recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MitID på ny telefon (kørekort, el-biler og vaner).
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MitID på ny telefon (kørekort, el-biler og vaner).

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Sikkert - men det er jo ikke noget man hører om. Men  LOL  LOL  - meget morsomt. 

Det har der da været skrevet og snakket meget om.

https://digst.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2020/november/tag-koerekortet-med-paa-mobilen-koerekort-appen-er-nu-klar-til-brug/


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kørekort? På telefonen? Det har jeg aldrig hørt om før. Er man begyndt at lave elektroniske kørekort?
Og sundhedskortet:
Mvh. JørgenT
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 12:35
Ok super - tak. Det er nok ikke lige den slags nyheder jeg læser / ser i det daglige.  Smile  Men interessant nok.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Sikkert - men det er jo ikke noget man hører om. Men  LOL  LOL  - meget morsomt. Jeg kender udmærket Netbank, Mobilepay, sundhedsapp på mobilen (skridttæller osv.), men jeg har en svag anelse om at det ikke er det du tænker på her. Det et nok nærmere den hjemmeside man er på når man besvarer de ugentlige corona spørgsmål. Sundhedskortet?


Fair nok. Alligevel lidt overraskende at folk der følger denne side,  ikke har hørt det før. 
Og ja, du kan også få sundhedskortet(det som vi gamle kalder sygesikringskort) på mobilen. 


Redigeret af OleA - 14-Marts-2023 kl. 22:41
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 04:47
Det er nu heller ikke fordi jeg følger denne side særligt meget længere - kun ret sporadisk når jeg lige har et spørgsmål. Det var mere dengang vi snakkede om HDD recordere.  Smile  Og ja - i min verden hedder det sygesikringskortet.  Wink
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 05:15
Som det hedder vægtafgift, det du betaler for din bil?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 06:29
Ja, lidt. Jeg er dog ved at vænne mig til at det hedder sundhedskort, men det er ikke nødvendigvis det ord jeg bruger, hvis jeg skal minde min kone om at huske kortet (f.eks.). Og ja, jeg ved godt at det ikke hedder vægtafgift længere, men grøn ejerafgift (hvis ikke det også er lavet om - måske hedder det bare ejerafgift idag). Nu ejer jeg ikke bil, men privatleaser, så ejerafgiften er en integreret del af det jeg betaler for bilen hver måned. Heller ikke et ord jeg bruger så meget, men man ser jo ordet ejerafgift, når man kigger på hvad man kunne få af bil idag, hvis man skulle skifte.

De gamle betegnelser hænger jo ved, i det mindste i baghovedet. Big smile  Det er lidt det samme med Coop 365 / Fakta. Jeg synes det er meget nemmere at forholde mig til Fakta og bruge ordet Fakta i daglig tale - og synes det er skørt at de skiftede navn. Der er jo ingen der siger "smut lige hen i Coop 365". 365 er for besværligt at sige, så måske ender det med Coop - men det er jo koncernen der hedder det... Nå det var et sidespring.  LOL 


Redigeret af Thorvald - 15-Marts-2023 kl. 06:30
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 11:30
Jeg siger bare X-Fakta til det nye mærkelige navn, som absolut ikke gør noget godt for opfattelsen af en butik som fakta er blevet bedre at handle i.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 11:39
X-Fakta = eks-Fakta...  LOL  Ja, det var da meget godt fundet på. Fakta er vores foretrukne handlested. Dels har vi en lige i nabolaget og dels kommer vi forbi 3 (inkl. den i nabolaget) når vi kører fra min kones arbejde og hjem. Og dels er det generelt en ganske udmærket butik.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Som det hedder vægtafgift, det du betaler for din bil?


Klaus


Ikke de sidste 25 år.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 06:20
25 år? Er det virkeligt så lang tid siden det blev lavet om? Men hed det grøn ejerafgift allerede for 25 år siden?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 08:32
Grøn ejerafgift kom på biler som er registret 1. juli 1997 - eller senere.
Biler registreret før den dato, betaler stadig vægtafgift.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu