recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - -RW VR til -R?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket-RW VR til -R?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 16:01
Jeg har tilsyneladende problemer med at downloade de nævnte programmer - betalingen har jeg ikke mulighed for via kort. Når der er nævnte forhindringer, så er der kun butikkerne - ellers må jeg droppe mine RW skiver til længere optagelser. Desværre.   
Pokkers at Sony RDR-HX710 tilbyder funktioner, som jeg ikke kan gøre optimal brug af.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg har tilsyneladende problemer med at downloade de nævnte programmer - betalingen har jeg ikke mulighed for via kort.

Er det TMPGEnc DVD Author du har problemer med at hente?

Retail udgaven kan også hentes og betales hos TMPGEnc's europæiske samarbejds-partner - SoftwareHouse.de (men jeg vil da anbefale at prøve trial udgaven først).

/Lars


Redigeret af laursen - 07-Maj-2007 kl. 16:12
Redaktør, recordere.dk
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 20:07
Til laursen og HeartWare jeg har nu downloadet en prøve version af TMPGE DVD Autor, og foretaget et par brændinger - er det rigtigt set, at jeg ikke kan få Auto 16:9 optagelse over på kopien?

Som jeg har kopierne nu, er det med 4:3 billed, hvor jeg så selv skal finde frem til det rette 16:9 billed.     

Redigeret af T-teknik - 07-Maj-2007 kl. 20:08
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Til laursen og HeartWare jeg har nu downloadet en prøve version af TMPGE DVD Autor, og foretaget et par brændinger - er det rigtigt set, at jeg ikke kan få Auto 16:9 optagelse over på kopien?

Som jeg har kopierne nu, er det med 4:3 billed, hvor jeg så selv skal finde frem til det rette 16:9 billed.     

Hmmm.... Du kan sætte det enkelte track i DVD Author til 4:3 eller 16:9 - og så vil DVD/TV selv skifte til korrekt format (hvis det er det du mener med Auto 16:9). Har ikke lige programmet på denne PC, men hvis du tager egenskaberne for et Track, kan du under Video fanebladet sætte Aspect Ratio (så vidt jeg husker).

Check med andre ord indstillingen - og husk at har du blandede 16:9 og 4:3 optagelser, skal de enkelte dele lægges i eget track (for at få aspekt-ratio skiftet korrekt).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:


Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Til laursen og HeartWare jeg har nu downloadet en prøve version af TMPGE DVD Autor, og foretaget et par brændinger - er det rigtigt set, at jeg ikke kan få Auto 16:9 optagelse over på kopien?

Som jeg har kopierne nu, er det med 4:3 billed, hvor jeg så selv skal finde frem til det rette 16:9 billed.     
Hmmm.... Du kan sætte det enkelte track i DVD Author til 4:3 eller 16:9 - og så vil DVD/TV selv skifte til korrekt format (hvis det er det du mener med Auto 16:9). Har ikke lige programmet på denne PC, men hvis du tager egenskaberne for et Track, kan du under Video fanebladet sætte Aspect Ratio (så vidt jeg husker).Check med andre ord indstillingen - og husk at har du blandede 16:9 og 4:3 optagelser, skal de enkelte dele lægges i eget track (for at få aspekt-ratio skiftet korrekt)./Lars


Jeg har fået tjek på det - det med formatet under Aspect ratio.
Det er rigtigt det med blandede optagelser - jeg har prøvet med en DVD med 4:3 og 16:9 - hvad enten det er med det ene eller andet format, mister jeg Auto format ved blandede optagelser.
- Lige inden lod jeg en DVD kopiere ind på Sony harddisken bare for sikkerheds skyld at tage en backup derfra.

Hvordan mon det er på de nyere recordere, især Sony, vedr. DVD RW - om det også er i VR format man får mest ud af længere optagelser.
Eller om der er forbedrede funktioner, måske der er nogle bud på det?

Redigeret af T-teknik - 07-Maj-2007 kl. 22:33
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 22:37
Det er da lidt dyrt at købe det TMPGEnc. DVD Author.

Det er nok ikke lige sikkert at man kan hente det gratis igen?
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 23:07
Hej T-teknik,

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg har fået tjek på det - det med formatet under Aspect ratio.
Det er rigtigt det med blandede optagelser - jeg har prøvet med en DVD med 4:3 og 16:9 - hvad enten det er med det ene eller andet format, mister jeg Auto format ved blandede optagelser.

Har du mange optagelser i blandet format (hvor format-skiftet sker midt i optagelsen)?


Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Hvordan mon det er på de nyere recordere, især Sony, vedr. DVD RW - om det også er i VR format man får mest ud af længere optagelser.
Eller om der er forbedrede funktioner, måske der er nogle bud på det?

-VR har flere trin af opløsning end DVD-Video - derfor vil VR ofte opfattes som bedre kvalitet ved længere optagelser. Det er vist det samme på de fleste optagere (dog bibeholder bl.a. Panasonic fuld opløsning helt ned i LP indstilling - 4 timer - men det på bekostning af tab af billed-kvalitet under MPEG2 kompressionen).

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Det er da lidt dyrt at købe det TMPGEnc. DVD Author.

Det er nok ikke lige sikkert at man kan hente det gratis igen?

Til dit specifikke formål kan jeg godt forstå at du synes det er lidt pebret (selvom dollaren er "historisk lav" lige nu). Jeg bruger selv programet til redigering af alle mine Video-kamera optagelser, VHS overførsler, DVB-T optagelser mv. Købte programmet til introduktions-pris - $68 (ca. kr. 450,-).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 20:00
Jeg har prøvet at downloade noget af Ulead og InterVideo
- men de fylder en del mere og virker mere ustabil, i forhold til TMPGEnc. DVD Author
Samtidig kan jeg finde enkelte andre udgaver af TMPGEnc. DVD Author på nettet.
Det kan undre mig at der ikke er danske butikker på nettet der har det.   
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 19:14
Da firmaet har været nævnt i denne tråd, vil jeg godt høre om evt. erfaringer/sikkerhed ved køb hos Softwarehouse.de
(- Jeg er ikke bekendt med visa, men der står at betaling er i euro, så der er måske nogle, som har været kunde der og ikke har oplevet vanskeligheder med
det?)

- Jeg har søgt lidt på nettet om dem, men der findes ikke noget udover deres hjemmeside.

Så lad mig høre noget, inden jeg og evt. andre køber noget der.

Redigeret af T-teknik - 14-Maj-2007 kl. 19:20
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:17
Er der slet ingen bud på Softwarehouse.de?
Der må da være nogen som har handlet der og har positive eller negative erfaringer?   
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Er der slet ingen bud på Softwarehouse.de?
Der må da være nogen som har handlet der og har positive eller negative erfaringer?   

Nej, jeg handlede selv direkte hos TMPGEnc.... Software.de er vist ikke det mest besøgte sted for os skandinaver. Dog kan jeg se på usenet, at flere tyskere henviser til dem - og jeg kunne ikke umiddelbart finde nogle der omtalte butikken negativt (der er diskussioner tilbage til 2001 der henviser til sitet - så det lader heller ikke til at være en 'døgnflue').

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:


Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Er der slet ingen bud på Softwarehouse.de?
Der må da være nogen som har handlet der og har positive eller negative erfaringer?   
Nej, jeg handlede selv direkte hos TMPGEnc.... Software.de er vist ikke det mest besøgte sted for os skandinaver. Dog kan jeg se på usenet, at flere tyskere henviser til dem - og jeg kunne ikke umiddelbart finde nogle der omtalte butikken negativt (der er diskussioner tilbage til 2001 der henviser til sitet - så det lader heller ikke til at være en 'døgnflue')./Lars


Med den begrænsning der er af danskere som har købt hos softwarehouse.de, så må jeg nøjes med det der er på usenet - det kunne være bedre vist der var nogle danske erfaringer.
Der diskuteres altid sikkerhed ved køb på nettet, og da softwarehouse.de ser ud til ikke blive brugt af danskere, så er det en afvejning om køb er en idé.
- Selvom produkterne bliver godt beskrevet, min tysk forståelse til trods.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu