recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSidste nyt: SAG MOD TC VUNDET 

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
Forfatter
Besked
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 18:49
Hvis filmen er af god teknisk kvalitet er der ikke problemer, men køber du f.eks. en serie på DVD hvor de første sæsoner har nogle år på bagen, er der problemer, især ved mørke scener og panoreringer. Skal dog dertil sige at afspilleren ikke har HDMI, jeg måtte tage component udgangen ibrug for at få det nogenlunde acceptabelt. Det samme kan du opleve på Tv (Jeg har også Yousee digitalt).
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 20:09
Ups svarede ikke på dit spørgsmål: Ja det er 46w3000
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 20:35
Nu har du mulighed for at vælge en ordentlig fladskærm, men alligevel vil du købe en ny LCD!? Er det ikke en ide med noget plasma (som vi andre)?
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Nu har du mulighed for at vælge en ordentlig fladskærm, men alligevel vil du købe en ny LCD!? Er det ikke en ide med noget plasma (som vi andre)?


Ha ha - religion er roden til alt ondt, også inden for tv ;-)

Jeg har skam overvejet et plasma (min lillebror har px60, som jeg desværre fik ham lokket til at købe hos TC, samme dag, jeg byttede mit tv hos dem første gang, ironisk ikke....)

Selv om folk skriver, der ikke er problemer mere med plasmaskærme, så ejer jeg simpelthen en så nervøs krop, at jeg ikke ville tænke på andet, hver gang jeg spillede xbox 360 eller ps3.

Mit forbrug er sådan ca. som følgende:

25% xbox 360
20% ps3 (spil)
35% Digitalt tv ved yousee
20% DVD/Blueray

Desuden tiltaler den indbyggede DVB-C tuner mig utroligt meget. Gider ikke bøvle med yousee længere (Jeg må sgu være uheldig med hensyn til forhandlere..). Først tog det dem ca. 6 måneder om at fremsende en check på kr. 995 for den gamle defekte selector hd boks. Derefter har det indtil nu (stadig ikke fået den) taget dem ca. 2 måneder om at fremsende den nye hd boks, som de har lovet mig gratis på grund af alt bøvlet.




Redigeret af ha9953 - 29-Marts-2008 kl. 20:51
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Mit forbrug er sådan ca. som følgende:
25% xbox 360
20% ps3 (spil)
35% Digitalt tv ved yousee
20% DVD/Blueray


Perfekt til et plasma tv.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Mit forbrug er sådan ca. som følgende:
25% xbox 360
20% ps3 (spil)
35% Digitalt tv ved yousee
20% DVD/Blueray


Perfekt til et plasma tv.


Ha ha

Endnu engang: Religion er roden til alt ondt ;-)

Som sagt: jeg ved, jeg kommer til at føle mig bedst tilpas med et LCD.

Jeg ved godt, at de fleste herinde er "fanatiske"  plasma tilhængere, men mit valg er nu engang LCD.

Og lad nu være med at dreje dette emne ind på endnu en religionskrig
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Ha haEndnu engang: Religion er roden til alt ondt ;-)


Det har ikke en disse at gøre med religion, men om at opnå bedst mulig billedkvalitet.


Redigeret af Naiera - 30-Marts-2008 kl. 12:52
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Ha haEndnu engang: Religion er roden til alt ondt ;-)


Det har ikke en disse at gøre med religion, men om at opnå bedst mulig billedkvalitet.


Rolig nu, det var jo kun sagt i sjovt.

Bedst mulig billedkavalitet? Hvad er det? uden at skulle starte en krig på ord, må det jo være den enkelte, der beslutter sig for, hvad vedkommende mener er go kvalitet.

Hvis alle havde samme smag og mening ville verden sgu da se kedelig ud ;-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Bedst mulig billedkavalitet? Hvad er det? uden at skulle starte en krig på ord, må det jo være den enkelte, der beslutter sig for, hvad vedkommende mener er go kvalitet.


Der er noget der hedder korrekt billedkvalitet. Jo bedre tv'et er i stand til at gengive billedet korrekt, jo mere får du ud af kildematerialet.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Bedst mulig billedkavalitet? Hvad er det? uden at skulle starte en krig på ord, må det jo være den enkelte, der beslutter sig for, hvad vedkommende mener er go kvalitet.


Der er noget der hedder korrekt billedkvalitet. Jo bedre tv'et er i stand til at gengive billedet korrekt, jo mere får du ud af kildematerialet.


Vi bliver aldrig enig. debatten vil forsætte så længe der er forskellige typer af tv og producenter.

Men det her er debat om en forhandler/købeloven, så  jeg ser venligst at denne offtopic debat stopper her (og nej det er ikke fordi jeg ikke ved hvad jeg skal sige til dit argument)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 13:26
Det skal lige siges at jeg ikke arbejder hos TC eller har noget personligt tilhørsforhold til dem.

Jeg har dog også erfaringer med lang tids reparation hos TapeConnection. Jeg var ejer af et Philips LCD som havde en fabrikationsfejl. Det kom 2 gange til service med samme fejl. Der gik 1½ måned ved en af reparationerne. Efter nr. 2 reparation var det stadig defekt og jeg ønskede handlen ophævet.
Jeg har været yderst tålmodig og skrevet i god sober tone og ikke knaldet nogle telefoner på eller været paragrafrytter. TC er meget lang tid om at svare på e-mail og det er mange andre firmaer også. Så det hjælper ikke at spamme dem hver dag for et svar. TC er også længere tid om at svare når det kræver en beslutning på et højere plan og ikke bare en produktforespørgsel.

Jeg fik 1½ efter købet ophævet handlen og pengene igen, det var service center vest og telco som har stået for afhentning og levering af tv uden vederlag. Så jeg har kun betalt omkostninger i form af benzin for tilbagelevering.
Jeg synes selv at jeg har oplevet god service hos TC, selvom der var været noget ventetid på reparationerne og lang svartid på e-mail. Jeg valgte derfor at købe mit nye Pioneer 428XD på TC dagen efter returneringen.

Hele historien mener jeg kan skrives på mange måder. Man kan enten vælge at være en kunde fra helvede som rykker på e-mail hver dag og smækker røret på i telefonen. Eller man kan vælge at have lidt tålmodighed og snakke pænt, for måske lønner det sig i længden.

Selvom købeloven siger 5 uger, så ville jeg personligt måske først gå amok efter 7. uge og først rykke dem i pæne vendinger inden. Jeg ville måske også være villig til at godtage den undskyldning om at pakken havde forputtet sig på lageret og lege med på deres startdato for reparation.

Men når sådan nogle sager går i hårdknude, så er der ingen, der vil flytte sig en meter.

Der er bare en ting man skal huske på og det er måden man fremlægger sagen. Der må på intet tidspunkt skrives noget i et forum eller andet offentligt medie, som kan beskylde en forretning for noget der ikke er afgjort ved et klagenævn eller domstol.
Hvis man skriver belastende ting, så kan man blive holdt ansvarlig for den slags ved en injurie sag. Det kan resulterer i at skulle batale for sags omkostninger og manglende fortjeneste samt dementi.
Det hjælper jo heller ikke ligefrem på en konflikt at man får en sur forhandler. Der skyldes man har skrevet på et forum at han svindler og bedrager kunderne fordi man har et udestående som ikke er afgjort.

Men held og lykke med at du har vundet sagen, jeg havde nok som forbruger forholdt mig anderledes.

Men jeg ved hvor svært det kan være, når det kribler i fingerne for at få en masse dejlige penge tilbage for sidste års model, for at kunne race ud og købe toppen af poppen billigere nu.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 13:45
#Cyberguyen


Jeg må lige rette dig:

jeg har ikke fra dag et været på tværs.

Købeloven siger ikke noget bestemt antal uger, når det gælder rimelig tid.



Hvor står et at man ikke på søge råd og vejledning, samt fortælle om dårlige oplevelser på et forum? Jeg fortæller min side af sagen, og hvis firmaet mener, det er forkert, må de jo svare igen. Alt sammen i en god tone selvfølgelig.


Når det gælder tålmodighed:

Når en butik tager op til 14 dage om eller slet ikke svare så mister man tålmodigheden.

Når en butik svare arrogant: "vi har jo også andre kunder", så mister man tålmodigheden.

Når en butik mister et tv på deres eget lager, og fortæller at det er kundens egen skyld, selv om kunden har fulgt alle retningslinier, så mister man tålmodigheden.

Når man først bliver lovet 14 dages rep. tid, derefter 3 uger, så 4 uger og til sidst får at vide, ubestemt id, så mister man tålmodigheden.

Jeg har nu også i pæne vendinger forhørt mig hos butikken, men som sagt. Selv den mest venlige mand kan blive sur, når man bliver behandlet som jeg er blevet behandlet.


Inden jeg startede alt det her rådførte jeg mig hos forbrugerstyrelsen, mht. rimelig tid og de snakkede om 3-4 uger. Det var derfor jeg valgte at køre sagen.

Og ikke for at lyde arrogant: men det viste sig jo at være det korrekte at gøre.

Hvis alle kunder bare lod stå til, så kunne man jo lige så godt droppe købeloven....

Men at du har haft et godt forhold til TC (selv om jeg ny nok synes du er blevet behandlet forkert), er jo kun alletiders.

Forsat go søndag ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu