recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Postiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPostiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Emne: Postiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk
    Sendt: 28-April-2008 kl. 13:17

Positiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk

Vil lige dele mine positive erfaringer med Cinemagic.dk, et firma der absolut udviser interesse for kunden, og gør en ekstra indsats.

Mit forløb er som følger.

Jeg køber for lidt tid siden et Pioneer 428Xd hos dem. De havde god pris, det er dansk forhandler, dansk garanti etc. Noget jeg gerne betaler lidt ekstra for.
Mit tv ankommer et par dage efter i perfekt stand. Det bliver monteret på min væg, indpakningen kasseret, og alt er lykke. .....toede jeg.
Efter en 7-10 dage kan jeg "mærke" mit tv ikke er stort nok. Købet føles ikke helt rigtigt i maven, hvis i forstår. det skulle ha' været et 508XD.
Jeg hører først i min omgangskreds om der kunne være interesse for et lækkert 42", det er der absolut, problemet er bare ingen kan stable 16K på benene.
Et par dage før mine 14 dages returret udløber, prøver jeg som skud i tågen at skrive til direktøren i Cinemagic, Henning Pedersen, hvor jeg forklarer min situation.
Henning svarer tilbage dag 15 efter mit køb. Altså de 14 dages returret er udløbet. Henning kan godt se mit problem, og sætter mig i kontakt med deres Kvalitetschef/Servicemanager André Petersen.

André Accepterer at tage mit 428XD tilbage selvom der er gået over 14 dage fra købsdato, og jeg har smidt indpakning ud. Forudsætningen er jeg køber det nye 508XD hos dem. Selvfølgelig!

Det næste problem var selvfølgelig at jeg havde kasseret den originale emballage (den koster ~1000kr). Efter lidt snakken frem og tilbage, foreslår André at jeg køber det nye TV på forhånd, de sender det til mig, jeg pakker det ud og sætter mit 428XD over i kassen, fylder den op med flamingochips, påsætter en retur pakke-label som Cinemagic sender med, og så ellers giver pakkeposten det med. Det bliver en udgift på 900 kr. i alt. 600kr i forsendelse, plus 300kr for den emballage jeg har smidt ud.

Jeg accepter den løsningsmodel og placerer en ny ordre på et 508XD. Det kom efter et par dage med en flink postmand. Postmanden gav endda en hånd med omkring pakning af det andet TV.

I dag har Cinemagic skrevet til mig hvor de bekræfter at have kontrolleret det returnerede 428XD, fundet det ok, samt overført beløbet for mit 428XD på min konto.

Alt i alt må jeg sige det har været en fornøjelse at handle hos Cimemagic. De har vist interesse og engageret sig i at løse det problem jeg havde, selvom de har været i deres gode ret til at sige bad-luck. Heldigvis var det ikke sådan.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 13:19
Rigtig fornem behandling
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 13:47
Rigtig fin service og god kundebehandling det er det der gør, at man gerne giver 1000 kroner ekstra 
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 14:09

Dejligt med nogle anbefalinger. Vi er jo alle hurtige til at kritisere en forhandler, så det er rart, at du også giver dig tid til at rose én, når du bliver behandlet så fornemt som her...

Og var det samtidig en god oplevelse med PostDK, eller var det et andet firma, som "postmanden" kom fra?

God fornøjelse med TV'et.

Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Dejligt med nogle anbefalinger. Vi er jo alle hurtige til at kritisere en forhandler, så det er rart, at du også giver dig tid til at rose én, når du bliver behandlet så fornemt som her...

Og var det samtidig en god oplevelse med PostDK, eller var det et andet firma, som "postmanden" kom fra?

God fornøjelse med TV'et.

Ja syntes bare det mangler.....

Postmanden var fra post-dk.. han tog sig lige de 10 min til at hjælpe med at emballere.

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Dejligt med nogle anbefalinger. Vi er jo alle hurtige til at kritisere en forhandler, så det er rart, at du også giver dig tid til at rose én, når du bliver behandlet så fornemt som her...

Og var det samtidig en god oplevelse med PostDK, eller var det et andet firma, som "postmanden" kom fra?

God fornøjelse med TV'et.

Ja syntes bare det mangler.....

Postmanden var fra post-dk.. han tog sig lige de 10 min til at hjælpe med at emballere.

Han ville bare sikere sig at tv'et var ordentlig emballeret inden han tog det med hjem

Godt at høre om sådan en god oplevelse!

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
jessmoeller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 17:57
Lyder som en super service fra Cinemagic
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:


Et par dage før mine 14 dages returret udløber, prøver jeg som skud i tågen at skrive til direktøren i Cinemagic, Henning Pedersen, hvor jeg forklarer min situation.
Henning svarer tilbage dag 15 efter mit køb. Altså de 14 dages returret er udløbet. Henning kan godt se mit problem, og sætter mig i kontakt med deres Kvalitetschef/Servicemanager André Petersen.




øh ................... du har da "bare" fået den betjening du har krav på. Du har 14 dages returret på internetkøb. Og du starter returneringsprocessen FØR de 14 dage er forløbet. At butikken først svarer efter de 14 dage er forløbet skal da ikke komme dig til skade.
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:34

Stampe, man skal returnere varen i samme stand som ny....

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

 

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Stampe, man skal returnere varen i samme stand som ny....

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

 



Jo men det fremgår ikke at du nævnte det i dit første henvendelse til butikken. Og man er noget jeg ikke må skrive her hvis man smider emballagen ud inden de 14 dage er gået.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:38

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

Så har du misforstået det. Forhandleren kan ikke kræve, at den originale emballage er i behold, medmindre emballagen er af væsentlig værdi for selve produktet.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

Så har du misforstået det. Forhandleren kan ikke kræve, at den originale emballage er i behold, medmindre emballagen er af væsentlig værdi for selve produktet.

Emballagen koster 1000kr er jeg oplyst om.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu