|
Hifiklubben og erfaring |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 6992 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-April-2023 kl. 07:32 |
Hvilken baggrund har du for at vurdere fejlen. Har du elektrisk baggrund så er det jo en lille gds opgave. Hvad kan man få lavet for få kroner i dag ? Der laves sjældent rep på komponent niveau. Men hele board skiftes. Det handeler om garanti på udført arbejde.
|
|
itjf
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kun gode erfaringer med Hifiklubbens service. Købte en Denon netværksafspiller brugt i DBA uden garanti og den kunne jeg ikke få til at fungere. Men Hifiklubben Tåstrup fik den til at spille og endda uden beregning, så thumbs up herfra
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du er så sikker på det "bare" er en simpel relæ-fejl, hvorfor har du så ikke selv lavet den Hvis det er fordi du ikke kan høre relæet klikke at du mener det er en simpel relæ fejl, så tager du højst sandsynligt fejl. Det er nok ikke relæet der fejler noget, men noget andet, som så gør at relæet ikke trækker. Det er desvære meget sjældent det kan betale sig at få repareret elektronik på komponent niveau. En fejlfindning og reparation, kan hurtigt tage et par timer, så det kan sagtens koste over 1000kr. For at være sikker på at alt er som det skal være, og det ikke blot går i stykker efter nogle få måneder igen, så bliver man nød til at lave en komplet PCBA test, hvilket kræver noget testjig og testudstyr, hvilket som regel kun er at finde på print producentens lokation (Asien). Derfor reparer man ikke på komponent niveau.
Redigeret af Axlon - 28-April-2023 kl. 22:09 |
|
Mvh Jesper
|
|
Ham den anden
Bruger Oprettet: 07-November-2022 Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige haft en sag hos dem hvor min nye NAD C 3050 LE opførte sig underligt ift. Bluesound modulet der var installeret. Viste dem mail fra Bluesound support hvori de skrev at modulet skulle skiftes ud. De bestilte et nyt uden beregning og det var det. Super fin service.
|
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har kun haft gode erfaringer med den i Taastrup.
Gode handler og lige så service. Dog burde den unge ekspedient sætte sig lidt mere ind i forskellen på hdmi kabler. Men det endte med, at jeg fik det rigtige og dyrere kabel. Til en god pris. (Ca. 300 i besparelse)👌 Mvh. Redigeret af Roland - 25-April-2023 kl. 18:07 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
MikeW
Bruger Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.
Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte. Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt) Efter 14 dage (og 500 kr. betalt) kom den uberørt retur med besked om at der IKKE repareres på disse! I stedet tilbyder de at skifte hele forstærkerdelen, inkl. strømforsyning for ca. 70% af nyprisen, plus de 500 kr. allerede spildt.. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19228 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har vi ikke fået svar på om det er blevet testet. Klaus
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1489 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det afspilleren der fejler ?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19228 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, slet ikke, hvis produktet intet fejler og det er afspilleren der er skyld i problemet. Klaus
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1608 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tre forsøg er en skrøne som ikke VIL DØ.
Ét forsøg er det rigtige antal.
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1489 |
Funktioner
Tak(0)
|
Efter 3 gange forsøg på at løse samme problem kan man få pengene tilbage
Har du prøvet en anden butik om DE gir dig et nyt sæt eller prøver og se om der er samme problem med et helt nyt ?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19228 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså, hvis det tager 15 minutter inden det fejler igen, så er der enten en fejl i produktet, eller inkompatibilitet mellem afspiller og hovedtelefoner. Det må være et spørgsmål om at tage ned i en butik på et tidspunkt, hvor der ikke er så travlt og teste den sammen med personalet. Går den i stå med din afspiller, så test den med en afspiller fra butikken. Går den også i stå med denne, må produktet være defekt. Gør den ikke, er det din afspiller der er problemet og det er sgu svært at løse for butikken. Går den i stå med butikkens afspiller, er det bare at spørge medarbejderen om det er meningen at den kun skal bruges i 15 minutter af gangen. Er svaret JA, så tager du til næste butik, finder produktet som ny på hylden og taler med en ekspedient om produktet. Så stiller du sådan henkastet et spørgsmål om hvor længe det forventes at man kan høre musik i træk på en opladning. Er svaret mere end 15 minutter (og dine vitterligt fejler efter 15 minutter), må næste spørgsmål være "uden at miste forbindelsen"? Hvis svaret igen er ja, må du jo hive dine op af lommen og begynde samme session med test i den butik. Klaus
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |