recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig vs Dyrt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig vs Dyrt

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Emne: Billig vs Dyrt
    Sendt: 26-Maj-2008 kl. 11:29
Hej.
Jeg har længe læst mange debatter, om dem der spørger om fx. prosonic fra bilka/føtex. At de folk, som bliver lokket af andre brugere her til at købe de dyre mærker, hvor på de billige kan være lige så gode.

Har et HD-tv fra aldi, og en prosonic DVD/HDD-optager, med HDMI. Og har sammenlignet med de dyre når jeg har kigget i butikkerne. Der er ikke nogen forskæl på kvaliteten.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 11:39
Så hvorfor køber dyrt, når man kan finde noget billigt lige så godt?
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 11:41
Siger du at der ikke er forskel på et tv fra aldi som nok er et medion og eks. et PX80 eller et sony w3000...for så tager du helt fejl
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 11:51
Det er sony der sidder i medion. Men jeg har prøvet at finde et dyrt tv, for at se om det er bedere, men det kan jeg ikke. synes det er lige godt. og hvasd opskalereing er DVD angår, så er min billige prosonic lige så god. Har prøvet at sammen ligne et hd-klip af trasformers på min computer, som har HDMI, kontra min DVD udgaved sammen film. ikke et billedemæssigs forskeld
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Har prøvet at sammen ligne et hd-klip af trasformers på min computer, som har HDMI, kontra min DVD udgaved sammen film. ikke et billedemæssigs forskeld


Jeg tror du skal søge øjenlæge - straks!
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er sony der sidder i medion. Men jeg har prøvet at finde et dyrt tv, for at se om det er bedere, men det kan jeg ikke. synes det er lige godt. og hvasd opskalereing er DVD angår, så er min billige prosonic lige så god. Har prøvet at sammen ligne et hd-klip af trasformers på min computer, som har HDMI, kontra min DVD udgaved sammen film. ikke et billedemæssigs forskeld


jamen det er jo så godt nok for dig at du ikke kan se forskel, så kan du jo bare handle ind i bilka
min bedre halvdel købte på et tidspunkt et prosonic 22" og jeg syntes godt nok jeg kan se at mit sony er en del bedre, mine øjne bløder jo nærmest når jeg skal kigge på det prosonic grej
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:27

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er sony der sidder i medion.

Det er ikke ensbetydende med at Sony ikke laver bedre tv end Medion. MEN - når jeg kigger på de billigste serier fra Sony, så tror jeg da du har ret i at de ikke er bedre end visse discount-produkter. Men mærkevare-producenterne har absolut nogle TV der kan levere bedre billeder end discount-tv'ene.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men jeg har prøvet at finde et dyrt tv, for at se om det er bedere, men det kan jeg ikke. synes det er lige godt. og hvasd opskalereing er DVD angår, så er min billige prosonic lige så god. Har prøvet at sammen ligne et hd-klip af trasformers på min computer, som har HDMI, kontra min DVD udgaved sammen film. ikke et billedemæssigs forskeld

I modsætning til de andre, så vil jeg ikke bare skyde dine oplevelser ned. Uanset om du har ret i at der er forskel eller ej, så er det da i høj grad et problem for producenter og forhandlere, hvis de ikke kan demonstrere dén forskel for dig. Og jeg synes sådan set du har ret - hvis du kigger på dit Prosonic TV, så har det et ret ringe billede. Når du så går rundt i nogle butikker og kigger på dyrere TV, så har de også et ret ringe billede. Ikke altid fordi selve tv'et er af dårlig kvalitet, men det kan du jo ikke vide noget om, hvis dét du ser er ringe. Så hvorfor betale mere for et mærkevare-tv, hvis ikke mærkevare-producenten og forhandleren af det kan demonstrere at det rent faktisk er bedre? Det synes jeg er et meget reelt spørgsmål, som folk ikke bare burde feje af banen på dén måde. Det er lidt komisk at folk beder OP om at pudse brillerne fordi han påpeger at billederne fra mærkevare-tv'ene i butikkerne er ret ringe, samtidig med at man generelt anerkender at butikkerne er for dårlige til at demonstrere tv'ene! De to ting hænger jo netop sammen. Så jeg giver  til OP for at stille sig op og gøre opmærksom på et helt åbenlyst problem.

Som sagt: Mærkevare-producenterne leverer nogle modeller der er væsentligt bedre end discount-tv'ene. Det er bare overraskende svært at få lov til at se det.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Som sagt: Mærkevare-producenterne leverer nogle modeller der er væsentligt bedre end discount-tv'ene. Det er bare overraskende svært at få lov til at se det.

Jamen det er da ikke sværere end at tage én af hver og opstille derhjemme. Og det er nu heller ikke rigtigt at der ikke er forskel at se i butikkerne. Stod her den anden dag foran et sandt mylder af fladskærme i Bilka, og de eneste der skilte sig ud med et anstændigt billede var Pioneer 428 og Sony D3500. 

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det synes jeg er et meget reelt spørgsmål, som folk ikke bare burde feje af banen på dén måde. Det er lidt komisk at folk beder OP om at pudse brillerne fordi han påpeger at billederne fra mærkevare-tv'ene i butikkerne er ret ringe, samtidig med at man generelt anerkender at butikkerne er for dårlige til at demonstrere tv'ene! De to ting hænger jo netop
sammen



Nu kommenterede jeg hans sammenligning på eget setup (computer kontra Prosonic/Medion) - intet omkring butikker eller lignende,
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:45
Jeg ved ikke om hvor mange har jer, bruger briller eller kontaktlinser. Men når man er en ung man som jeg er, og kan huske den da jeg fik briller. Så kan tydeligt se om der noget er skarp eller mindre skarp. OG det er et medion tv jeg har!!!!!!!!!

vi kan blive enige om der er forskel, fra model til model. Det jeg siger er, bare fordi det er en Sony Bravi, betyder det ikke at det er bedere en fx. medion.

og hvad angår opskalering af DVD, så roser i både PS3 og Blu-ray- afspillere. Men jeg har en kammerat med ps3. Han er meget utilfrist, i modsætning da han så min prosanic dvd optager
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det synes jeg er et meget reelt spørgsmål, som folk ikke bare burde feje af banen på dén måde. Det er lidt komisk at folk beder OP om at pudse brillerne fordi han påpeger at billederne fra mærkevare-tv'ene i butikkerne er ret ringe, samtidig med at man generelt anerkender at butikkerne er for dårlige til at demonstrere tv'ene! De to ting hænger jo netop
sammen



Nu kommenterede jeg hans sammenligning på eget setup (computer kontra Prosonic/Medion) - intet omkring butikker eller lignende,


Men du og jeg kan være enige om, at når det køre over computer, at der er den grafikkortet og ikk tv'et der laver billedet
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 13:51
Nu er det jo ikke sådan at et billede er ens på to forskellige skærme bare fordi det er samme maskine der er sat til.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu