Det skal lige siges at jeg ikke arbejder hos TC eller har noget personligt tilhørsforhold til dem.
Jeg har dog også erfaringer med lang tids reparation hos TapeConnection. Jeg var ejer af et Philips LCD som havde en fabrikationsfejl. Det kom 2 gange til service med samme fejl. Der gik 1½ måned ved en af reparationerne. Efter nr. 2 reparation var det stadig defekt og jeg ønskede handlen ophævet.
Jeg har været yderst tålmodig og skrevet i god sober tone og ikke knaldet nogle telefoner på eller været paragrafrytter. TC er meget lang tid om at svare på e-mail og det er mange andre firmaer også. Så det hjælper ikke at spamme dem hver dag for et svar. TC er også længere tid om at svare når det kræver en beslutning på et højere plan og ikke bare en produktforespørgsel.
Jeg fik 1½ efter købet ophævet handlen og pengene igen, det var service center vest og telco som har stået for afhentning og levering af tv uden vederlag. Så jeg har kun betalt omkostninger i form af benzin for tilbagelevering.
Jeg synes selv at jeg har oplevet god service hos TC, selvom der var været noget ventetid på reparationerne og lang svartid på e-mail. Jeg valgte derfor at købe mit nye Pioneer 428XD på TC dagen efter returneringen.
Hele historien mener jeg kan skrives på mange måder. Man kan enten vælge at være en kunde fra helvede som rykker på e-mail hver dag og smækker røret på i telefonen. Eller man kan vælge at have lidt tålmodighed og snakke pænt, for måske lønner det sig i længden.
Selvom købeloven siger 5 uger, så ville jeg personligt måske først gå amok efter 7. uge og først rykke dem i pæne vendinger inden. Jeg ville måske også være villig til at godtage den undskyldning om at pakken havde forputtet sig på lageret og lege med på deres startdato for reparation.
Men når sådan nogle sager går i hårdknude, så er der ingen, der vil flytte sig en meter.
Der er bare en ting man skal huske på og det er måden man fremlægger sagen. Der må på intet tidspunkt skrives noget i et forum eller andet offentligt medie, som kan beskylde en forretning for noget der ikke er afgjort ved et klagenævn eller domstol.
Hvis man skriver belastende ting, så kan man blive holdt ansvarlig for den slags ved en injurie sag. Det kan resulterer i at skulle batale for sags omkostninger og manglende fortjeneste samt dementi.
Det hjælper jo heller ikke ligefrem på en konflikt at man får en sur forhandler. Der skyldes man har skrevet på et forum at han svindler og bedrager kunderne fordi man har et udestående som ikke er afgjort.
Men held og lykke med at du har vundet sagen, jeg havde nok som forbruger forholdt mig anderledes.
Men jeg ved hvor svært det kan være, når det kribler i fingerne for at få en masse dejlige penge tilbage for sidste års model, for at kunne race ud og købe toppen af poppen billigere nu.