recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uni-fjbt. - hvad er undskyldningen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUni-fjbt. - hvad er undskyldningen?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 24>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:36

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg formoder ikke man får meget ud af softwaren før man har produktet. Dvs. man skal købe produktet, sætte sig ind i det, konfigurere osv osv.. Og først derefter finder man ud af, om den kan snakke sammen med ens enheder.

Men du har formentlig adgang til de 175.000 enheder uden.

Såvidt jeg kan se kan man installere softwaren (som vist er den samme for alle Logitech remotes) og begynde en konfiguration uden at have en fjernbetjening at uploade den til.

Altså, hvis det var for at checke om den kendte dine apparater allerede - og i fald hvilke knapper/funktioner der er understøttet.

Hent software

  /Lars



Redigeret af Lars - 02-Januar-2008 kl. 12:36
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Såvidt jeg kan se kan man installere softwaren (som vist er den samme for alle Logitech remotes) og begynde en konfiguration uden at have en fjernbetjening at uploade den til.


Altså, hvis det var for at checke om den kendte dine apparater allerede - og i fald hvilke knapper/funktioner der er understøttet.


Hent software


/Lars



Jeg har lige bestilt en Harmony 885 og ville prøve at se om softwaren kendte mine enheder i forvejen. Såvidt jeg kunne se, skulle der tilsluttes en remote for at få lov til at sætte noget op. Havde ihvertfald ikke umiddelbart andre muligheder. Har du en fremgangsmåde til hvordan det skulle kunne lade sig gøre?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 13:06

Oprindeligt skrevet af jobbe104 jobbe104 skrev:

Jeg har lige bestilt en Harmony 885 og ville prøve at se om softwaren kendte mine enheder i forvejen. Såvidt jeg kunne se, skulle der tilsluttes en remote for at få lov til at sætte noget op. Havde ihvertfald ikke umiddelbart andre muligheder.

Ok, jeg kunne ikke lige huske hvad softwaren gjorde her første gang.

Efter den er installeret - og ved hvilken fjernbetjening man har - der kan programmet nemlig betjenes uden at have fjernbetjeningen på (udover når den skal opdateres med ændringerne). Faktisk ligger konfigurationen online hos Logitech, som en del af dit login (en bruger man opretter).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af jobbe104 jobbe104 skrev:

Jeg har lige bestilt en Harmony 885 og ville prøve at se om softwaren kendte mine enheder i forvejen. Såvidt jeg kunne se, skulle der tilsluttes en remote for at få lov til at sætte noget op. Havde ihvertfald ikke umiddelbart andre muligheder.

Ok, jeg kunne ikke lige huske hvad softwaren gjorde her første gang.

Efter den er installeret - og ved hvilken fjernbetjening man har - der kan programmet nemlig betjenes uden at have fjernbetjeningen på (udover når den skal opdateres med ændringerne). Faktisk ligger konfigurationen online hos Logitech, som en del af dit login (en bruger man opretter).

  /Lars

Softwaren virker ikke uden en remote. Har netop installeret det, men den skal forbinde til remoten før man kan få lov til lege med opsætningen,

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 13:35

Personligt har jeg afholdt mig fra at købe en uni-fjbt. indtil nu, fordi der er lidt for meget katten-i-sækken over hvilke begrænsninger man kan risikere at løbe ind i (f.eks mh.t. understøttelse af de lidt mere avancerede funktioner), at man ikke aner hvor intuitivt det vitterligt vil være at rode rundt med 5-6 apparaters funktionalitet i én fjbt., hvor langt tid der i det hele taget skal bruges bare på at sætte skidtet op, etc,etc... og 1-2-3000,- kr. er mange penge at punge ud med bare for at se om det nu svarer til éns forventninger, eller ej.

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 15:24
Mine erfaringer siger mig også at man skal være villig til at rode med det, hvis man ikke er villig til at betale en professionel for at gøre det...

Men må dog sige at det er en fornøjelse at kunne klare det jeg har brug for fra en enkelt fjernbetjening.

Det er ganske vist lidt en udfordring at mappe en fjernbetjening med 54 knapper til en fjernbetjening med 29 knapper... særligt hvis man skal have en betjening der gør det nemt at leve med, jeg mener dog at det kan lade sig gøre...

Mht til at knapperne hedder "noget forkert" så mener jeg at man kan leve med det... og var det ikke fordi jeg har brug for dvd hd-dvd og bluray, så havde jeg ingen problemer... men indtil videre hedder tv tv, dvd hedder dvd og hd-dvd hedder dtv, cd hedder cd, og så langt så godt... kæden falder så lidt af ved min PS3 som indtil videre ligger på A.MEM, det er lidt en lappeløsning og jeg skal have set på hvad jeg kan finde på, og løse det bedre...

indtil videre kan jeg godt huske 6 apparater i hovedet :-)
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 15:56

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Softwaren virker ikke uden en remote. Har netop installeret det, men den skal forbinde til remoten før man kan få lov til lege med opsætningen,

Man kan altid anvende web interfacet http://members.harmonyremote.com/

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Personligt har jeg afholdt mig fra at købe en uni-fjbt. indtil nu, fordi der er lidt for meget katten-i-sækken over hvilke begrænsninger man kan risikere at løbe ind i (f.eks mh.t. understøttelse af de lidt mere avancerede funktioner), at man ikke aner hvor intuitivt det vitterligt vil være at rode rundt med 5-6 apparaters funktionalitet i én fjbt., hvor langt tid der i det hele taget skal bruges bare på at sætte skidtet op, etc,etc... og 1-2-3000,- kr. er mange penge at punge ud med bare for at se om det nu svarer til éns forventninger, eller ej.

Jeg forstår godt argumentet, og du er nok ikke alene om det. Jeg mener dog stadig der er en vej udenom: Hvis du selv vil sætte den op, så køb remote'n online, og du har 14 dage til at finde ud af om den kan det du vil. Hvis den understøtter de features dine apparater har, så er resten udelukkende et spørgsmål om programmering. Hvis du ikke selv har mod på at programmere den, så kan du lade forhandleren undersøge kompatibilitet med dine produkter inden du køber. Det er klart at dét kræver at du henvender dig til en forhandler med et vist service-niveau, og det påvirker prisen.

Men det korte af det lange kan vel siges at være at det er usikkerheden, frygten for at det er spildte penge, der holder folk væk? Dvs. man synes ikke nødvendigvis det er for mange penge, men at det er for mange penge uden at være sikker på hvor godt det virker?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 18:16

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

895 er for plastikagtig til mig

Det kan jeg sagtens forholde mig til. Der findes absolut lækrere løsninger, problemet er i virkeligheden kun at hvis du vil have _både_ lækker finish og fuld programmering, så bliver det dyrere. Jeg synes dog stadig ikke det er slemt - jeg kender f.eks. en installatør i Århus, der typisk tager omkring 5-6000,- for en Beo4, en Lintronic box og programmering til et typisk surround-system (f.eks. TV, surround-forstærker, DVD-afspiller, Selector). Præcist hvor godt Beo4 løsningen fungerer i praksis, det ved jeg dog ikke. Men igen, i betragtning af hvor meget det ville løfte ens system, så synes jeg i hvert fald ikke det er prisen i sig selv der burde være afskrækkende (alt efter system, selvfølgelig).

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 18:17

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:



Det er ganske vist lidt en udfordring at mappe en fjernbetjening med 54 knapper til en fjernbetjening med 29 knapper... særligt hvis man skal have en betjening der gør det nemt at leve med, jeg mener dog at det kan lade sig gøre...

Mht til at knapperne hedder "noget forkert" så mener jeg at man kan leve med det... og var det ikke fordi jeg har brug for dvd hd-dvd og bluray, så havde jeg ingen problemer... men indtil videre hedder tv tv, dvd hedder dvd og hd-dvd hedder dtv, cd hedder cd, og så langt så godt... kæden falder så lidt af ved min PS3 som indtil videre ligger på A.MEM, det er lidt en lappeløsning og jeg skal have set på hvad jeg kan finde på, og løse det bedre...

indtil videre kan jeg godt huske 6 apparater i hovedet :-)

Dette er jo så også et udslag af at en Beo4 aldrig har været tiltænkt en funktion som multi-remote i gængs forstand.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

[QUOTE=shaman]

Men det korte af det lange kan vel siges at være at det er usikkerheden, frygten for at det er spildte penge, der holder folk væk? Dvs. man synes ikke nødvendigvis det er for mange penge, men at det er for mange penge uden at være sikker på hvor godt det virker?

Skrækscenariet er i hvert fald, hvis man lige pludselig igen sidder m alle remotes, - plus en

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Men det korte af det lange kan vel siges at være at det er usikkerheden, frygten for at det er spildte penge, der holder folk væk? Dvs. man synes ikke nødvendigvis det er for mange penge, men at det er for mange penge uden at være sikker på hvor godt det virker?

For mit vedkommende er det helt sikkert årsagen pt. Jeg har dog overvejet en Harmony 1000 model, men ærlig talt, så er jeg ret sikker på, at der nok skal være een eller anden form for problem med den, så den alligevel ikke lever op til forventningerne.

Ja jeg ved det, man kan bare købe den online og lever den tilbage inden 14 dage. Men det er simpelthen den mest tåblige måde at afprøve ting på. Man bruger en masse spildtid på sådan noget!

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu