recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamationer hos Dans TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReklamationer hos Dans TV ?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 08:43

And: Tæl nu lige til 10, ik?

Dan: Ros for en særdeles sober optræden her i tråden. Jeg kan evt. anbefale www.haderkunder.dk, hvis der skal afreageres... ;-)

CTA: Vil DU helt seriøst i dag bedømmes på ting du har lavet for 15 år siden?

Og så lige en lille historie for underholdningens skyld, om hvordan princip-ryttere ikke skader andre end sig selv:

For omkring 10 år siden, stod jeg bag disken i en Fona forretning. Der kommer en mand ind med en defekt Philips mobil-telefon. Jeg lyser glad op og fortæller manden at han skal være glad for at han har købt en telefon fra dén producent på markedet med den bedste service, han skal bare ringe til Philips, så.... Hvorefter kunden springer fuldstændigt i luften, og fortæller mig stolpe op og stolpe ned om at han aldeles ikke skal noget som helst, det er mit ansvar at få telefonen repareret, han skal overhovedet ikke røre en finger! Fair nok, så skal jeg da nok få klaret ombytningen for ham, så jeg tager imod telefonen, hvorefter kunden vredt vender om på hælen og går ud af butikken. Jeg råber efter kunden at jeg skal bruge hans navn og adresse, hvorefter han råber sit navn over skulderen (hvilket jeg ikke får fat i) og forlader butikken! Nå, jeg lægger telefonen i skuffen, og kan lissom ikke gøre så meget andet end at vente på at han kommer igen. 1½ måned efter træder herren så ind i butikken, og spørger om hans telefon er i orden. Jeg forklarer ham så at jeg ikke kan gøre noget så længe jeg ikke har hans navn, adresse og telefonnummer. Det tager han overraskende roligt - nåmen selvfølgelig da, jeg får hans informationer, og opretter en service-sag. Inden han går, siger jeg forsigtigt til ham at det altså VILLE have været både nemmere og hurtigere for ham selv, hvis han bare ringede til Philips og bestilte en ombytter, så behøvede han ikke engang gå ind i butikken. Så knækker filmen endnu engang, og jeg bliver overfuset med købelov og advokater og forbrugerstyrelsen og jeg skal give dig skal jeg, og manden forlader igen butikken i vrede, inden jeg overhovedet når at reagere. Nå, men jeg jeg ringer til Philips, og dagen efter kommer der et bud med en ombytnings-telefon. Den lægger jeg i skuffen, og sender et brev til manden om at hans telefon er klar til afhentning. 1½ måned efter kommer han så ind efter sin telefon... Det tog altså 3 måneder, i stedet for at han kunne have haft sin telefon igen dagen efter... Jeg havde så ikke lært af mine fejltagelser, så det kom jeg til at nævne for ham da han fik den i hånden... Så jeg fik selvfølgelig for tredje gang et møgfald og en grundig introduktion i hvordan det aldrig kan blive kundens eget problem at få repareret varerne.

Jeg siger ikke at "and" har opført sig ligesådan, men det er et eksempel på at en smule samarbejdsvillighed kan føre en hel del længere end princip-rytteri og hævngerrighed. Jeg har oplevet _utallige_ gange at kunder der på forhånd er i forsvars-position, opfatter et venligt spørgsmål som en ordre, eller et forslag til en hurtigere problemløsning end den vanlige arbejdsgang, som en afvisning. Pointen er: Hvis man fra starten opfatter butikken som en modstander, så ender de som regel også med at blive det.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 09:04

Ok Otto... der faldt troværdigheden altså.... har du arbejdet i Fona...

Sorry off topic.. ku ikke dy mig

Mvh

René
Til top
jessmoeller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Ok Otto... der faldt troværdigheden altså.... har du arbejdet i Fona...

Sorry off topic.. ku ikke dy mig

Man starter vel fra bunden og arbejder sig op (eller et andet sted hen)

Til top
cpedesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Ok Otto... der faldt troværdigheden altså.... har du arbejdet i Fona...

Sorry off topic.. ku ikke dy mig



Fona, Nej nej da... De er jo nogle serioese eksperter
Har i ikke ogsaa proevet 'at blive sat paa plads' naar man anfaegter saelgers plasma/lcd overbevisning naar han paastaar at xx tv teknologi er best?

hader naar saelger ikke kan lade vaere med at prakke sin egen overbevisning, om hvad der er 'best' paa kunderne. og naar de paastaar at noget kan vare best.


Redigeret af cpedesign - 15-April-2008 kl. 10:43
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 10:31
jeg har aldrig forstået hvorfor folk skal piske en stemning op i forretninger fra starten af. Det er forståeligt hvis ekspedienten er en nar, og uretfærdigt, men generelt hvis man er flink over for dem, så behandler de også en langt bedre end hvis man starter med at opføre sig som en nar.
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Ok Otto... der faldt troværdigheden altså.... har du arbejdet i Fona...

Sorry off topic.. ku ikke dy mig

Til top
cpedesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

jeg har aldrig forstået hvorfor folk skal piske en stemning op i forretninger fra starten af. Det er forståeligt hvis ekspedienten er en nar, og uretfærdigt, men generelt hvis man er flink over for dem, så behandler de også en langt bedre end hvis man starter med at opføre sig som en nar.


Fordi mange mennesker traeder ind i en butik naar de er straessede, paa vej hjem fra en lang arbejdsdag, eller bare befinder sig i et uafklaret mentalt underskud.

mange saakalde dannet menneker er ikke selv opaerksomme paa deres pattebarns logik naar de er stresset, traette, og taler med fremmede.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


Fordi mange mennesker traeder ind i en butik naar de er straessede, paa vej hjem fra en lang arbejdsdag, eller bare befinder sig i et uafklaret mentalt underskud.

mange saakalde dannet menneker er ikke selv opaerksomme paa deres pattebarns logik naar de er stresset, traette, og taler med fremmede.

Enig, jeg har selv stået i butik og mødt mange rigtig sure og hidsige kunder, men jeg synes nu for det meste de kunne klares med et smil. Jeg har tit givet undskyldninger til kunder for ting der helt klart ikke er butikkens skyld/problem.
Jo hidsigere en kunde jo større et smil fik de
Til top
cpedesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


Fordi mange mennesker traeder ind i en butik naar de er straessede, paa vej hjem fra en lang arbejdsdag, eller bare befinder sig i et uafklaret mentalt underskud.

mange saakalde dannet menneker er ikke selv opaerksomme paa deres pattebarns logik naar de er stresset, traette, og taler med fremmede.

Enig, jeg har selv stået i butik og mødt mange rigtig sure og hidsige kunder, men jeg synes nu for det meste de kunne klares med et smil. Jeg har tit givet undskyldninger til kunder for ting der helt klart ikke er butikkens skyld/problem.
Jo hidsigere en kunde jo større et smil fik de


Saa ved du sikkert ogsaa hvor godt det virker at give dem ubtinget ret i ALT til de selv ser hvormeget de 'skaber' sig.
Det er svaert at svine nogen, naar de giver dig ret i "hvordarligt" det hele er, og i oevrigt gerne vil hjaelpe.


Redigeret af cpedesign - 15-April-2008 kl. 11:06
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


Saa ved du sikkert ogsaa hvor godt det virker at give dem ubtinget ret i ALT til de selv ser hvormeget de 'skaber' sig.
Det er svaert at svine nogen, naar de giver dig ret i "hvordarligt" det hele er, og i oevrigt gerne vil hjaelpe.

Lige præcis
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Dans TV & HiFi Dans TV & HiFi skrev:

Derfor er det fint, at vi kan gøre det her på skrift og får forklaret på skrift, hvad vi prøvede at forklare dig mundtligt, og lad os opsummere:

-          Du har ret til din garanti reparation.

-          Såfremt du ikke har original emballage, så gav vi dig 3 muligheder:

o       Vi har mulighed for at levere garantien op til værksted personligt, og der er en tidsramme på ca. 14 dage før vi kommer op forbi importørens værksted.

o       Vi kan leverer den i en egnet emballage, men det giver ikke samme sikkerhed som original emballagen. Såfremt der kommer en transportskade er det ikke din risiko, men det kan medføre ekstra tid og gene, såfremt uheldet er ude,  og der også skal repareres for transpotskade. Det har vi været ude for med andre produkter, der ikke blev leveret i original emballage.

o       Du har også mulighed for at selv at levere den op til importørens værksted, såfremt du vil undgå risikoen for en transportskade eller ikke vil vente til vi kommer forbi importørens værksted om ca. 14 dage.

Er jeg vitterlig den eneste forbruger der tilsyneladende kan se, at alle tre punkter ovenstående er fuldstændig irelevant for forbrugeren?

Oplysning er fint nok. Men ærlig talt, så er det ikke forbrugerens problem, at i først kan leverer om 14 til rep.
Det er heller ikke forbrugerens problem, hvis i mener der er en risiko, ved den metode I vælger at transportere produktet i.

Der er ingen tvivl om, at her er der tilsyneladende opstået en fuldstændig misforstået situation. Uanset hvem der har skylden for dette, så er det altså forhandleren der skal aggere som de professionelle, og på bedst mulig vis undgå disse misforståelser. Det mener jeg ikke man gør ved at oplyse ovenstående. Det er iorden at spørge til embalagen, og samtidig forklare hvorfor. Men her føler jeg, at der er tale om, at man har spurgt efter embalagen, og kunden efterfølgende har fået den (fejlagtige) opfattelse af, at det var hans pligt at sørge for dette. Det er den slags ting der IKKE må ske. Næsten uanset hvor tåbelig en kunde er (NÆSTEN) så skal denne helst gå ud af døren med en følelse af, at her blev han taget seriøst, også efter en handel og endda i en problematisk situation.

Hvis folk dog bare snakkede sammen, så kunne virkelig mange konflikter være løst på helt andre måder. Ja de kunne sågar være undgået!

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2008 kl. 14:51

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af cpedesign cpedesign skrev:


Fordi mange mennesker traeder ind i en butik naar de er straessede, paa vej hjem fra en lang arbejdsdag, eller bare befinder sig i et uafklaret mentalt underskud.

mange saakalde dannet menneker er ikke selv opaerksomme paa deres pattebarns logik naar de er stresset, traette, og taler med fremmede.

Enig, jeg har selv stået i butik og mødt mange rigtig sure og hidsige kunder, men jeg synes nu for det meste de kunne klares med et smil. Jeg har tit givet undskyldninger til kunder for ting der helt klart ikke er butikkens skyld/problem.
Jo hidsigere en kunde jo større et smil fik de


Saa ved du sikkert ogsaa hvor godt det virker at give dem ubtinget ret i ALT til de selv ser hvormeget de 'skaber' sig.
Det er svaert at svine nogen, naar de giver dig ret i "hvordarligt" det hele er, og i oevrigt gerne vil hjaelpe.

Man skal ikke ubetinget give en kunde ret i alt. Man skal derimod have forståelse for, og respektere, at når de kommer tilbage med et produkt der har fejlet, så har de oftest på det tidspunkt allerede brugt enormt meget unødig tid på noget som de ikke har betalt for, og måske slet ikke har haft tid til.

Som And f.eks skriver her, så havde han åbenbart haft svært ved at finde tiden til at få produktet til reperation. Så er han sandsynligvis allerede på det tidspunkt lettere irreteret over situationen og ikke mindst produktet. Og det sidste han behøver, det er "dum-smarte" sælgere, der forsøger kaste alskens ligegyldigt pladder på situationen, (ikke dermed sagt, at det var det der skete).

Derfor er det vigtigt med forståelse og respekt.

Jeg har flere gange set forhandlere nærmest reagere personligt, når en kunde vender tilbage med et fejlagtigt produkt. Forhandlerne har decideret følt, at det var deres personlighed der var sat til skamme. Det er et rigtigt dårligt udgangspunkt, for det er slet ikke det som det handler om.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu