recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DViCO TViX 6500A V2 billedserie.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDViCO TViX 6500A V2 billedserie.

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Iflg linket i sidste indlæg står der følgende:

"In all options DTS decoding may be included for a small cost (This has NOT been confirmed)"

Så man kan jo håbe :)

(Desuden så kan min Surround-receiver fint decode DTS så umiddelbart ingen problemer her)

Har også en A/V Receiver i stuen, men det havde jeg ikke lige i soveværelset, så der var jeg nød til at købe et Logitech Z-5500 sæt, så jeg fik DTS deroppe. Jeg finder det håbløst irriterende at NMT ikke dekoder DTS til i det mindste noget stereo output, så man kan bruge den direkte med et TV.

Men jeg har også en enhed i sommerhuset og en på kontoret jeg skal have tilsluttet. Sommerhuset får måske noget DTS på et tidspunkt, men det sker ikke på kontoret.

Selvom "Heartware" har gjort et fantastisk arbejde med at lave et konverterings program, så man kan omkode MKV filer med DTS audio til AC3 er det bare ikke det samme.

Jeg håber meget de gør DTS tilgældeligt - eventuelt imod en merpris - så man f.eks kan aktivere det via en licens kode eller lign.



Redigeret af hedberg - 22-Maj-2008 kl. 18:43
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 21:25

Så hvad får man egentlig for de ekstra 1000 kroner ved at købe en Tvix, "bare" lidt flere (1080p) mkv filer og dvd-íso der virker eller hur?  Som nævnt tidligere savner jeg et overblik i punktform eller lignende... over den egentlig forskel og fordele ved Tvix'en fremfor NMT'erne. For chippen er jo ens, så vidt jeg kan se.

Firmware/software-mæssigt går jeg ud fra at det bare er et spørgsmål om tid, før den er ligeså stabil og god på begge bokse.

Jeg mener også at én af de nye PCH modeller kommer med et display indbygget...det er vist bare ikke i den med Mini-ITX.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 23:10

 

Som du selv er inde på er chippen ens, så udover video/audio udgange og muligheden for at koble enheden på som slave på ens computer, kassen og herunder display er den eneste reelle forskel softwaren i boksene.

Jeg har ikke mulighed for at opremse alle forskellene her til aften, men måske var det en ide at der blev oprettet en tråd med fordele/ulemper ved de 2 typer afspillere hvor folk så kan komme med input, spørgsmål osv og hvor man holder en check liste over de 2 typer.

Det kunne være et weekend projekt

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 23:13
Jeg har selv 7000'eren, og den funker ganske fint med .52 softwaren. Også 7000'eren har "fake disk" med i kassen.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 12:27

 

Der er en tråd her på NetworkMediaTank forum'et med titler der ikke fungerer.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:18

hedberg - mig og en kammerat står i seriøse overvejelser omkring TViX boksen.

Vi er åbne overfor de nødvendige firmware opdateringer, men ønsker ellers derudover den mest hazzle-free afspilning af vores HD MKV film.

Mener du at denne er at finde ved 6500A'eren frem for Popcorn Hour eller andre lignende produkter?

Prisen er som sådan ikke en afgørende faktor, gider bare ikke opleve at der er film den bare ikke kan afspille, som du tidligere har nævnt i tråden.

På forhånd tak for din hjælp.

Nick

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

hedberg - mig og en kammerat står i seriøse overvejelser omkring TViX boksen.

Vi er åbne overfor de nødvendige firmware opdateringer, men ønsker ellers derudover den mest hazzle-free afspilning af vores HD MKV film.

Mener du at denne er at finde ved 6500A'eren frem for Popcorn Hour eller andre lignende produkter?

Til MKV filer (specielt i 1080p) og til dels også DVD ISO filer mener jeg, at TViX'en er den bedste i forhold til NMT boksene (Popcorn Hour etc).

Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Prisen er som sådan ikke en afgørende faktor, gider bare ikke opleve at der er film den bare ikke kan afspille, som du tidligere har nævnt i tråden.

Jeg har det på helt samme måde. Jeg har kun oplevet en af de tilgængelige MKV filer ikke fungere ordenligt på TViX hvor det er en hel del på NMT'en.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:17

Tak for et rigtig hurtigt svar.

Du skriver at den er bedst til DVD iso også. Vil det sige at den også kan afspille DVD'er der ligger som ISO filer, så man kan tage backup af sine DVD'er og have dem liggende på computeren og streame dem via TViX boksen? Og tager den evt menu'erne med? Og hvilke image formater er her understøttet? (Iso, Bin, Img, mdf osv?)

Har læst mig frem til at den kan indeholde en HDD. Kan jeg smide hvilken som helst harddisk i selv? (Skal naturligvis have mig en støj og varme svag 1TB harddisk ved siden af).

Håber du gider tage dig tid til at svare på spørgsmålene så jeg endeligt kan få besluttet mig for hvad der skal stå under TV'et :)

Tak for hjælpen!

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Tak for et rigtig hurtigt svar.

Du skriver at den er bedst til DVD iso også. Vil det sige at den også kan afspille DVD'er der ligger som ISO filer, så man kan tage backup af sine DVD'er og have dem liggende på computeren og streame dem via TViX boksen? Og tager den evt menu'erne med? Og hvilke image formater er her understøttet? (Iso, Bin, Img, mdf osv?)

Den tager både menuer osv.

Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Har læst mig frem til at den kan indeholde en HDD. Kan jeg smide hvilken som helst harddisk i selv? (Skal naturligvis have mig en støj og varme svag 1TB harddisk ved siden af).

Håber du gider tage dig tid til at svare på spørgsmålene så jeg endeligt kan få besluttet mig for hvad der skal stå under TV'et :)

Tak for hjælpen!

Man kan selv montere en 3½" SATA harddisk i den, men sørg for at tage en model der udvikler meget lidt varme.

Personligt afspiller jeg alt fra en server. Så skal boksen ikke bruge kræfter på at lede varmen væk og dermed er det der mindre støj fra boksen.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 21:37
Du skal have mange tak for din hjælp.

Jeg havde bestemt også planer om at anskaffe mig den hdd med mindst varmeudvikling det overhovedet er muligt at opdrive.

Har dog lige et tillægsspørgsmål;

Kan TViX optage igennem en Digital DVB-T tuner?
Og kan den optage analogt kabel tv?
Og hvordan med parabol?

Håber du kan svare :)


Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 22:35

Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Du skal have mange tak for din hjælp.

Jeg havde bestemt også planer om at anskaffe mig den hdd med mindst varmeudvikling det overhovedet er muligt at opdrive.

Har dog lige et tillægsspørgsmål;

Kan TViX optage igennem en Digital DVB-T tuner?
Og kan den optage analogt kabel tv?
Og hvordan med parabol?

Håber du kan svare :)


Der er plads til et indstiks kort som skulle kunne bruges til noget TV optagelse, men jeg har aldrig læst om eller prøvet det.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Canman.se Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 08:19
Hallå alla! Har ni spanat in video recensionen av TViX HD M-6500 hos Gamereactor? Inte? Kolla in den här - http://www.gamereactor.dk/nyheder/69521/GRTV%3A+Tvix+HD+M -6500A/

Direktlänk till videofilen - ftp://download:download@media.gamereactor.dk/GadgetTV_HD_Tun er.wmv

För er som inte sett menysystemet på TViX får en snabb titt här.

:)


Redigeret af Canman.se - 27-Maj-2008 kl. 08:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu