recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alfaview konkurs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlfaview konkurs

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 26>
Forfatter
Besked
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 16:13
Så er det tilsyneladende endegyldigt slut med at håbe:

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article350506.ece
JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 16:13

Ifølge Kuratoren er der nul kroner til kreditorerne i Alfa View se artikel

hehe samme tanke



Redigeret af rhsin - 22-Oktober-2007 kl. 16:14
Mvh

René
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 16:40
Hørte bare sporadisk i radioavisen idag, at kunder der har betalt via kort kan få deres penge igen, - men det er man måske afklaret omkring ? ?
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 18:16
Til top
scout Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 18:51

Jeg tvivler

http://www.pengeinstitutkendelser.dk/danish/menu/1/2/kendels er/l/lovombetalingskortvissebetalingsmidler/fjernsalgstransa ktioner/2004203.htm

Citat: Forbrugerombudsmandens retningslinier vedrørende fjernsalg mv. finder ikke anvendelse i en situation som den foreliggende, hvor betalingsmodtageren går konkurs, og kortindehaveren som følge heraf ikke modtager ydelsen, efter at betalingstransaktionen er gennemført.

Forbrugerombudsmandens retningslinier: http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/betalingsmidd ellov/retningslinier/fjernsalg-og-brug-af-betalingskort/

 

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 18:53
Jeg ved kun, - at de utvetydigt bekendtgjorde i Radioavisen i morges, - at folk der havde betalt via kort kunne få deres penge retur
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 20:01

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg ved kun, - at de utvetydigt bekendtgjorde i Radioavisen i morges, - at folk der havde betalt via kort kunne få deres penge retur

Det har været debateret før ... det er pudsigt at ehandelsfonden faktisk offentligt modsiger deres egne regler der siger:

Det følger ikke af retningslinierne, at kortindehaver skal stilles bedre end andre forbrugere ved køb af tilsvarende ydelser, blot fordi købet er foretaget via Internettet. Formålet har ikke været at beskytte kortindehaver i tilfælde af betalingsmodtagers konkurs. (Dette følger bl.a. af Pengeinstitutankenævnets praksis). Hvis man derfor f.eks. har købt en koncertbillet, et kursus eller lign. på Internettet, vil man ikke kunne gøre indsigelse mod transaktionen, hvis arrangementet aflyses  pga. konkurs. Dette skyldes at kortindehaveren her ikke er stillet ringere end den forbruger, der har købt billetten eller kurset i den fysiske verden.

Men sådan er der jo så meget  ... gad vide om det er dem der selv æder den million-regning der kommer ud af det. Eller om de ekstraordinært har fået bankerne med på den.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2007
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 20:51

Lars.... det antal beskeder du har skrevet ser pænt fedt ud lige nu :)

"11111" :D

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 00:02

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg ved kun, - at de utvetydigt bekendtgjorde i Radioavisen i morges, - at folk der havde betalt via kort kunne få deres penge retur

JA - det er korrekt.

Til top
Frank Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 07:58

Og alt hvad de siger i Radioavisen er korrekt ??

Som jeg ser det, så er der mange udmeldinger fra forskellige kanter - og det eneste jeg har set på skrift, lovmæssigt og som retningslinier, er at konkurs er undtaget.

Men der er jo næppe nogle som frivilligt melder sig som "sponsor" eftersom konkursboet ifølge de sidste meldinger er tomt. Så hvem skal betale ?

Hvis eksempelvis bankerne bliver pålagt at tilbagebetale, så vil jeg sætte en femmer på, at det ender i en langtrukken retssag.

Venligst
Frank Jensen
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 09:55

Nej - ikke alt hvad de siger i Radioavisen er korrekt. 
Men i denne sag er det korrekt.

PBS betaler ! En del af det gebyr der opkræves i forbindelse med en korttransaktion er et risikotillæg - lidt i stil med rejsegarantifonden, uden at det dog kan sammenlignes.

Til top
Frank Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 10:10

PBS har jo, så vidt jeg husker, tidligere udtalt at de ihvertilfælde ikke betaler. Og bankerne lige så.

"Risikotillægget" bruges så vidt jeg ved til at SIKRE at tingene er i orden, ved. fx. at udføre diverse kontroller og gennemgange af hjemmesiderne som tager imod Dankort. Så det er mig bekendt en ren administrations-ting, og ingen pulje.

Det eneste jeg har set på skrift, er stadig den undtagelse som står flere steder omkring konkurs, hvor alle kreditorer behandles ens, uanset.

Men jeg håber da, at "Alfaview sagen" bruges til at bringe klarhed over reglerne og sikkerheden for Dankortbrugere. For klarhed mangler der utvivlsomt. De regler som jeg kan finde siger helt klart, at konkurs er undtaget - men der er mange, også i det offentlige rum, som siger noget andet. Man kan så blot håbe, at de har belæg for det..............

Venligst
Frank Jensen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu