recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hifiklubben og erfaring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hifiklubben og erfaring

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hifiklubben og erfaring
    Sendt: 30-April-2023 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af MikeW MikeW skrev:

Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)



Hvilken baggrund har du for at vurdere fejlen.    Har du elektrisk baggrund så er det jo en lille gds opgave. 

Hvad kan man få lavet for få kroner i dag ?

Der laves sjældent rep på komponent niveau.  Men hele board skiftes. 
Det handeler om garanti på udført arbejde. 
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2023 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:

Hifiklubben og erfaring

Men som overskriften siger, hvad er jeres erfaring?

Jeg har kun gode erfaringer med Hifiklubbens service.

Købte en Denon netværksafspiller brugt i DBA uden garanti og den kunne jeg ikke få til at fungere.
Men Hifiklubben Tåstrup fik den til at spille og endda uden beregning, så thumbs up herfra Thumbs Up
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2023 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af MikeW MikeW skrev:

Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)

Efter 14 dage (og 500 kr. betalt) kom den uberørt retur  med besked om at der IKKE repareres på disse! I stedet tilbyder de at skifte hele forstærkerdelen, inkl. strømforsyning for ca. 70% af nyprisen, plus de 500 kr. allerede spildt..
Hvis du er så sikker på det "bare" er en simpel relæ-fejl, hvorfor har du så ikke selv lavet denWink

Hvis det er fordi du ikke kan høre relæet klikke at du mener det er en simpel relæ fejl, så tager du højst sandsynligt fejl. Det er nok ikke relæet der fejler noget, men noget andet, som så gør at relæet ikke trækker.

Det er desvære meget sjældent det kan betale sig at få repareret elektronik på komponent niveau.
En fejlfindning og reparation, kan hurtigt tage et par timer, så det kan sagtens koste over 1000kr. 

For at være sikker på at alt er som det skal være, og det ikke blot går i stykker efter nogle få måneder igen, så bliver man nød til at lave en komplet PCBA test, hvilket kræver noget testjig og testudstyr, hvilket som regel kun er at finde på print producentens lokation (Asien).

Derfor reparer man ikke på komponent niveau.


Redigeret af Axlon - 28-April-2023 kl. 22:09
Mvh Jesper
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2023 kl. 16:44
Har lige haft en sag hos dem hvor min nye NAD C 3050 LE opførte sig underligt ift. Bluesound modulet der var installeret. Viste dem mail fra Bluesound support hvori de skrev at modulet skulle skiftes ud. De bestilte et nyt uden beregning og det var det. Super fin service.  
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2023 kl. 18:02
Har kun haft gode erfaringer med den i Taastrup.
Gode handler og lige så service.
Dog burde den unge ekspedient sætte sig lidt mere ind i forskellen på hdmi kabler. Men det endte med, at jeg fik det rigtige og dyrere kabel. Til en god pris. (Ca. 300 i besparelse)👌
Mvh. 



Redigeret af Roland - 25-April-2023 kl. 18:07
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2023 kl. 15:57
Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)

Efter 14 dage (og 500 kr. betalt) kom den uberørt retur  med besked om at der IKKE repareres på disse! I stedet tilbyder de at skifte hele forstærkerdelen, inkl. strømforsyning for ca. 70% af nyprisen, plus de 500 kr. allerede spildt..




Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 22:30
Det har vi ikke fået svar på om det er blevet testet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 21:54
Er det afspilleren der fejler ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Efter 3 gange forsøg på at løse samme problem kan man få pengene tilbage

Nej, slet ikke, hvis produktet intet fejler og det er afspilleren der er skyld i problemet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 18:37
Tre forsøg er en skrøne som ikke VIL DØ.

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 17:38
Efter 3 gange forsøg på at løse samme problem kan man få pengene tilbage

Har du prøvet en anden butik om DE gir dig et nyt sæt eller prøver og se om der er samme problem med et helt nyt ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 16:28
Altså, hvis det tager 15 minutter inden det fejler igen, så er der enten en fejl i produktet, eller inkompatibilitet mellem afspiller og hovedtelefoner.

Det må være et spørgsmål om at tage ned i en butik på et tidspunkt, hvor der ikke er så travlt og teste den sammen med personalet.

Går den i stå med din afspiller, så test den med en afspiller fra butikken. Går den også i stå med denne, må produktet være defekt. Gør den ikke, er det din afspiller der er problemet og det er sgu svært at løse for butikken.

Går den i stå med butikkens afspiller, er det bare at spørge medarbejderen om det er meningen at den kun skal bruges i 15 minutter af gangen.
Er svaret JA, så tager du til næste butik, finder produktet som ny på hylden og taler med en ekspedient om produktet. Så stiller du sådan henkastet et spørgsmål om hvor længe det forventes at man kan høre musik i træk på en opladning. Er svaret mere end 15 minutter (og dine vitterligt fejler efter 15 minutter), må næste spørgsmål være "uden at miste forbindelsen"?
Hvis svaret igen er ja, må du jo hive dine op af lommen og begynde samme session med test i den butik.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu