Print side | Luk vindue

DRTV app kan ikke længere afspille video [SOLVED]

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165428
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 14:54


Emne: DRTV app kan ikke længere afspille video [SOLVED]
Skrevet af: pallevillesen
Emne: DRTV app kan ikke længere afspille video [SOLVED]
Skrevet den: 19-December-2022 kl. 12:57
Hej,

Mærkeligt - efter skift til VIOS fra stofa kan mine forældres nyere samsung (ue43nu6025) ikke afspille drtv. Netflix, disney osv virker fint. De kan afspille drtv fra computer og mobil på samme netværk.

Jeg har slettet drtv app fra tv + slettet netværk på tv og rebootet tv + installeret netværk og app igen.

DRTV starter fint op - navigation og billeder fungerer som det skal. Når man trykker play får man bare cirkelsymbolet på skærmen inden den fejler efter laaang tid med "kan ikke afspille, prøv senere". På mobil eller laptop på samme wifi afspiller drtv fint. Netflix osv kører som det skal på TVet.

Tidsmæssigt falder det sammen med skiftet til VIOS (1. december) - men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan det kan være skyld i problemet. At TVet tilsynelande ikke får forbindelse til stream serveren - mens laptop og mobil app godt kan.

Nogen forslag?

bh
Palle




Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-December-2022 kl. 13:55
Er der kommet ny router i hjemmet samtidig med skiftet? Hvis ikke så prøv at træk strømmen til den i 5-10 sekunder og tilslut igen.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: pallevillesen
Skrevet den: 20-December-2022 kl. 20:05
Der kom ny router.

Har også genstartet den.  No luck.


Skrevet af: pallevillesen
Skrevet den: 01-Januar-2023 kl. 18:45
Hej igen,

Update. Det er en router indstilling - hvis man kører TV på mobilt hotspot kan DR afspille. Så det er ikke et TV problem. Det er et problem med opsætning af den nye vios router - som kun påvirker samsung TVet (laptop og mobil app streamer normalt).

Det er en arris TG3442 router. Er der nogen bud på hvorfor den ikke lader TV afspille mp4 streams. 




Skrevet af: pallevillesen
Skrevet den: 06-Januar-2023 kl. 13:25
Problem løst.

Efter snak med vios blev router/modem "opdateret". (firmware?)

Nu virker det som det skal. Vios helpdesk havde ikke oplevet problemet før og havde ingen anelse om hvad det skyldtes - men update + reboot løste det.



Print side | Luk vindue