/sonos-beam-gen-2-soundbar/sonbeamg2wh/?q=beam


[URL=https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-fenris-4-active-traadloes-hoejtaler---stereo/argfenrisa4ash/?q=fenris]Argon Fenris[/URL
Steen
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 12:02
Jeg havde samme overvejelser tidligere og endte med at vælge præcis de højttalere du linker til. De gør det super prisen og størrelsen taget i betragtning. Jeg har dem forbundet til LG C1 via HDMI (arc) og det fungerer perfekt at styre volumen med tv'et fjernbetjening. De kan også streame via bluetooth. Vær dog opmærksom på, at de ikke kan gå i standby hvis du har Sonos Connect forbundet. Men det er også min eneste anke.

To grunde til jeg valgte en soundbar fra: Dels ville den dække lidt af det nederste på tv'et, da foden er lav, og dels  synes jeg ikke soundbars i den prisklasse egner sig godt til musik.
Mvh. HamDenFede
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 16:11
Super. Tak for input.
Det fine ved de aktive højttalere er at det er let at tilslutte en billig sub
Steen
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 16:58
Soundbar til musik er no-go, imo. 
Jeg har en Beam, som er fin til TV lyd, men til musik har den slet ikke det der skal til. Musik lyder fladt, dødt og uengagerede. 
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Soundbar til musik er no-go, imo. 
Jeg har en Beam, som er fin til TV lyd, men til musik har den slet ikke det der skal til. Musik lyder fladt, dødt og uengagerede. 


Fint med input, tak for det
Steen
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Jeg havde samme overvejelser tidligere og endte med at vælge præcis de højttalere du linker til. De gør det super prisen og størrelsen taget i betragtning. Jeg har dem forbundet til LG C1 via HDMI (arc) og det fungerer perfekt at styre volumen med tv'et fjernbetjening.


Jeg håber på lidt hjælp mht Fenris.
Tilsluttet hdmi arc til tv fungerer de fint.
Vil jeg derimod streame music via blutooth kommer der lidt problemer.
Højtalerne slukker af sig selv (går til rød diode) efter 5-10 minutter - sommetider går der op til en times tid inden de slukker af sig selv.
Det sker hvadenten jeg streamer fra min mobiltelefon eller min iPad.
Jeg fik sættet byttet til et nyt sæt, men det har ikke rigtigt ændret på noget.
Volumenknappen bagpå højre højtaler har jeg sat til “ klokken 12”, eller er der vist ikke noget jeg rigtigt kan stille på.

Er det noget du/ andre har oplevet eller kan komme med løsningsforslag til?
Slukke jeg selv manuelt for højtalerne (rød diode) vender højtalerne selv tilbage til tændt. (hvid diode).
Det er kun når de slukker af sig selv ved afspilning af Bluetooth at de vedbliver med at være slukkede (rød diode). Hvad gør jeg forkert?
Steen
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 12:13


Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Jeg havde samme overvejelser tidligere og endte med at vælge præcis de højttalere du linker til. De gør det super prisen og størrelsen taget i betragtning. Jeg har dem forbundet til LG C1 via HDMI (arc) og det fungerer perfekt at styre volumen med tv'et fjernbetjening.


Jeg håber på lidt hjælp mht Fenris.
Tilsluttet hdmi arc til tv fungerer de fint.
Vil jeg derimod streame music via blutooth kommer der lidt problemer.
Højtalerne slukker af sig selv (går til rød diode) efter 5-10 minutter - sommetider går der op til en times tid inden de slukker af sig selv.
Det sker hvadenten jeg streamer fra min mobiltelefon eller min iPad.
Jeg fik sættet byttet til et nyt sæt, men det har ikke rigtigt ændret på noget.
Volumenknappen bagpå højre højtaler har jeg sat til “ klokken 12”, eller er der vist ikke noget jeg rigtigt kan stille på.

Er det noget du/ andre har oplevet eller kan komme med løsningsforslag til?
Slukke jeg selv manuelt for højtalerne (rød diode) vender højtalerne selv tilbage til tændt. (hvid diode).
Det er kun når de slukker af sig selv ved afspilning af Bluetooth at de vedbliver med at være slukkede (rød diode). Hvad gør jeg forkert?

Redigeret af isteen - 14-December-2022 kl. 12:15
Steen
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 16:39
Umiddelbart kan du ikke gøre noget galt. Måske kunne du teste uden HDMI sluttet til? 
Ellers kan du prøve en firmware Update. 

I release notes står der 

  • Fixed disabling and enabling auto power up/auto power down not working properly
om det dækker over det problem du beskriver er dog svært at vide. 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 16:50
Alternativt så prøv at slutte dit tv til via et optisk kabel. Det kan måske løse problemet. 
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Umiddelbart kan du ikke gøre noget galt. Måske kunne du teste uden HDMI sluttet til? 
Ellers kan du prøve en firmware Update. 


Vil lige kigge på begge forslag, tak,for responsen
Steen
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 17:51
Fejl 40

Redigeret af isteen - 14-December-2022 kl. 17:53
Steen
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2022 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Umiddelbart kan du ikke gøre noget galt. Måske kunne du teste uden HDMI sluttet til? 


Lige en status pt.
Som du foreslog har jeg midlertidigt fjernet hdmikablet.
I dag har højtalerne streamet musik via blutooth i flere timer uden nedbrud.
Stof til eftertanke.
@Hamdenfede, du har samme sæt højtalere - har du input til problemet?
Steen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu