recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Postiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPostiv oplevelse ved køb hos Cinemagic.dk

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

Så har du misforstået det. Forhandleren kan ikke kræve, at den originale emballage er i behold, medmindre emballagen er af væsentlig værdi for selve produktet.

Ved hvad du mener ;-)

Har i aldrig før haft behov for emballage..............men husker da helt sikkert episoden.

(hvor gemmer man osse' lige en giga papkasse henne)

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Smadret eller manglende emballage = ingen returret som jeg har forstået det...?

Så har du misforstået det. Forhandleren kan ikke kræve, at den originale emballage er i behold, medmindre emballagen er af væsentlig værdi for selve produktet.

Emballagen koster 1000kr er jeg oplyst om.

Selve emballagens værdi er uden betydning. Hvis emballagen har en væsentlig værdi/betydning for hvad selve produktet kan sælges for, f.eks. noget eksklusivt emballage til en parafume, så kan returretten bortfalde.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:47

Uanset hvad så er det noget svineri ikke at returnere i orginal embalage..

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:50

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Det er muligt, det er bare ikke forbrugerens problem.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

øh ................... du har da "bare" fået den betjening du har krav på. Du har 14 dages returret på internetkøb. Og du starter returneringsprocessen FØR de 14 dage er forløbet. At butikken først svarer efter de 14 dage er forløbet skal da ikke komme dig til skade.


Du skal have overdraget varen til en fragtfører inden for 14 dage (når du selv står for returforsendelsen), så det er faktisk ikke rettidigt.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Uanset hvad så er det noget svineri ikke at returnere i orginal embalage..

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....



I praksis kan dette problem ikke være særligt stort. Forbrugeren har ansvaret for at varen er pakket forsvarligt når den sendes retur (selvom forhandleren hæfter for varens hændelige undergang), og den opgave er ulige nemmere at løfte hvis man bruger originalemballagen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Du skal have overdraget varen til en fragtfører inden for 14 dage (når du selv står for returforsendelsen), så det er faktisk ikke rettidigt.

Enig, det fremgår af forbrugeraftalelovens § 19, stk. 2:

Stk. 2. Ved fjernsalg af varer, [...], skal forbrugeren inden fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til den erhvervsdrivende. Det er tilstrækkeligt, at forbrugeren inden fristens udløb har overgivet det modtagne til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen til den erhvervsdrivende.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Det er muligt, det er bare ikke forbrugerens problem.

Nej men det er mangel på respekt...

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 20:23

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Forhandler har ikke en kina mands change for at få en rimelig pris for produktet igen....

Det er muligt, det er bare ikke forbrugerens problem.

Nej men det er mangel på respekt...

Det er muligt, men nu inddrager du folks personlige holdning. Jeg ville ikke have et problem i at benytte fortrydelsesretten, selvom jeg havde smidt emballagen væk. Fortrydelsesretten er fastsat ved lov og det må forhandleren så indberegne i salgsprisen.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 20:30

Planket fra Cinemagic.dk - Ud fra det som står, så jeg den manglende emballage som et problem........

FORTRYDELSESRET:
NÅR DU HANDLER HOS CINEMAGIC HAR DU 14 DAGES FORTRYDELSESRET, FRA DEN DAG DU MODTAGER VAREN. HVIS VAREN RETURNERES OG FORTRYDELSESRETTEN UDNYTTES KAN DETTE KUN SKE, SÅFREMT VAREN RETURNERES I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE SOM DA DU MODTOG DEN. FORTRYDELSESRETTEN BORTFALDER DERFOR, HVIS DU BRUGER VAREN PÅ EN MÅDE, HVOR DET ER HELT ÅBENBART AT BRUGEN FORMINDSKER VARENS SALGSVÆRDI VÆSENTLIGT.
NOGLE VARER KAN IKKE ANSES FOR AT VÆRE RETURNERET I VÆSENTLIG SAMME STAND OG MÆNGDE, SÅFREMT VAREN IKKE HAR VÆRET HENSIGTSMÆSSIGT/ORIGINALT EMBALLERET VED RETURTRANSPORTEN OG DERMED KAN FORTRYDELSESRETTEN IKKE UDNYTTES.
ØNSKER DU AT BENYTTE FORTRYDELSESRETTEN REFUNDERER VI HELE KØBSSUMMEN, DU SKAL DOG SELV FOR UDGIFTERNE TIL RETURNERING AF VAREN.
HVIS DU HAR KØBT EN VARE VIA INTERNETBUTIKKEN HOS OS, HAR DU OFTEST RET TIL AT FORTRYDE KØBET. DU KAN FORTRYDE KØBET VED AT NÆGTE AT MODTAGE VAREN NÅR DEN LEVERES, VED AT SENDE DEN RETUR ELLER INDLEVERE DEN PÅ VORES ADRESSE. 

HVIS DU FORTRYDER KØBET TILBAGEBETALES KØBSSUMMEN TIL DIG VED EN OVERFØRSEL TIL DIN BANK. VED AT UDNYTTE RETURRETTEN SKAL DU OPLYSE REG. NR. OG KONTONR. HVORTIL KØBSSUMMEN EKSKLOVERFØRES. NÅR VI HAR MODTAGET VAREN RETUR OG KONTROLLERET, AT DEN LEVER OP TIL BETINGELSERNE FOR, AT FORTRYDELSESRETTEN KAN UDNYTTES, VIL VI OVERFØRE KØBSSUMMEN INDENFOR 14 DAGE.
DER YDES INGEN FORTRYDELSESRET PÅ TJENESTEYDELSER OG VARER, DER SKAL FREMSTILLES ELLER TILPASSES EFTER FORBUGERENS INDIVIDUELLE BEHOV.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 20:40

Oprindeligt skrevet af VTSKL VTSKL skrev:

Ud fra det som står, så jeg den manglende emballage som et problem...

Jeg forstår godt, at du har fået den opfattelse og det er desværre også den almindelige opfattelse blandt både forhandlere og forbrugerne. Spørgsmålet har også været omtvistet i teorien, men forbrugerombudsmanden har fremsat nogle retningslinjer der angiver den retstilling jeg har beskrevet på forrige side.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
jessmoeller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 21:20

Jeg må give både Stampe og Sandal ret i, at du har opfyldt rettigtigt at du benytte dig af returretten.

At emballagen ikke behøves at være orginale når varen skal sendes retur.

Jeg midforstod bare at det var dig selv der betalte for retur af varen og ikke Cinemagic.

Jeg tolker Cinemagics betingelser som det kan være et problem at den org. emballage ikke følger med, bare varen er sendt tilbage i en hensigtmæsssigt emballage.

Jeg syntes at det dog er positivt at de finder frem til en løsningsforslag hvordan varen atter kommer retur til dem forsvarligt.

Det er nok ikke det nemmeste for en forbruger at finde en kasse der lige passer til en til 42" skærm. En banankasse ville nok ikke være hensigtsmæssigt

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu