recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital Hd Boks Satellit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital Hd Boks Satellit

 Besvar Besvar Side  <1 34567 97>
Forfatter
Besked
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Brian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 13:24
Kan det være software-problem? Ny version?
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
olhq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olhq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 13:34

Man bruger det gamle kort og opdatere på Zulu og man behøver ikke 2 hoveder!

 

Oluf

Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnjkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Nogen der har mange kanaler med sorte bjælker hele vejen rundt som mig, det syntes jeg ikke jeg havde med den gamle boks?

Jeg har tilsluttet boksen med det medfølgende HDMI kabel.

Du trykker bare på knappen "On demand" nederst på fjernbetjeningen. Den sorte knap med en pil ned.

Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér argiex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 14:33
Jeg har også fået den nye boks og har lidt problemer med lyden.

Den er tilsluttet via den digitale coax udgang til min surroundreceiver, og hver gang der er en film i Dolby Digital hakker lyden hver 30-40sek, hvis jeg så slår lyden over i stereo, er der ingen problemer.

Det har den aldrig gjort på min Digiality 422 eller den gang jeg brugte TDC Selector.

Hvis dette er en bug i maskinen, ryger den helt klart tilbage igen.

Desuden er teksttv dræbende langsomt, og epg´en skod i forhold til 422´eren

Nu til det positive:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

2. Programmer i HD står super flot.


Er der andre der har problemer med lyden i Dolby Digital ?
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

Kan du forklare hvordan du gør (detaljeret)?

/Frank

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:05

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

Vel kun inde for samme gruppe af kanaler (dem der udsendes på samme frekvens) ?

Prøv at bladre alle kanalerne igennem mens du optager. Så burde boksen skrive "intet signal" (eller noget i den stil) på flertallet af kanalerne mens du optager. Dette fordi én tuner ikke kan modtage alle kanalerne på samme tid.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Nogen der har mange kanaler med sorte bjælker hele vejen rundt som mig, det syntes jeg ikke jeg havde med den gamle boks?

Jeg har tilsluttet boksen med det medfølgende HDMI kabel.

Ja, jeg har især tv2 film. ellers står resten med sorte lodrette i siderne. Men det er jo den naturligemåde, det er jp et 16-9 signal, men bare med sort i siderne fordi det oprindelige er 4-3 materiale, men tv2 film og et par andre er helt galt.

Det med dårligere billede på dvb-t end min gamle 422 oplever jeg ikke over hdmi.

Lydproblemet har jeg på dvb-t og tv2, ingen lyd ved dd opsætning, men fint med stereo.

SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

Kan du forklare hvordan du gør (detaljeret)?

/Frank

Det er fordi han sikkert kan optage på dvb-t og se dvb-s eller omvendt. Med 2 kabler fra sat har du i princippet 3 tunere kan man vel sige.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

Jeg har også fået den nye boks og har lidt problemer med lyden.

Den er tilsluttet via den digitale coax udgang til min surroundreceiver, og hver gang der er en film i Dolby Digital hakker lyden hver 30-40sek, hvis jeg så slår lyden over i stereo, er der ingen problemer.

Det har den aldrig gjort på min Digiality 422 eller den gang jeg brugte TDC Selector.

Hvis dette er en bug i maskinen, ryger den helt klart tilbage igen.

Desuden er teksttv dræbende langsomt, og epg´en skod i forhold til 422´eren

Nu til det positive:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

2. Programmer i HD står super flot.


Er der andre der har problemer med lyden i Dolby Digital ?

Hvilke kanaler sender i dd lyd ?
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Nogen der har mange kanaler med sorte bjælker hele vejen rundt som mig, det syntes jeg ikke jeg havde med den gamle boks?

Jeg har tilsluttet boksen med det medfølgende HDMI kabel.

Du trykker bare på knappen "On demand" nederst på fjernbetjeningen. Den sorte knap med en pil ned.

Så først denne kommentar nu, det må jeg lige prøve i aften.
SVP03
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 16:04
Tror jeg beholder min, da jeg allerede er blevet afhængig af 2 discovery og 2 national geo kanaler :P.

Men håber virkelig at den får en opdatering så den,
Skifter kanal hurtigere (sker nok ikke)
Får bedre/pænere osd.
Får funktion så man kan slukke harddisken (deaktivere live pause/spole dims).
Ikke fryser(har den dog kun gjort en gang).
Tekst-tv med hukommelse (hvad sker der for at der ikke er det i år 2008)

og ja lad os da få noget netværks streaming af mkv filer ( i mine drømme ja).
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnjkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 16:05
Det er typisk HD kanalerne der sender DD i 5.1 (jeg ved ikke om det er alle udsendelserne - hos National Geographic HD er det i hvert fald ikke). TV2 gør også, men det er i DD 2.0.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 97>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu