recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DRTV app kan ikke længere afspille video [SOLVED]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DRTV app kan ikke længere afspille video [SOLVED]

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pallevillesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallevillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DRTV app kan ikke længere afspille video [SOLVED]
    Sendt: 19-December-2022 kl. 12:57
Hej,

Mærkeligt - efter skift til VIOS fra stofa kan mine forældres nyere samsung (ue43nu6025) ikke afspille drtv. Netflix, disney osv virker fint. De kan afspille drtv fra computer og mobil på samme netværk.

Jeg har slettet drtv app fra tv + slettet netværk på tv og rebootet tv + installeret netværk og app igen.

DRTV starter fint op - navigation og billeder fungerer som det skal. Når man trykker play får man bare cirkelsymbolet på skærmen inden den fejler efter laaang tid med "kan ikke afspille, prøv senere". På mobil eller laptop på samme wifi afspiller drtv fint. Netflix osv kører som det skal på TVet.

Tidsmæssigt falder det sammen med skiftet til VIOS (1. december) - men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan det kan være skyld i problemet. At TVet tilsynelande ikke får forbindelse til stream serveren - mens laptop og mobil app godt kan.

Nogen forslag?

bh
Palle



Redigeret af pallevillesen - 06-Januar-2023 kl. 13:28
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2022 kl. 13:55
Er der kommet ny router i hjemmet samtidig med skiftet? Hvis ikke så prøv at træk strømmen til den i 5-10 sekunder og tilslut igen.
Til top
pallevillesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallevillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2022 kl. 20:05
Der kom ny router.

Har også genstartet den.  No luck.
Til top
pallevillesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallevillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 18:45
Hej igen,

Update. Det er en router indstilling - hvis man kører TV på mobilt hotspot kan DR afspille. Så det er ikke et TV problem. Det er et problem med opsætning af den nye vios router - som kun påvirker samsung TVet (laptop og mobil app streamer normalt).

Det er en arris TG3442 router. Er der nogen bud på hvorfor den ikke lader TV afspille mp4 streams. 


Til top
pallevillesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallevillesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 13:25
Problem løst.

Efter snak med vios blev router/modem "opdateret". (firmware?)

Nu virker det som det skal. Vios helpdesk havde ikke oplevet problemet før og havde ingen anelse om hvad det skyldtes - men update + reboot løste det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu