recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Warner er BluRay exclusive fra Maj 2008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWarner er BluRay exclusive fra Maj 2008

 Besvar Besvar Side  <1 34567 43>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Der er stadig en del titler der ikke er kommet på DVD, så os der holder fast i Laserdiscen nyder stadig disse. Desuden er det jo kun pga af regionscrackene i dvd-afspillerne der er direkte årsag til, at vi kan købe de fleste titler. Der kommer stadig mange film i US, vi aldrig får til europa. Det bliver det samme med Blu-ray, men det er tilhængerne af dette afstumpede medie åbenbart tilhænger af.

 

Nu var og er DVD'er jo også regionskodede, så mere afstumpet end det er Blu-ray vel ikke?

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Det er vist dig der er DRM inficeret efterhånden, kom dog igen når du har nogle reelle beviser på nogle som føler sig voldsomt generet af DRM på Blu-ray


Et ord kan sige det hele: regionskoder.
Nej, to ord: regionskoder & BD+

Min DVD samling består af masser af film som ikke er udgivet i R2, eller specielle udgaver som ikke er udgivet i R2. Eksempel: Jeg er en stor fan af filmen Nixon, og jeg synes at DC udgaven tilføjer nogle fantastiske scener. DC udgaven er kun udgivet på R1. Sådan er der mange eksempler. Der er godt nok regionskoder på DVD, men de er uden praktisk betydning.

Derudover udgives der andre film end Hollywood blockbusters, som i øvrigt typisk er remakes and sequels i disse år.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Som det er sket med DVD, vil det sansynligvis også ske med Blu-ray.... Når først High Definition bliver hvermandseje, så bliver ALT udgivet i HD. Det tog nogle år for DVD'en også. Da jeg forstod DVD'en endelig var blevet hvermandseje, var da jeg fik en DVD med håndværkertips med posten gratis. Shit mand!

Der er stadig en del titler der ikke er kommet på DVD, så os der holder fast i Laserdiscen nyder stadig disse. Desuden er det jo kun pga af regionscrackene i dvd-afspillerne der er direkte årsag til, at vi kan købe de fleste titler. Der kommer stadig mange film i US, vi aldrig får til europa. Det bliver det samme med Blu-ray, men det er tilhængerne af dette afstumpede medie åbenbart tilhænger af.

Alt det DRM fis er naturligvis træls, men det hindrer forhåbentlig ikke nogle i, at hacke disse. BD afspillere vil blive hacked og folk vil købe de udgivelser der kun kommer på andre kontinenter. Men ja, den overvejende del VIL have restriktioner og alligevel ikke.

Blu-ray
Film
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Som det er sket med DVD, vil det sansynligvis også ske med Blu-ray.... Når først High Definition bliver hvermandseje, så bliver ALT udgivet i HD. Det tog nogle år for DVD'en også. Da jeg forstod DVD'en endelig var blevet hvermandseje, var da jeg fik en DVD med håndværkertips med posten gratis. Shit mand!

Der er stadig en del titler der ikke er kommet på DVD, så os der holder fast i Laserdiscen nyder stadig disse. Desuden er det jo kun pga af regionscrackene i dvd-afspillerne der er direkte årsag til, at vi kan købe de fleste titler. Der kommer stadig mange film i US, vi aldrig får til europa. Det bliver det samme med Blu-ray, men det er tilhængerne af dette afstumpede medie åbenbart tilhænger af.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Langt de fleste nye store fra Hollywood kan da fåes på HD også i DK. Det er selvfølgelig en anden sag med de danske. Hvem gider også se Ole Thestrup i HD?

 

 

der er stadig mange film som ikke er de såkaldte store film, men som jeg absolut gerne vil have, men ikke kan få.

apocalypto, butterfly on a wheel, disturbia, fracture, i now pronounce you chuck and larry. for bare at nævne dem jeg lige kan huske. ja måske ikke oscar film, men film jeg gerne vil have nu. ikke engang.

så indtil min 50% af filmene i det mindste kommer så skipper jeg ikke dvd.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:40

Langt de fleste nye store fra Hollywood kan da fåes på HD også i DK. Det er selvfølgelig en anden sag med de danske. Hvem gider også se Ole Thestrup i HD?

 

 

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

De  fede film du snakke om må da også være ældre udgivelser på DVD, de fleste nye film kommer da på enten rød eller blå.

 

 

 

da ikke her i landet. og så er der også en del danske film vi godt kan lide at se. og indtil videre kan jeg kun finde en af de danske. ikke meget.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:33

De  fede film du snakke om må da også være ældre udgivelser på DVD, de fleste nye film kommer da på enten rød eller blå.

 

 

 

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Nu kommer man altså ikke uden om en BD afspiller hvis man vil ha' et bare nogenlunde udvalg af film fra juni måned og så var det altså lidt smartere at de 2 sidste studier udgav på BD, der er trods alt færre der har købt HD-DVD end BD afspillere


Nogenlunde udvalg? Er der 50000 titler med BD?

DVD er det sikre valg for fremtiden.

 

Der stod naturligvis udvalg i HD mellem linierne. Og dem som stadig holder fast i DVD, må være de samme som blev hængende i VHS alt for længe

 

det kunne også være at der er nogen som stadig holder fast i dvd, fordi der stadig er en del fede film som ikke kommer i hd-format blå eller rød. jeg køber sku stadig mange dvder, sålænge man ikke er sikker på hvornår de udkommer. jeg gider sku ikke kun have gamle eller ældre hd-udgivelser.

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:16

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Nu kommer man altså ikke uden om en BD afspiller hvis man vil ha' et bare nogenlunde udvalg af film fra juni måned og så var det altså lidt smartere at de 2 sidste studier udgav på BD, der er trods alt færre der har købt HD-DVD end BD afspillere


Nogenlunde udvalg? Er der 50000 titler med BD?

DVD er det sikre valg for fremtiden.

Som det er sket med DVD, vil det sansynligvis også ske med Blu-ray.... Når først High Definition bliver hvermandseje, så bliver ALT udgivet i HD. Det tog nogle år for DVD'en også. Da jeg forstod DVD'en endelig var blevet hvermandseje, var da jeg fik en DVD med håndværkertips med posten gratis. Shit mand!

Blu-ray
Film
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:11

Det er vist dig der er DRM inficeret efterhånden, kom dog igen når du har nogle reelle beviser på nogle som føler sig voldsomt generet af DRM på Blu-ray! Og som jeg engang for længe siden skrev er det HD på ET format jeg har sukket efter og nu ville skæbnen (eller cool cash) det sådan at det efter al sandsynlighed blev Blu-ray!

 

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Der stod naturligvis udvalg i HD mellem linierne. Og dem som stadig holder fast i DVD, må være de samme som blev hængende i VHS alt for længe


Blu-Ray formatet må virkelig være i dyb krise siden du mener at det er nødvendigt at gøre en så aktiv indsats for at få andre til at hoppe på dette DRM-inficerede video system.

Der er ingen grund til at rende rundt i samtlige tråde og håne dem som ikke synes at Blu-Ray er så fantastisk..
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu