|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Christian Otte ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 182 |
![]() Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 14:05 |
Jeg var tilfældigvis inde og kigge på Tape Connections hjemmeside i dag og kunne se, at man nu kan få Panasonics 42PV60E-plasma til lige knap 13.000. Jeg har bestilt en Pioneer 427XD gennem fælleskøbet til 19.000 - er det vitterligt det værd, når man kan få et TV, der på papiret kan det samme (minus digital tuner) og som også har fået megen ros? Det eneste, som umiddelbart virker bedre på 427XD'eren er designet, men er det vitterligt 7.000 værd?
|
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Tja, det må være en smagssag, jeg synes det ikke. m.v.h. |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Det er der kun 1 der kan afgøre,og det er dig selv.Det lyder som om at DU ikke mener at det er det værd-og det er det nok heller ikke,HVIS du synes om udseendet på pv60(det gør jeg ikke). Jeg synes bestemt også bedre om billedet på 427xd-men......om det er 7000kr bedre-det er en anden sag-som du skal gøre op med dig selv. Har selv valgt Pioneer,men jeg skulle også have en 50"-og så var valget nemmere,da Pana.pv600 ikke fåes til en "fair" pris herhjemme i 50"( så vidt jeg ved) lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
Websurfer11 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Din Pioneer PDP 427XD er Full HD Ready dvs egnet til at vise 1080p/24fps/72HZ- som er Blu-Ray afspilningsstandard. En ikke uvæsentlig ting. Det er Panasonic TH-42PV60E ikke i samme omfang i stand til. Pioneer har en lidt bedre videoprocessing .Desuden er der flere billedindstillingsmuligheder på Pioneer. Billederne er også lidt forskellige - Pioneer har nogle varmere og i det hele taget ret naturtro farver, mere detaljerig i sortområder - mens Panasonic til gengæld er mere konstrastrig og har lidt bedre sortniveau (evne til at lave sort , helt sort). NRD(støjdæmpning) på de analoge signaler skulle være en tand bedre på Panasonic´en. Og så er der jo selvfølgelig designet - som er en mere subjektiv sag. Redigeret af Websurfer11 - 31-Oktober-2006 kl. 11:51 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg vil mene,at de eneste væsentlige plusser Panaen har, er sortniveau ,og at den tilsyneladende er mere robust mht indbrænding. Nåh,ja. . . . og prisen ! ! |
|
![]() |
|
Christian Otte ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Eeep - prisforskellen er 6.000 og ikke 7.000 kr.
![]() Websurfer11, ja, havde glemt det med, at Pioneer er i stand til at modtage et 1080p-signal, men er det noget, som man vil kunne se forskel på, hvis man fodrer det med henholdsvis et 720p signal og et 1080p-signal? |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det interessante tal i sammenligningen 720p/60 og 1080p/24 er ikke 720 vs 1080, men 60 vs 24. Lidt mindre kryptisk: Pioneer har den bedste indstilling til filmmateriale, som rent faktisk vises ved 24fps (hvilket HD-DVD og Blu-Ray gør). Hver frame (helbillede) gentages 3 gange så frame A og B vises som AAABBB ved 72Hz. Panasonic kører med 60Hz (for denne type input), så frames A og B vil blive med 2:3 pulldown, dvs. i et AABBB mønster (genereret i afspilleren, da Panasonic ikke har 24fps input). Alt andet lige vil Pioneer give en mere flydende visning af billedet. Jeg kan selvfølgelig ikke love dig, at du kan se forskel.
Redigeret af JesperLund - 30-Oktober-2006 kl. 18:06 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan da i hvert fald se en hvis forskel i opløsningen - har ikke lige umiddelbart tænkt over, hvornår det er, jeg kan se en hakken i billederne, men jeg vil da prøve at se på det!
Det er ikke nemt, det her ![]() |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
De væsentligste forskelle er:
- Pana har bedre sort - Pana har bedre gråtoner - Pana har bedre lyd - Pana står lidt mere skarpt og med lidt mindre pixelstøj ved SD signaler - Pana har gjort noget ved indbrænding ved at bruge en ny type gas - Pioen er 100% plastic, også frontglasset - Ingen af de to TV har et specielt flot design, men det er jo en smags sag - Panaen kører helt cool, det kan jeg godt li ved elektronik Har ikke noget positivt at sige om pioen bortset fra den har et skilt med "Pioneer" på fronten, og måske bortset fra den har flere indstillingsmuligheder, men det er ikke alle der vil opfatte dette om en fordel. Den med 1080p/24fps er en yderst teoretisk diskusion som jeg ser det, og ikke relevant mange år frem. Når/hvis blu-ray DVD afspillere kommer på markedet kan pioen sikkert ikke forstå signalet alligevel eller står ad h til, og en sådan DVD afspiller vil helt sikkert kunne føde TV-et med et flot 720P signal. Hvem kan eksempelvis se forskel på et 720P og et 1080P billede på 3 meter fra en 50", ingen. Så set ift prisen så er pioen ikke det værd - og kan man ikke li PV600 design, så er det nye Hitachi med motor måske en mulighed, eller alternativt den nye LG plasma med indbygget hard disk optager ![]() Redigeret af nextgeneration - 30-Oktober-2006 kl. 18:28 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvis du kan tysk har Area Dvd en test/sammenligning af Pio og Panny. Godt nok Pios 2005 model, men mon ikke nogenlunde den samme konklusion gælder, bortset fra at prisforskellen vel er lidt mindre end da artiklen blev skrevet (Area Dvd inddrager også prisen som vurderingsparameter, hvilket sådan set er meget fornuftigt). http://www.areadvd.de/hardware/2006/pana_vs_pio_plasma.shtml Det vigtigste er ikke antal stjerner til sidst, men argumenterne undervejs... EDIT: du skrev at du havde været inde på TCs hjemmeside. Du skal selvfølgelig se begge PV, optimalt kalibreret, ved siden af hinanden. Redigeret af JesperLund - 30-Oktober-2006 kl. 18:23 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Bortset fra det - er det ikke lidt sent at spørge
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Du overser fuldstændigt den væsentlige forskel på 720p/60 og 1080p/24 i din Pio-Panny sammenligning... (læs mit indlæg tidligere i tråden). |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |