recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uni-fjbt. - hvad er undskyldningen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUni-fjbt. - hvad er undskyldningen?

 Besvar Besvar Side  <1 222324
Forfatter
Besked
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:15

Så en universalfjernbetjening, ville godt kunne finde ud af at "selv trykke" flere gange for at vælge den rigtige indgang på både tv og forstærker?

Hvis den burde kunne det, så må jeg hellere få købt en...

Træt af at Fru.direktør ringer i tide og utide, fordi hun ikke kan finde ud af det ene eller andet, og så kommer til at pille ved en masse som hun IKKE skal... 

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 20:49
det kan logitech'erne ihvertfald

med macro, men den skal selvf. sættes op først

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 21:36
Ok siger mange tak for hjælpen...
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 21:44
Det hører jo dog med til historien, at det langtfra er en god måde at løse problemet på, men det skulle nu dog kunne virke... 
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 17:33

Jeg vil nødigt beskyldes for at have haft skjulte intentioner med denne tråd, så jeg tager "balladen" up front: Jeg har, delvist inspireret af denne tråd, besluttet at jeg officielt vil tilbyde programmering af Harmony remotes. Det var egentlig ikke noget jeg havde tænkt mig, og jeg kan levende forestille mig hvilke issues jeg kan rende ind i undervejs, men det lader til at ingen andre tilbyder denne service, og at der er behov for den, så nu kaster jeg mig altså ud i det... Jeg har, siden denne tråd er startet, foretaget Harmony-programmering hos nogle kunder (udover de par stykker jeg havde gjort i forvejen, i forbindelse med salg af andet udstyr), og det har givet så positiv respons at jeg ganske enkelt ikke kan lade det ligge - jeg har mit firma for at lave de ting jeg selv synes er sjovt, og ikke hvad andre fortæller mig jeg skal gøre...

Så må det vise sig med tiden om tidsforbruget står mål med indtjeningen, men nu er der da i hvert fald én undskyldning mindre... (apropos trådens oprindelige emne)

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

"Da jeg nu havde Otto i huset, bestilte jeg ham også til kalibrering af lyd og opsætning/programmering af min fjernbetjening. "

dvs. han havde en fjernbetjening i forvejen. Ergo er han sådan set allerede ude over katagorien for denne debat

Jeg har forsømt at svare på disse indlæg, sorry: Jeg kan faktisk ikke huske om jeg selv leverede fjernbetjeningen eller om han købte den et andet sted, men inden mit besøg brugte han original-fjernbetjeningerne, ikke en universal-fjernbetjening. Så det tror jeg er en lidt skæv formulering, han er - eller rettere var - i høj grad at betragte som målgruppen for tråden.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der er også fandens til forskel på en fjernbetjening til 5000,- og så til 40.000,-

Helt enig. Men jeg vil nu også kalde løsningen til 40.000,- for mere end "en fjernbetjening". Så er du ude i noget med RS 232 styring, hvilket indebærer 100% styr på om apparaterne f.eks. er tændt eller slukket, ofte betjenings-muligheder der ikke findes med original-remoten (f.eks. direkte valg af input eller billed-formater), og hvis installatøren er lidt fræk, f.eks. ineternet-opdateret vejrudsigt på fjernbetjeningens display... Vi er i bund og grund enige i at der ikke har været en reel 5000,-s løsning på markedet. Det er der så nu - så må vi se hvor længe det er forretningsmæssigt holdbart...



Redigeret af AV Precision - 30-Marts-2008 kl. 17:54
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 17:57

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Lahan: nogle tv f.eks. SONY viser Mute ikonet altid... 

De fleste TV har en mulighed for at slå info'en helt fra - men det er bare nogle gange lidt mystisk placeret rent betjeningsmæssigt. Men jeg vil da ikke garantere at der ikke findes tv hvor mute-logoet ikke kan fjernes.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Så må det vise sig med tiden om tidsforbruget står mål med indtjeningen, men nu er der da i hvert fald én undskyldning mindre... (apropos trådens oprindelige emne)

Jeg synes ideen er godt. Jeg er dog spændt på at se, hvor mange som vil hyre en proffesionel udelukkende til det, og ikke i kombination med anden handel.

Hvad er prisen forøvrigt?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der er også fandens til forskel på en fjernbetjening til 5000,- og så til 40.000,-

Helt enig. Men jeg vil nu også kalde løsningen til 40.000,- for mere end "en fjernbetjening". Så er du ude i noget med RS 232 styring, hvilket indebærer 100% styr på om apparaterne f.eks. er tændt eller slukket, ofte betjenings-muligheder der ikke findes med original-remoten (f.eks. direkte valg af input eller billed-formater), og hvis installatøren er lidt fræk, f.eks. ineternet-opdateret vejrudsigt på fjernbetjeningens display... Vi er i bund og grund enige i at der ikke har været en reel 5000,-s løsning på markedet. Det er der så nu - så må vi se hvor længe det er forretningsmæssigt holdbart...

Hvilken løsning er det?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Lahan: nogle tv f.eks. SONY viser Mute ikonet altid... 

De fleste TV har en mulighed for at slå info'en helt fra - men det er bare nogle gange lidt mystisk placeret rent betjeningsmæssigt. Men jeg vil da ikke garantere at der ikke findes tv hvor mute-logoet ikke kan fjernes.

Mit Samsung M71, der synes jeg ikke jeg kan få Mute ikonet væk.

 

Til top
Maves Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-November-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 20:43
Jeg er på udkig efter en fjernbetjening som kan afløse de orginale

Mit setup

Sony KDL 40W2000
Onkyo705
PS3 40 GB
Xbox 360 + HD DVD Drev
Apple TV

Det er ikke så vigtigt at den kan styre Apple tv, men de andre skal den min. kunne styre. samt den skal have et super lækkert design. Maks. pris vil være ca. 5000, men hvis den rigtige er til stede, så vil jeg gerne ofre mere for at have det bedste af det bedste.

Maves
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 222324
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu