recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fra Microsoft - Fiji MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt fra Microsoft - Fiji MCE

 Besvar Besvar Side  <1 34567 14>
Forfatter
Besked
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juli-2006
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

De personer der ligger tingene ud bryder jo alle de ting de accepterer for at få adgangen....



jeg har aldrig rigtig forstået det der med lukkede beta tests. Så længe man bare er indforstået med at det er et beta produkt man bruger og at eventuelle fejl og mangler vil forekomme kan jeg ikke se hvorfor ikke alle skulle kunnefå adgang til beta'en.

Det må da også være en fordel for udviklerne at så mange som muligt tester det på så mange forskellige opsætninger som muligt så de kan få luget ud i fejlene.

altså er jeg af den opfattelse at de personer det giver andre mulighed for at teste disse betas hjælper mere end de skader ved at bryde 'reglerne'
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

De personer der ligger tingene ud bryder jo alle de ting de accepterer for at få adgangen....



jeg har aldrig rigtig forstået det der med lukkede beta tests. Så længe man bare er indforstået med at det er et beta produkt man bruger og at eventuelle fejl og mangler vil forekomme kan jeg ikke se hvorfor ikke alle skulle kunnefå adgang til beta'en.

Det må da også være en fordel for udviklerne at så mange som muligt tester det på så mange forskellige opsætninger som muligt så de kan få luget ud i fejlene.

altså er jeg af den opfattelse at de personer det giver andre mulighed for at teste disse betas hjælper mere end de skader ved at bryde 'reglerne'

problemet ligger nok i at microsoft ikke ønsker og hører fejlbeskrivelser fra 400.000 MCE brugere(og det er sikkert lavt sat)

Til top
GadgetFreak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-November-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:


jeg har aldrig rigtig forstået det der med lukkede beta tests. Så længe man bare er indforstået med at det er et beta produkt man bruger og at eventuelle fejl og mangler vil forekomme kan jeg ikke se hvorfor ikke alle skulle kunnefå adgang til beta'en.


Der er mange gode grunde, bl.a. folk ikke skal have gratis og ufærdigt (usikkert) software installeret på deres computere.

Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:


Det må da også være en fordel for udviklerne at så mange som muligt tester det på så mange forskellige opsætninger som muligt så de kan få luget ud i fejlene.


Hvis du ikke er registreret, involveret og dedikeret brugertester, så rapporterer du ikke tilbage med nogen problemer, hvilket ikke hjælper dem.

Anyways, jeg er ikke betatester for MS, men havde denne opdatering installeret. Jeg nåede lige at kigge på alle de fede ting som tobby også beskriver, men desværre slog MCE min tuner fra på min Mac Mini og klagede over for lidt videoram. Det er ellers normalt ikke et problem - jeg håber det kun er i beta'en

Desuden kørte computeren ustabilt og ville ikke afspille min mp4 filer?

Er der nogen der gider teste om de har lavet auto-rotation på billedvisningen (ud fra EXIF-info), det nåede jeg ikke?

- Sebastian
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 08:13

Som udvikler får du også adgang hvis du spørger om det - og ofte spørger de også selv om det...

Jeg tror jeg har modtaget ca. 15 mails fra forskellige MS folk der ville være sikre på at jeg var en del af beta programmet siden de startede det op.

Så som udvikler syntes jeg bestemt de er rimelig gode til at sørge for at du har mulighed for at deltage.

Men umiddelbart syntes jeg at kommentarer som at "det virker jo alligevel ikke ordentligt" er lidt tåbelige, taget i betragtning at det er en beta, at den release der er postet her er en af de absolut første, og at der er 3 nyerere, sammenholdt med at September/Oktober formentligt er tidsrammen.

Faktum er at omend denne version ikke indeholder en masse store se-bare ændringer, så giver den præcist det som har været et problem for mange i Danmark, med DVB-C, DVB-S og DVB Subtitles og muligheden for at kombinere kanaler fra forskellige kilder - det er da positivt, uanset om det har været en del af Media Portal eller ej.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 09:54

Hejsa

Jeg har en Vista Home Premium kørende, med 2 x Fire DVB-C tunere og YouSee.

Ved tuning finder jeg ALLE kanaler, som jeg fandt før. Incl. HD kanalerne, men det er kun Eurosport og Discovery der virker. Men mega optur rent faktisk at kunne se HD tv i VMC =)

Det virker generet meget ustabilt, og efter et par timer mister den forbindelsen til tunerne, og laver bare sort skærm ved "livetv".

Mvh.

Michael 

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Som udvikler får du også adgang hvis du spørger om det - og ofte spørger de også selv om det...

Jeg tror jeg har modtaget ca. 15 mails fra forskellige MS folk der ville være sikre på at jeg var en del af beta programmet siden de startede det op.

Så som udvikler syntes jeg bestemt de er rimelig gode til at sørge for at du har mulighed for at deltage.

Men umiddelbart syntes jeg at kommentarer som at "det virker jo alligevel ikke ordentligt" er lidt tåbelige, taget i betragtning at det er en beta, at den release der er postet her er en af de absolut første, og at der er 3 nyerere, sammenholdt med at September/Oktober formentligt er tidsrammen.

Faktum er at omend denne version ikke indeholder en masse store se-bare ændringer, så giver den præcist det som har været et problem for mange i Danmark, med DVB-C, DVB-S og DVB Subtitles og muligheden for at kombinere kanaler fra forskellige kilder - det er da positivt, uanset om det har været en del af Media Portal eller ej.

Well said ...

Selvom det virker fristende at prøve dem af, tror jeg at de fleste vil være bedre tjent med at vente. Det virker også som om der udvikles på dette område rimeligt hurtigt.

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 20:59
Ingen der er stødt på en nyere beta update til MCE, som kan downloades?
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 21:35

Desværre, kunne ellers være fedt.

Vi må nok bare væbne os med tålmodighed :)

Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 08:53

Ummidelbart installerede betaupdaten fint når bare jeg afinstallerer den danske sprogpakke og installerer SP1 først.

Umiddelbart ser alt ud til at virke - men jeg har også kun lige været kørende med det en times tid.

Eneste issue jeg har opdaget er at jeg ikke længere synes jeg selv kan bestemme rækkefølgen på TV kanalerne. Hvorfor i alverden skulle de dog fjerne denne feature!?!

/Rolighed

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Ummidelbart installerede betaupdaten fint når bare jeg afinstallerer den danske sprogpakke og installerer SP1 først.

Umiddelbart ser alt ud til at virke - men jeg har også kun lige været kørende med det en times tid.

Eneste issue jeg har opdaget er at jeg ikke længere synes jeg selv kan bestemme rækkefølgen på TV kanalerne. Hvorfor i alverden skulle de dog fjerne denne feature!?!

/Rolighed

Hvis du går ned til Tasks ind i Settings/TV/Guide så kan du sortere rækkefølgen på kanalerne...

Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Hvis du går ned til Tasks ind i Settings/TV/Guide så kan du sortere rækkefølgen på kanalerne...

Rigtigt... Tak for det.

De har åbentbart lavet om på måden... Nu skal man styre det manuelt med numrene på kanalerne. Besværligt synes jeg. Den "gamle" måde var 100 gange mere intuitiv!

Derudover så kan jeg berette at jeg nu ganske rigtigt har undertekster på både DR1 og TV2. På DR1 ser de ret "underlige" ud... Som om de er interlaced. Dobbelt højre med hver anden linie blank? På TV2 ser teksterne perfekte ud bortset fra at de er ret små, så det er faktisk et problem at nå at læse synes jeg. Jeg køre i 720P hvilket måske har noget at gøre med størrelsen hvis den er fast på underteksterne? TekstTV virker perfekt!  Alt i alt kan jeg endelig se frem til at de sidste manglende grundlæggende features i VMC bliver ryddet af vejen.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 09:00

Den gamle måde vare p* irriterende når man skulle flytte kanal nr. 88 ned på nr. 3.....

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu