recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 vs PS3 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 vs PS3 ?

 Besvar Besvar Side  <1 678910 11>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 18:22
Du er jo fuldstændig umulig at føre en diskussion med. Den stil du kører kommer man jo ingen vejne overhovedet med på et debatforum.

PS3'en har samme billedkvalitet som BD30. Den dekoder også HD-lyd selv. Det gør BD30 ikke. Det er fakta og kan ikke diskuteres; så må man bestemme med sig selv hvad for en der er den bedste.

Situationen taget i betragtning synes jeg bestemt det giver mest mening at købe en god dvd-afspiller, i stedet for at skifte en velfungerende Blu-ray-afspiller ud med en der kan mindre, og har væsentligt ringere dvd-afspilning, både end Blu-ray-afspilleren den afløser og den dvd-afspiller man kan købe i stedet. Hvorfor du mener det er en god idé, har du overhovedet ikke argumenteret for. Du skriver bare det ville 'bedre at få en bd afspiller'. På hvilken måde ville hvad blive bedre?

Det er sjovt du beskylder mig for at forgude PS3, mens det er dig der konstant siger man bare skal købe BD30, uden at gide argumentere for det. Fri mig venligst for den snak om PS3-forguderi, for vi er trods alt i en tråd, der hedder BD30 vs. PS3; så kan det vel ikke være så underligt, hvis der er nogle i tråden der anbefaler PS3'en?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 18:35

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du er jo fuldstændig umulig at føre en diskussion med. Den stil du kører kommer man jo ingen vejne overhovedet med på et debatforum.

PS3'en har samme billedkvalitet som BD30. Den dekoder også HD-lyd selv. Det gør BD30 ikke. Det er fakta og kan ikke diskuteres; så må man bestemme med sig selv hvad for en der er den bedste.

Situationen taget i betragtning synes jeg bestemt det giver mest mening at købe en god dvd-afspiller, i stedet for at skifte en velfungerende Blu-ray-afspiller ud med en der kan mindre, og har væsentligt ringere dvd-afspilning, både end Blu-ray-afspilleren den afløser og den dvd-afspiller man kan købe i stedet. Hvorfor du mener det er en god idé, har du overhovedet ikke argumenteret for. Du skriver bare det ville 'bedre at få en bd afspiller'. På hvilken måde ville hvad blive bedre?

Det er sjovt du beskylder mig for at forgude PS3, mens det er dig der konstant siger man bare skal købe BD30, uden at gide argumentere for det. Fri mig venligst for den snak om PS3-forguderi, for vi er trods alt i en tråd, der hedder BD30 vs. PS3; så kan det vel ikke være så underligt, hvis der er nogle i tråden der anbefaler PS3'en?

det kan godt være der står bd30,

men trådstarter vil faktisk heller have en bd50, men ville bare høre om bd30, da det er den eneste som for nuværende er kommet.

og jeg vil da også hellere anbefale bd50 til panafreak. for der kan du jo ikke køre på at lyden, er meget bedre i ps3. for det vil være det samme.

og jeg tror da på at jeg flere gange har sagt, at bd30 står godt på dvd hos mig, det er måske ikke at argumentere for, at købe den? detsynes jeg.

og jeg sagde bare at jeg gav op, for at forsøge at få lidt ud resten af weekenden, end at debatere frem og tilbage, med kun dig. det er livet sku for kort til.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 18:45
Nu blander du jo to ting sammen; panafreak og trådstarter er ikke den samme. Det er du tilsyneladende godt klar over, men panafreak spørger til BD30, så du skal ikke blande BD50 ind i dén del af diskussionen. Du skal i hvert fald ikke gøre det usagt, så vi andre skal gætte os til, at det er BD50 og ikke BD30 du anbefaler til panafreak.

Du har selvfølgelig fremført det argument, at du mener at BD30 'står godt på dvd' hos dig, men det har du ikke gjort i denne del af tråden. Skriv hvad du mener i stedet for at regne med at vi andre kan tænke os til det.

Desuden er jeg jo meget uenig med dig i, at BD30 er en god dvd-afspiller. Ikke alene de-interlacer den ikke PAL dvd-film korrekt (hvilket altså medfører væsentligt nedsat billedkvalitet, i forhold til hvis man havde en afspiller der kan de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det kan både S99 og S100), men den har også væsentligt dårligere skalering, hvis man skal bruge det. Så argumentet med at det er 'meget bedre at få en bd afspiller' kan jeg overhovedet ikke få til at passe ind her. Det er stik imod sund fornuft.

Og nej, du sagde ikke bare at du gav op. Du skød mig et argument i skoene, som jeg ikke havde fremført, samtidig med at du bare så bort fra en lang række argumenter jeg rent faktisk havde fremført. Man kan ikke føre en saglig debat ved konstant at skyde sine meddebattører ting i skoene og intentionelt snakke forbi dem.



Redigeret af Naiera - 01-Juni-2008 kl. 18:47
Til top
panafreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 18:48

Så så I to...  nu tror jeg at jeg vil  lukke af for idag inden det begynder at flyve med alverden ting, men Naiera hvordan står PS3 så i forhold til s-99? For hvis PS3'eren kunne gøres regionsfri beholdt jeg såmænd bare den som SD afspiller, men det kan den jo som bekendt ikke.

Men tak for svarene alle sammen

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 18:52
Jeg ville umiddelbart skyde på, at de 'står' nogenlunde ens. Jeg har selv en S97 som er regionsfri, men selv hvis min PS3 kunne gøres regionsfri, så ville jeg af forskellige årsager stadig bruge S97'eren til dvd-afspilning.



Redigeret af Naiera - 01-Juni-2008 kl. 19:55
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 19:13

hvis du prøver at læse, så skriver jeg først at trådstarter helst vil have en bd50. og nyt kapitel. så skriver jeg at jeg ville anbefale  bd50 til panafreak.

hvor fanden skriver jeg at panafreak er trådstarter?

de er jo ikke blandet sammen, da jeg er gået et kapitel videre.

men tag for helvede og kom videre.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
panafreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 19:26
Inden I kommer op at slås så vil jeg lige nå at sige tak for svarene
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Inden I kommer op at slås så vil jeg lige nå at sige tak for svarene

Kylling! Bare gi dem.
Mvh Hans
Til top
panafreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 19:41

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Inden I kommer op at slås så vil jeg lige nå at sige tak for svarene

Kylling! Bare gi dem.

He he, ja så ka' de lære det.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

hvis du prøver at læse, så skriver jeg først at trådstarter helst vil have en bd50. og nyt kapitel. så skriver jeg at jeg ville anbefale  bd50 til panafreak.

hvor fanden skriver jeg at panafreak er trådstarter?


Nu vi er inde på det med at læse hinandens indlæg, så skriver jeg jo også, sort på hvidt, at du udmærket godt er klar over at panafreak og trådstarter ikke er den samme.

Det med at anbefale BD50 er da sådan set reelt nok, men det er da sjovt at hovedargumentet skal være, at jeg så ikke kan påpege det med lyden. panafreaks behøv er tilsyneladende tilsidesat? Men hvis det skal være med den på, så kan jeg jo snildt hive fat i prisen, der jo er væsentligt højere på sådan en BD50'er, og så falder det IMO lidt til jorden at anbefale den i stedet for en S99 eller S100. Ved at købe en dedikeret dvd-afspiller (S99 f.eks.) kan panafreak få væsentligt forbedret dvd-afspilning. Det koster vel ~3000,-. BD50 koster snildt 2k mere og giver væsentligt ringere dvd-afspilning end både PS3 og S99, og har ingen fordele på Blu-ray siden...
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 19:57

nu er vejledende pris for bd50, jo kun 4500,- og kan minimum presses ned på 4000,- det er ikke 2k mere.

slut.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad med de tre opdateringer der har været på BD30 ind til nu. Har de ikke ændret på noget vedrørende SD afspilning? Er der nogen der har konstateret det?

 

jeg bruger kun min bd30 til sd, og ikke eh68, den synes jeg gør det dårligere.

du har selv opdateret, kan du ikke prøve en selv?

BD30 _er_ en god DVD afspiller, men min HDD er marginalt bedre. Sorry Flemming

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu