recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig vs Dyrt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig vs Dyrt

 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
Forfatter
Besked
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men 1.000 kr forskel er mange penge for os som kun en arbejder og den anden er i uddannelse.

Så derfor fandt ud af det med de billige. og i prosonic er det philip der er i. Fik jeg af vide hos vore lokale radio-tv butik, der har grundig og loeve


xD! .. nu arbejder jeg tilfældigvis selv i Føtex og nu sidder du altså og påstår en MASSE LORT sorry to say. :-)

Prosonic kan du ikke sige er enten det ene eller det andet mærke "undercover" da prosonic er private label og er MANGE forskellige fabrikanter :-)

At der er en enkelt philips komponent i et prosonic produkt gør det ikke til at være et philips tv undercover.

Sony U (i hvert fald u2000 og 3000) serien har jo bare et standard philips 3d kam-filter i stedet for sony's egen "Bravia Engine"

Men det gør jo ikke TVet til at være et Philips TV ;)



Nu sælger jeg selv en pokkers masse prosonic lort og det er sq ærgerligt at folk ikke køber et ordentlig mærke i stedet for, vi har så mange flere henvendelser og reklamationer på de her non-branded tv kontra Sony, Philips og Samsung ..

Gør dig selv en tjeneste og køb de kendte producenter, selv entry modellerne fra de tre nævnte producenter er bedre end de non-brandede og er typisk kun 500-1000 kr dyrere.

Redigeret af QuaZ - 27-Maj-2008 kl. 18:08
Billed: Sony 46D3000
Afsp: Sony PlayStation 3
Kameraer: Sony DSC-W200, Sony Alpha 100 D-SLR, Sony HDR-SR5
Computer: MacBook 2nd gen.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 18:57

OP: Hvad er din baggrund for at danne så "grove" konklusioner på dette felt? Lidt TV-kiggen i Bilka/Fona og lidt kiggen på Philips LCD hos vennerne?

Selv min kone som er absolut non-vidende på det felt får næsten kvalme hver gang vi går forbi et Prosonic TV.. det er vildt så ringe billedet er - selv med en fornuftig kilde og en "grundjustering".

Hvis man ikke kan se forskel fra et Prosonic til et Panasonic fx. så er der 2 muligheder...:

1. Den er go' nok - der er ingen forskel = Panasonic'en er defekt/sat forkert op.

2. Man skal prise sig lykkelig for man ikke behøver ofre mere...

Pick your choice :-)

Jeg er fuldstændig enig i man ikke skal købe mærkevarer blot for mærkets skyld, men helt ærlig OP - tror du seriøst selv vi ofrer kassen og spiser grød i månedsvis hvis ikke vi fik noget ud af disse pinsler?

Det eneste jeg kan slutte af med at sige det er at du tager fejl - 112% grov pive-fejl - uanset hvad du påstår du kan se eller ej - for der er KÆMPE forskel. Det er et faktum.

Så kan du så vælge at leve videre i den tro der ikke er forskel eller acceptere du tager fejl og "starte" på en ny  Tag lige dine venner med - de kunne også godt trænge til lidt nyt input  og evt. nyt TV også hvis deres dyrtkøbte er ringere end et Medion

Tag ikke mit indlæg så tungt - men jeg har lige brækket en tå så voldsomt måtte jeg krumme tæer da jeg læste dine indlæg

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 19:36

T-Duck: Nu startede jeg med at forsvare dine indtryk lidt, og det vil jeg sådan set stadigvæk. Hvis ikke producenterne kan vise dig hvorfor du skal betale mere for deres produkt, så har de da et problem. Når dét er sagt, så har du altså en meget ultimativ måde at argumentere på, på et meget tyndt grundlag, og du kommer med nogle argumenter der er lodret forkerte. Som allerede nævnt, ,så bliver et Prosonic tv ikke til et Philips, fordi der er Philips komponenter i. Derudover, så har du ganske enkelt ikke ret i at det bare er farveindstillingerne der gør forskellen. Det er helt rigtigt at det kan lade sig gøre at indstille et Prosonic så godt at det er bedre end et dårligt indstillet Philips/Sony/whatever. Et ordentligt indstillet Prosonic er sikkert bedre end et Pioneer i Dynamisk indstillingen (og ja, dén ER der nogle der bruger!). Men det er jo bare ikke dét der er pointen. Hvis du køber et Prosonic og indstiller det ordentligt, og du så køber et f.eks. Panasonic og indstiller dét ordentligt, så er Prosonic'en ikke lige så god. Fint nok at du oplever det sådan, men så har det skyldtes opstillingen, ikke kvaliteten af TV'ene. Så du skyder på de forkerte - at du ikke oplever kvalitetsforskellene, betyder ikke at de ikke er der - det betyder at sælgerne er for dårlige til at demonstrere dem for dig.

Hvis du stadig vil fastholde at dit Prosonic er lige så godt som de bedste tv på markedet, så kigger jeg gerne forbi med et par test-billeder.

Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej T-Duck


Du siger 1000 kr er mange penge for jer som er under uddannelse, men er det ikke et spørgsmål om prioritering........


Nå vi ser de samme unge i byens natteliv eller for den sags skyld i byens mode forretning med mærkevare jeans, så ser det sku ikke til ud til at 1000 kr er mange penge..... Her smider I gerne en 500 kr på disken for at få en t-shirt som er hjemkøbt til 30 kr i Kina. blot der står et eller anden mode print på brystet eks. Bjørkvin



Nu generalisere du os, unge.
Jeg bruger penge på regninger, mad og alle andre alm. ting.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af QuaZ QuaZ skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men 1.000 kr forskel er mange penge for os som kun en arbejder og den anden er i uddannelse.

Så derfor fandt ud af det med de billige. og i prosonic er det philip der er i. Fik jeg af vide hos vore lokale radio-tv butik, der har grundig og loeve


xD! .. nu arbejder jeg tilfældigvis selv i Føtex og nu sidder du altså og påstår en MASSE LORT sorry to say. :-)

Prosonic kan du ikke sige er enten det ene eller det andet mærke "undercover" da prosonic er private label og er MANGE forskellige fabrikanter :-)

At der er en enkelt philips komponent i et prosonic produkt gør det ikke til at være et philips tv undercover.

Sony U (i hvert fald u2000 og 3000) serien har jo bare et standard philips 3d kam-filter i stedet for sony's egen "Bravia Engine"

Men det gør jo ikke TVet til at være et Philips TV ;)



Nu sælger jeg selv en pokkers masse prosonic lort og det er sq ærgerligt at folk ikke køber et ordentlig mærke i stedet for, vi har så mange flere henvendelser og reklamationer på de her non-branded tv kontra Sony, Philips og Samsung ..

Gør dig selv en tjeneste og køb de kendte producenter, selv entry modellerne fra de tre nævnte producenter er bedre end de non-brandede og er typisk kun 500-1000 kr dyrere.


Ja føtex, kvickly, har været ude for at folk der arbejder der, er inkompitente. Har prøvet at få bildt ind at progrativ, var at, dvd'en kunne undgår ridser. Jeg var færdig af grin, da jeg fik det af vide
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 10:35
Men så fortæl. hvor jeg kan se noget der er bedere. når først jeg har set det, så vil jeg gerne tro det. for man tror på det man selv har set
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 10:47
T-Duck, Bare lige for at opsumere denne tråd så mener du at prosonic har
ligeså god billedkvalitet som markedets bedste tv?
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

T-Duck, Bare lige for at opsumere denne tråd så mener du at prosonic har
ligeså god billedkvalitet som markedets bedste tv?


Ja af alt det jeg har set. Jeg har ikke set andet. Så hvor kan man se at de dyre er bedre, som i siger
Til top
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af QuaZ QuaZ skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men 1.000 kr forskel er mange penge for os som kun en arbejder og den anden er i uddannelse.

Så derfor fandt ud af det med de billige. og i prosonic er det philip der er i. Fik jeg af vide hos vore lokale radio-tv butik, der har grundig og loeve


xD! .. nu arbejder jeg tilfældigvis selv i Føtex og nu sidder du altså og påstår en MASSE LORT sorry to say. :-)

Prosonic kan du ikke sige er enten det ene eller det andet mærke "undercover" da prosonic er private label og er MANGE forskellige fabrikanter :-)

At der er en enkelt philips komponent i et prosonic produkt gør det ikke til at være et philips tv undercover.

Sony U (i hvert fald u2000 og 3000) serien har jo bare et standard philips 3d kam-filter i stedet for sony's egen "Bravia Engine"

Men det gør jo ikke TVet til at være et Philips TV ;)



Nu sælger jeg selv en pokkers masse prosonic lort og det er sq ærgerligt at folk ikke køber et ordentlig mærke i stedet for, vi har så mange flere henvendelser og reklamationer på de her non-branded tv kontra Sony, Philips og Samsung ..

Gør dig selv en tjeneste og køb de kendte producenter, selv entry modellerne fra de tre nævnte producenter er bedre end de non-brandede og er typisk kun 500-1000 kr dyrere.


Ja føtex, kvickly, har været ude for at folk der arbejder der, er inkompitente. Har prøvet at få bildt ind at progrativ, var at, dvd'en kunne undgår ridser. Jeg var færdig af grin, da jeg fik det af vide


Og din pointe er hvad smarte?:)

Bevæg dig nu ikke ud på dybere vand end ud kan bunde, du er jo i forvejen ret langt ude at svømme knægt.
Billed: Sony 46D3000
Afsp: Sony PlayStation 3
Kameraer: Sony DSC-W200, Sony Alpha 100 D-SLR, Sony HDR-SR5
Computer: MacBook 2nd gen.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af QuaZ QuaZ skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af QuaZ QuaZ skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men 1.000 kr forskel er mange penge for os som kun en arbejder og den anden er i uddannelse.

Så derfor fandt ud af det med de billige. og i prosonic er det philip der er i. Fik jeg af vide hos vore lokale radio-tv butik, der har grundig og loeve


xD! .. nu arbejder jeg tilfældigvis selv i Føtex og nu sidder du altså og påstår en MASSE LORT sorry to say. :-)

Prosonic kan du ikke sige er enten det ene eller det andet mærke "undercover" da prosonic er private label og er MANGE forskellige fabrikanter :-)

At der er en enkelt philips komponent i et prosonic produkt gør det ikke til at være et philips tv undercover.

Sony U (i hvert fald u2000 og 3000) serien har jo bare et standard philips 3d kam-filter i stedet for sony's egen "Bravia Engine"

Men det gør jo ikke TVet til at være et Philips TV ;)



Nu sælger jeg selv en pokkers masse prosonic lort og det er sq ærgerligt at folk ikke køber et ordentlig mærke i stedet for, vi har så mange flere henvendelser og reklamationer på de her non-branded tv kontra Sony, Philips og Samsung ..

Gør dig selv en tjeneste og køb de kendte producenter, selv entry modellerne fra de tre nævnte producenter er bedre end de non-brandede og er typisk kun 500-1000 kr dyrere.


Ja føtex, kvickly, har været ude for at folk der arbejder der, er inkompitente. Har prøvet at få bildt ind at progrativ, var at, dvd'en kunne undgår ridser. Jeg var færdig af grin, da jeg fik det af vide


Og din pointe er hvad smarte?:)

Bevæg dig nu ikke ud på dybere vand end ud kan bunde, du er jo i forvejen ret langt ude at svømme knægt.


Men pointe er, at jeg har tit oplevet, at de ansatte i radio tv afdelingen ikke altid ved hvad de snakker om. de snakker bare.
Til top
Mmmls Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

T-Duck, Bare lige for at opsumere denne tråd så mener du at prosonic har
ligeså god billedkvalitet som markedets bedste tv?


Ja af alt det jeg har set. Jeg har ikke set andet. Så hvor kan man se at de dyre er bedre, som i siger


Her måske? :

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1187294.ece

http://www.dr.dk/konsum/test/fladskaerme.htm

http://www.pcworld.dk/art/9566?page=5

Men overordnet set var det måske mere relevant at diskutere, om de etablerede mærker så også er dobbelt så gode, når de nu er dobbelt så dyre - men postulatet om, at produkterne fra Prosonic og Medion skulle være lige så gode som de bedste produkter fra Panasonic og Pioneer m.fl. er ude i hampen - men måske du selv har lidt mere videnskabelige kilder (som en uafhængig test) der kan underbygge din påstand?
Panasonic 42 PX80 + 37 PX70, PS3 40 GB, Sony HDR, Yousee boks med HD
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2008 kl. 11:36
Men det sidder hjælper ikke. jeg skal selv se det. med mine øjne. For de fleste test, bliver lavet med de værse videnskablige ligninger osv. så nævn et sted jeg kan med garanti se på tv, der er indstillet rigtigt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu