recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet på to computere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet på to computere.

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 23:48

Ok - nu har jeg kørt det igennem - og denne gang gemte den de forskellige indstillinger.

Men upload hastigheden er stadig væsentligt lavere end den burde være, med forbindelse gennem roteren. Download hastigheden er stadig flot, omkring 2000.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2007 kl. 00:09
Hmm, upload skal jo også virke 

Ja, jeg er ved at være løbet tør for idéer

Hvad siger den nu, når du laver en ipconfig /all ?

Venligst
Søren
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2007 kl. 00:28

Fra den bærbare.

 

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2007 kl. 00:52
Sikke en smøre Den er vokset noget siden den første du sendte:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28061& PN=1&TPN=2
Jeg vil håbe, at én af gutterne kan komme ind over, for jeg er ikke den største haj til dette

Jeg kan dog konstatere, at din netværksadresse på din LAN-forbindelse er OK. Det er din trådløse dog ikke. Den ser lidt mærkelig ud, idet du burde have fået tildelt en adresse i det samme segment (?!)

Det burde dog ikke influere på sendeydelsen...


Det kunne være, at en anden lige kunne forklare, hvorfor du egentlig har adresserne 10.56.74.81, 10.56.74.82 og 169.254.208.50 (trådløs)

Mærkeligt.
Jeg har faktisk selv lige rodet rundt med min (tilsvarende) router, og der er flere måder at sætte tingene op på, men de virker faktisk alle sammen!

Venligst
Søren

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2007 kl. 00:55

Mht. den trådløse, så kan den stadig ikke identificere og oprette forbindelse til internet. Jeg mener jeg gør det rigtigt under egenskaber, men måske passer typen af wireless security ikke sammen:

Og så går jeg ud fra at det er WPA shared key og ikke router password, der skal sættes ind. Jeg har prøvet de forskellige typer WPA, men det er tilsyneladende WPA-personal, der virker bedst.

 

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 13:02

*Suk* ....  Udryddelsen af en virus og hvad det åndssvage intivirus program nu ellers slettede, har også udryddet min router. Så nu må jeg nok starte forfra igen. Jeg kan nemlig ikke engang komme ind på routerens konfigurationsside. For at komme ind på routerens konf.side så skal man være offline ikk'? Ikke nogen internetforbindelse til computeren, vel? Kun forbindelse mellem router og computer. Og hvis jeg ikke kan det er det så fordi routerens firmware er blevet ødelagt og må genindstalleres??

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:



Det kunne være, at en anden lige kunne forklare, hvorfor du egentlig har adresserne 10.56.74.81, 10.56.74.82 og 169.254.208.50 (trådløs)


Han kører med DHCP tildelte ip's på LAN siden, og INGEN ip på Wireless, da det en windows tildelt IP på 169.254.x.x som benyttes når dhcp ikke tildeler kortet en ip.

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

*Suk* ....  Udryddelsen af en virus og hvad det åndssvage intivirus program nu ellers slettede, har også udryddet min router. Så nu må jeg nok starte forfra igen. Jeg kan nemlig ikke engang komme ind på routerens konfigurationsside. For at komme ind på routerens konf.side så skal man være offline ikk'? Ikke nogen internetforbindelse til computeren, vel? Kun forbindelse mellem router og computer. Og hvis jeg ikke kan det er det så fordi routerens firmware er blevet ødelagt og må genindstalleres??

Må jeg foreslå at du finder en person som kan gøre det for dig? jeg har fulgt dette lidt, og kan se at du ikke er kommet meget længere end sidst :-)

Så slå dig sammen med en nabo eller en person som ved hvad det går ud på, du har brugt alt for meget tid på dette, og det er såre simpelt normalt, og virker efter 10minutter, så du burde altså overveje en anden assistance løsning end selv at forsøge.

Ikke for at ødelægge dit initiativ til at forsøge

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

*Suk* ....  Udryddelsen af en virus og hvad det åndssvage intivirus program nu ellers slettede, har også udryddet min router. Så nu må jeg nok starte forfra igen. Jeg kan nemlig ikke engang komme ind på routerens konfigurationsside. For at komme ind på routerens konf.side så skal man være offline ikk'? Ikke nogen internetforbindelse til computeren, vel? Kun forbindelse mellem router og computer. Og hvis jeg ikke kan det er det så fordi routerens firmware er blevet ødelagt og må genindstalleres??

Jeg har aldrig hørt om en virus på PC'en der også ødelægger routerens firmware. Jeg tror der er sket et eller andet med din TCPIP på pc'en så den ikke kan få fat i routeren. Men er i øvrigt enig i at du vist er kommet så langt ud at du skal til at trække på en (fysisk) ven.

Peter

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 18:13

Lige nu kører det da ok - måske var det bare internet forbindelsen der var dårlig en overgang.

Men har jeg ikke ret i, at computeren skal være uden internet forbindelse når jeg skal ind i routerens konfiguration? Eller er det nok at slå offline til?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-April-2004
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 20:18
Nu skriver du ikke lige hvad det er du vil ændre, men ved en normal opsætning/ændring af routeren har jeg altid været online.
PV
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Lige nu kører det da ok - måske var det bare internet forbindelsen der var dårlig en overgang.

LOL, det er da sjovt at efter 3 ugers tid, så funger det bare ... nå der kom da nogle gode svar ud af det...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu