recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af ny blu-ray afspiller

 Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 17:10

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 

  • Profile 1.1 (also called the Final Standard Profile or "Bonus View") adds decoders for secondary PiP video and audio, plus 256 MB of local storage capability.
  • Finally, Profile 2.0 (or "BD-Live") includes those secondary video and audio decoders, a larger 1 GB of local storage capability, and an internet connection.

 

Beviser at der INGEN forskel er på profile 1.1 og 2.0 mht. at gengive PIP med HD lyd. 
 

Det er korrekt at der ikke er HD lyd på kommentatorsporet. Men så giver det ingen mening at der står: Adds decoders for secondary Pip video and audio. Men det må så være de samme betingelser for profile 2.0 afspillere som BD50 og PS3. 

Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Motor Motor skrev:

Jeg er nu ved at tage springet og for første gang købe et HD TV (Panasonic PX-80) og skal derfor naturligvis også have anskaffet mig en blu-ray afspiller. Dens primære formål bliver at afspille min dvd samling (ca. 200 stk) og kun engang imellem afspille de blu-rays jeg får anskaffet mig. Jeg har kigget på Samsung bd-p1400, som netop skulle være god til at opskalere. BD-P1400 er profile 1.0. Hvad betyder det i praksis? Vil jeg ikke kunne afspille alle blu-ray film? Og er der nogen der har praktisk erfaring med at afspille dvd'er på denne model?

Mvh

/John    

Hej John,

Ja, du har jo rigtig fået pustet til ilden!

Har du egentlig fået svar på dine spørgsmål?

Solrige hilsner fra det mørke Jylland ...

Til top
Motor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 23:35

Hej Fedtmule

Ja, jeg vidste ikke lige mit uskyldige spørgsmål ville kaste så mange kommentarer af sig

Jeg har taget en beslutning omkring købet. For ikke at smide yderligere ved til bålet, vil jeg dog ikke lige nu skrive, hvad det så bliver til (køber tv'et og afspilleren fredag). Istedet vil jeg vende tilbage med en status på hvad det blev til, og hvordan det i mine ikke-professionelle øjne så ser ud, efter jeg har haft lejlighed til at afprøve tingene. Jeg kan sige, at jeg har været ude at se afspiller og TV i en forretning, og det så godt ud efter min subjektive mening

Også solrige hilsener her fra det øst jydske

/John

 

 



Redigeret af Motor - 04-Juni-2008 kl. 23:36
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, det har jeg også skrevet adskillige gange nu. Jeg kan ikke forstå hvorfor Kampus bliver ved med at misforstå det.


Jeg misforstår intet! Men du bliver ved med at påstå at jeg _ikke_ kan få PIP med HD lyd. Vil du så være så venlig at forklare mig hvorfor jeg så kan få PIP+kommentator lyd SAMMEN MED HD lyd?



HD lyd er DTS HD MA eller Dolby TrueHD. Din afspiller kan ikke afkode disse, så du kan ikke få PIP sammen med HD lyd, men du kan sagtens få PIP med "alm." lyd.

PIP og HD lyd har intet med 2.0 at gøre.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er korrekt at der ikke er HD lyd på kommentatorsporet. Men så giver det ingen mening at der står: Adds decoders for secondary Pip video and audio. Men det må så være de samme betingelser for profile 2.0 afspillere som BD50 og PS3. 



Ja, men hvorfor blander du HD lyd ind i dette? HD lyd har intet med 1.1 eller 2.0 at gøre.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 19:07

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


HD lyd er DTS HD MA eller Dolby TrueHD. Din afspiller kan ikke afkode disse, så du kan ikke få PIP sammen med HD lyd, men du kan sagtens få PIP med "alm." lyd.

PIP og HD lyd har intet med 2.0 at gøre.

Med alm lyd. Det har jeg fattet! Om PIP og HD har noget at gøre med 2.0 er _ikke_ min påstand.

 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er korrekt at der ikke er HD lyd på kommentatorsporet. Men så giver det ingen mening at der står: Adds decoders for secondary Pip video and audio. Men det må så være de samme betingelser for profile 2.0 afspillere som BD50 og PS3. 



Ja, men hvorfor blander du HD lyd ind i dette? HD lyd har intet med 1.1 eller 2.0 at gøre.

Det er så også det jeg misforstod. At der står decoders er kun til PiP og alm lyd. Så skulle den ged vist være barberet.....

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 101112
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu