recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tape Connection i TV 2 Nyhederne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTape Connection i TV 2 Nyhederne

 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 21>
Forfatter
Besked
cpedesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


At spille taeve hoejt, den diskussion kan jeg foelge.
Men at overskue alt den juridiske "mombo jombo" Der staar jeg ogsaa af

Det juridiske er egentlig ikke ret svært. Det handler i bund og grund om, hvorvidt en vare lever op til det forventede eller ej. Når du som forbruger gennemfører en handel, så er det oftest ud fra nogle forventninger. Disse forventninger er i højeste grad afgørende, når/hvis det viser sig at produktet fejler i forhold til det forventede.

Derpå ser man så, hvorvidt det som du som forbruger forventede, om det var reelt eller ej.

I den her sag bliver det lidt mere vanskeligt, fordi forhandleren (efter min overbevisning) har ønsket at give deres kunder lidt mere tryghed for deres handel. Og dette gør de ved at benytte begrebet GARANTI.

Jeg har tidligere anbefalet rigtig mange til Tape Connection. Dette skyldes at jeg synes deres viden og service er helt i top, i forhold til mange andre forhandlere. Hos Tape Connection snakker man med folk, der ved hvad de taler om, når de taler om produkterne. Og så deres garanti, som jeg også har omtalt her på forumet rigtig mange gange, som jeg også lidt provokerende har forsøgt at skrive til Tape Connection om, at de nok burde tage op til revudering, NETOP fordi det er en uspecificeret garanti, og dermed reelt en blankochek. Det er en garanti jeg som den bevidste forbruger, ikke kan gå uden om, fordi jeg ved hvad det indebærer.

Jeg er ikke et sekundt i tvivl om, at Søren (indehaveren) i den grad har handlet i god tro, da de valgte at benytte ordet garanti fremfor reklamationsret. Og det er måske lidt ærgeligt, hvis det nu viser sig, at de må fjerne det igen. Men omvendt kan jeg godt forstå, hvis tingene går hen og bliver så vanskelige for dem at opretholde det høje serviceniveau samt den garanti ordning. Det er netop en sag som denne, der vil fange dem på et helt uventet punkt (for dem). 

Reelt set har jeg heller ingen problemer med, at Tape Connection vælger et bruge udefinerbare begreber og/eller uspecificeret garantiordning, når de markedsføre deres produkter. For min skyld kan de sådan set skrive hvad som helst. Der hvor filmen knækker, det er hvis de benytter denne form for markedsføring, og når der så opstår problemer, at de så ikke vil stå ved deres markedsføring. Det er HER jeg mister tilliden til forhandleren, fordi jeg mener ganske enkelt, at det grænser til falsk markedsføring. Og det er der ingen som helst forbrugere, der kan være tilfredse med.

Man skal huske på, det er forhandlerne der udstikker forventningerne til de produkter de handler med. Det er IKKE forbrugerne! Men det er forbrugeren der viser forhandleren deres tillid, når de vælger at handle med dem.

Jeg håber Tape Connection kan vende den uheldige nedgang de er inde i nu, for som nævnt, så kan jeg rigtig godt lide forretningen. Men jeg begynder efterhånden at frygte for at løbet er kørt nu. Der er for mange sager der ligger og flyder rundt omkring, hvor tingene kunne være løst på en helt anden vis, hvis de bare ikke havde været så skide stædige, og måske bidt i det sure æble, uanset hvor urimelig det end virkede for dem.

At stå på FKN´s liste er nok det værste der kunne ske. Det er fuldstændigt uacceptabelt, da FKN i det her tilfælde er/burde være forbrugernes OG forhandlernes partner, dem der sikre alle de ting, som forbrugerne og forhandlerne ikke selv kan/vil/har mulighed for at vide, netop omkring de juridiske aspekter, som du selv er inde på. At ryge uklar med FKN, er efter min mening det samme som, at ikke ville overholde lovgivningen, blot fordi man er uenig. Jeg siger ikke, at FKN altid har ret, men det er et rigtig kedeligt udgangspunkt, når man skal skabe tillid til forbrugerne.

 



Jeg kunne naesten ikke vaere mere enig. Jeg er ogsaa af den overbevisning at der er handlet i god tro fra TC side.

Det er entelig bare det med de udefinerbare begreber som puzzler mig.
Om du vil kalde det falsk markedsfoering at man lover bredt, men kun foelger op smalt kan jeg ogsaa foelge dig i.

Men her kommer essensen:

hvordan definere man det udefinerbare,
hvordan kan man vaere sikker paa om det du tror der loves er det der bliver lovet.

Jeg ser et stort problem i det med de udefinerbare begreber, vi opfatter jo tingene forskaelligt.

hvem har mest ret?
saadan jeg ser paa det er, at det er en individuel vudering.

Men for at vende tilbage til det juridiske, saa tror jeg at jeg, og mange andre ikke har det juridiske overblik.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 14:03

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:

Men her kommer essensen:

hvordan definere man det udefinerbare,

Det kan du af gode grunde ikke, for så ville det jo netop ikke være udefinerbart

Men når en forhandler vælger at bruge disse begreber i en reklame eller anden form for markedsføring, så mener jeg også, at de samtidig vælger i en væsentlig eller tilsvarende højere grad, at accepter, at der er nogen der vitterlig vil afprøve og nå ud til deres grænse af de udefinerbare.

Sagt med andre ord, forhandleren bærer ansvaret for hvor forbrugerne lægger grænsen.

Ellers giver det jo ingen som helst mening, at benytte sådanne udefinerbare begreber, udover det er salgsgas og varm luft, og dermed falsk markedsføring, såfremt det ikke holder overhovedet.

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:

hvordan kan man vaere sikker paa om det du tror der loves er det der bliver lovet.

Det kaldes kommunikation og ikke mindst at få specificeret betingelserne så tydeligt som muligt. Hvilket hiver os hen til det med garantien, hvor disse mangler.

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:

Jeg ser et stort problem i det med de udefinerbare begreber, vi opfatter jo tingene forskaelligt.

Netop. Og det er den risiko forhandlerne løber, når de vælger at bruge sådanne begreber omkring deres produkter.

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:

hvem har mest ret?
saadan jeg ser paa det er, at det er en individuel vudering.

Ja, den er individuel, ihvertfald lige indtil det går galt. Så kan du være ret sikker på, at alle dem som det går galt for, de er rimelige enige om, at begrebet ikke holdte til deres grænser. Det er jo netop den situation forbrugeren i dette tilfælde står i.

EDIT: Forudsat at der ikke har været teknisk fejl på produktet, selvfølgelig. Det er en væsentlig detalje.



Redigeret af Kandersen - 11-April-2008 kl. 14:06
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 02:30
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er mig der har skrevet det, under min ansættelse i TC, så om nogen må det vel være mig der kan definere hvad begrebet betyder.

1: Enig i at begrebet er dårligt valgt, ud fra et rent æstetisk og sprogmæssigt synspunkt. Det er noget bondejysk sludder, men når man skal skrive anprisninger af et par hundrede produkter til en reklame inden for et par uger, løber man nogle gange tør for interessante ting at sige.

Ved godt det er lidt i en anden retning, men HIFI-klubben var i nogle annoncer for en uge siden muligvis endnu mindre kreative. De skrev: "Er du træt af romerlys og ølsjatter i nakken?"

Der er altså en 12-årig dreng, der fik 3. gradsforbrændinger af et romerlys. Jeg synes godt lige man kan vente et par uger med at gøre grin med andre folks ulykke. I øvrigt er jeg træt af folk der får det til at fremstå som om det er farligt at gå til fodbold i Danmark, men det er en helt anden diskussion.

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 11:47
Fodbold er i hvert tilfælde farligt for min pengepung, da jeg jo via skatten skal betale for at hundrede af politifolk og udstyr skal sættes en sving, hver gang der skal spilles en kamp hvor de hjernedøde horder fra FCK, Brøndby og tåblige individer fra andre klubber dukker op.

Nå, det var ret OT, men hold helt k... hvor jeg er træt af de hærgende fodboldtosser (jeg ved godt de udgør en mindretal - men de er bare meget synlige og dyre)!

/Nils


Redigeret af nbu001 - 12-Juni-2008 kl. 11:49
           
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2008 kl. 15:03

Ligesom rockmusik er dyrt for min pengepung. Jeg skal jo betale for oprydningen efter alle de unge fra ungdmshuset (der hører rock). Men som sagt er det en helt anden diskussion. Min første pointe om at hifiklubben overskred en grænse i deres annonce var da tættere på det der diskuteres her.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 14:49

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Det er så op til TC at bevise ("løfte bevisbyrden") for, at problemet skyldes kundens fejlbetjening. Kan TC ikke dette, så må de bide i det sure æble og dække det...

 

problemet ligger netop i at kunden har nægtet  at TC kigge nærmere på højtalerne. dermed har han effektivt hindret TC i at undersøge højttaleren, og han har ligeledes hindret TC i at kunne bevise at det var hans egen skyld.

meget smart for ham, yderst odiøst i min bog.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 14:56

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Problemet ligger netop i at kunden har nægtet  at TC kigge nærmere på højtalerne. dermed har han effektivt hindret TC i at undersøge højttaleren, og han har ligeledes hindret TC i at kunne bevise at det var hans egen skyld.

Sagen er diskuteret meget, så du bør nok lige læse hele tråden.

TC har ikke været hindret i at bevise at det var kunden egen skyld, for de kunne blot have gjort indsigelser mod den synsrapport der blev lavet i sagen ved forbrugerklagenævnet.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 16:47
Det er jo lidt svært når de ikke vil "lege med".
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 16:54

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Det er jo lidt svært når de ikke vil "lege med".

Hvis du nu læser tråden, vil du kunne se, at det netop var TC der ikke ville lege med. TC svarede ikke på brevene fra forbrugerklagenævnet! Havde de gjort det, kunne de have gjort indsigelser mod den uvildige synsrapport der blev lavet, men TC forholdte sig blot passivt.

Men igen, læs lige hele tråden, for disse emner er allerede blevet belyst.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 23:09

øh, jeg har heller ikke sagt andet, med to parter i sagen kan "de" ikke være andre end TC

 

jeg råder i øvrigt dig, og andre, til også at læse tråde om sagen på hifi musik og hifi4all, hvor TC ikke kun bliver offentligt henrettet, men faktisk udtaler sig. også mere end det ene indlæg de har med i denne tråd.

disse har også en, med al respekt, noget mere nuanceret belysning af sagen, teknisk som juridisk.

 

så du bør nok lige læse hvad andre oså har skrevet

og så bør du nok læse tråden igen, for du har overset (i hvert fald i dine svar til mig), importørens fine bemærkning i denne tråd:

"der er en grund til man ikke må få dem retur" hvor "man" er TC.

 

ps. passiviteten kommer jo netop af at man ikke vil lege med, så det er ikke en selvstædng handling som sådan, men en konsekvens af den valgte politik fra TC's side.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 23:27

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Jeg råder i øvrigt dig, og andre, til også at læse tråde om sagen på hifi musik og hifi4all, hvor TC ikke kun bliver offentligt henrettet, men faktisk udtaler sig.

Jeg har selv deltaget i debatten på hifi4all, så er bestemt inde i sagen, selvom den efterhånden er ved at være noget gammel.

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Disse har også en, med al respekt, noget mere nuanceret belysning af sagen, teknisk som juridisk.

Problemer er bare, at dette udelukkende er et juridisk spørgsmål. TC taber sagen ved forbrugerklagenævnet, fordi 1) de en uspecificeret garantiordning, 2) de forholder sig passive til sagen.

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

...importørens fine bemærkning i denne tråd:"der er en grund til man ikke må få dem retur" hvor "man" er TC.

Det er da klart, at kunden ikke ønsker, at TC skal vurdere sagen, når de allerede har givet udtryk for, at det er kundens egen skyld. Det har jeg også skrevet tidligere (eller også har kandersen).

Men jeg forstår ikke hvor du vil hen med disse indlæg. Det er gammel sag og den er fuldt ud belyst.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 01:04

når du selv har deltaget i debatten, så ved du også at TC næppe følger FKN... og så er der kun den kedelige vej tilbage.

Jeg tillod mig at kommentere på tråden fordi der stadig er liv på den, og for at forsøge at nuancere et tidligere udsagn i debatten.

hvis du ikke mener at det er optimalt, så burde du nok have lukket tråden for flere måneder siden, eller om ikke andet sendt mig en pb med en henstilling om at klappe kaje.

idet jeg antager at du sandsynligvis kunne finde på dette, og da jeg ikke har tænkt mig at urinere yderligere på din sødemiddelmad, så vil jeg hjælpe din eksamenslæsning på vej ved at afholde mig fra yderligere indlæg i denne tråd.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu