recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alfaview konkurs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlfaview konkurs

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 26>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 14:48

Jeg er snotforvirret og det virker du også til at være. For Lars har postet det link og du har ovenikøbet kommenteret det med "Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,, "

Se side 4 i tråden.

Til top
jørgenkoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 14:31
kan du ikke sende mig det link fra forbrug.dk at internet loven træder ud af kraft ved køb på internettet ved konkurs, da fjernsalgs love jo netop blev lavet for at beskytte købere på internettet.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,

Hvor vil du undersøge det? Hvis man ikke kan stole på oplysninger fra den side, hvad er der så efterhånden tilbage at stole på? Mon dog ikke det er nogle kompetente jurister der har skrevet det?

dit link virker ikke,,,,

Jeg har ikke postet noget link, det var en henvisning til forbrug.dk. Iøvrigt - kunne du ikke godt lære at brug 1 punktum i stedet for 4 kommaer? Normalt retter jeg ikke på folk, men i dit tilfælde er det temmeligt irriterende at se på.

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Seneste nyt

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article310991.ece

 



404 Not Found


Ja den er forsvundet, men den handlede om at Alfaviews tekniske direktør tidligere er dømt for svindel.

"

Alfaview-direktør tidligere dømt for svindel

Af JENS NIELSEN, ComON

Offentliggjort 20.06.07 kl. 11:02

Den tekniske direktør hos den krakkede fladskærmsproducent Alfaview har en dom for bedrageri bag sig.

For to år siden blev Kim Holmgaard Christensen idømt to års fængsel for groft mandatsvig. Siden blev han en af bagmændene i AlfaView, skriver Ekstrabladet i dag.

Bedrageridommen kom sig af, at Kim Holmgaard Christensen i sit selskab United Liberty Oil i perioden 1994-1997 havde narret en række mennesker til at investere i værdiløse oliekilder eller oliekilder, som han ikke selv ejede. Blandt andre en række danske kendisser som bokseren Brian Nielsen og skuespilleren Anders Birchow blev snydt til at investere i alt 200 millioner kroner i olie-eventyret.

Da firmaet lukkede uden, at den lovede gevinst blev udbetalt til investorerne, gik bagmandspolitiet ind i sagen. Det københavnske salgskontor blev ransaget og der blev rejst sigtelse mod de to ejere, Kim Christensen og Claus Weywadt, som begge siden blev dømt.

Det har ikke været muligt for ComON at komme i kontakt med Alfaviews administrerende direktør og ejer Ole de Leeneeer og få en kommentar til oplysningerne om den tekniske direktørs kriminelle fortid.

Efter begæring af firmaet selv blev der i går udstedt konkursdekret mod Alfaview."

Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 12:49
Til top
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Seneste nyt

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article310991.ece

 



404 Not Found
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

jeg har fjernesalgs loven,,,og skal lige have tid til at læse den igennem,,,

Ok, men forbrugerstyrelsens jurister har ellers almindeligvis ganske godt styr på den slags. Hvad de skriver på forbrug.dk stiller man normalt ikke spørgsmålstegn ved.

Jeg er ikke jurist, men jeg kan se at almindelige forbrugerlove ikke har nogen virkning når et firma er gået konkurs. Det er ikke muligt at hæve sine penge igen, for firmaet er ikke aktivt mere.

Men når jeg tænker over det, virker det egentlig logisk nok. For hvem skulle egentlig lægge penge ud for de krakkede firma - uden at få dem tilbage igen? Din bank? Staten? EU?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

jeg har fjernesalgs loven,,,og skal lige have tid til at læse den igennem,,,


Hvad er det lige du vil finde i fjernsalgsloven? Loven er ikke længere gældende, når der foreligger en konkurs.
Til top
jørgenkoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 11:53
jeg har fjernesalgs loven,,,og skal lige have tid til at læse den igennem,,,
Til top
jørgenkoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,

Hvor vil du undersøge det? Hvis man ikke kan stole på oplysninger fra den side, hvad er der så efterhånden tilbage at stole på? Mon dog ikke det er nogle kompetente jurister der har skrevet det?

dit link virker ikke,,,,

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,


Ja men ved en konkurs så er det et helt andet apparat der går igang, så du kan tro på det eller lade være, men der er ingenting at gøre udenfor konkursloven. Kunder indgår nu i konkursordenen, jf. konkurslovens kapitel 10 og der er de rigtigt ringe stillet, særligt hvis der ikke er mange penge tilbage i selskabet.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 10:45

Oprindeligt skrevet af jørgenkoch jørgenkoch skrev:

Det tror jeg så ikke på man ikke kan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, man er bedre sikret ved net handel ind ved almindelig butiks handel,,,,,men nu skal jeg få det underersøgt,,,

Hvor vil du undersøge det? Hvis man ikke kan stole på oplysninger fra den side, hvad er der så efterhånden tilbage at stole på? Mon dog ikke det er nogle kompetente jurister der har skrevet det?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu