recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af ny blu-ray afspiller

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 01:47
Ellers kan du gå efter den helt nye Samsung BD-P1500, som snart må dukke op. Den har profil v.2.0 samt alle de nye HD lyd formater. Og så har den de samme faciliteter som Panasonic BD50 har, men prisen skulle ligge på niveau med en BD30.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er det vel oplagt at pege på en afspiller som PS3, der afkoder al HD lyd og sender det via HDMI til din reciever.


Tjo, nu var det jo primært DVD afspilning den skulle bruges til, så lyden kan sendes via optisk, derfor er buddet ikke helt ved siden af.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 07:39

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvad baserer du det på?

Hvad tror du?

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 11:02
Ja, det ved jeg ikke, det er derfor jeg spørger! Jeg kan ikke se rationalet bag at anbefale lige præcis Samsung BD-P1400 og Panasonic BD50. Hvad har PS3'en og Panasonic BD30 gjort? Alle fire afspillere giver, på Blu-ray siden af tingene, samme ydelse med Motors nuværende setup. Men når det handler om profiler og HD-lyd er BD-P1400 og BD50 nærmest modsætninger. På den side af tingene er det jo BD50 og PS3 mod BD-P1400 og BD30.

Desuden udlægges det flere gange i tråden som om, at det afhænger af hvilken receiver han har (eller køber engang), hvad for en afspiller han skal vælge. Det får det til at lyde som om, at en BD30 med HD-lyd dekodende receiver giver samme ydelse som en PS3 eller en BD50. Men sådan forholder det sig jo ikke; hvis man vil udnytte ALLE features Blu-ray formatet har, skal man have afspiller-dekodning af HD-lyd og profil 2.0 (de to ting kommer nok til at følges ad i praksis). Så Motor må gøre det klart for sig selv, om han bare vil se filmene, eller vil kunne bruge alle de ekstra features formatet har og får i fremtiden. Kun PS3'en og BD50 garanterer dette.

Som det nævnes i første indlæg, så skal afspilleren jo også bruges som dvd-afspiller, og her er det jo kun én af de nævnte maskiner, der kan regnes for værende bedre end yderst middelmådig...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 11:22

Jamen jeg skrev omkring Pana BD 50 og P1400 stortset ud fra hvad du selv angiver ovenfor (også i mine forrige indlæg). Altså bortset fra at jeg mener at alle de nævnte BD afspillere er glimrende, afhængig af hvad man skal benytte dem til. og ens set-up. 

Længere er den vel ikke

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 14:27

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Desuden udlægges det flere gange i tråden som om, at det afhænger af hvilken receiver han har (eller køber engang), hvad for en afspiller han skal vælge. Det får det til at lyde som om, at en BD30 med HD-lyd dekodende receiver giver samme ydelse som en PS3 eller en BD50.

Jamen det giver da den samme ydelse når vi snakker billed og lyd. Det er da rimeligt relevant at spørge til hvilken reciever han har, og han siger jo selv, at han vil beholde den lidt endnu. Og da den ikke kan afkode HD lyd, vil det vel være mest oplagt at foreslå en afspiller med indbygget afkodning.

Men sådan forholder det sig jo ikke; hvis man vil udnytte ALLE features Blu-ray formatet har, skal man have afspiller-dekodning af HD-lyd og profil 2.0 (de to ting kommer nok til at følges ad i praksis). Så Motor må gøre det klart for sig selv, om han bare vil se filmene, eller vil kunne bruge alle de ekstra features formatet har og får i fremtiden. Kun PS3'en og BD50 garanterer dette.

Helt klart et valg mellem at bruge tiden til at se film i, eller bruge tiden på at surfe på nettet via sin afspiller. Jeg ved godt hvad jeg gider bruge tiden på.

Som det nævnes i første indlæg, så skal afspilleren jo også bruges som dvd-afspiller, og her er det jo kun én af de nævnte maskiner, der kan regnes for værende bedre end yderst middelmådig...

Ja, og i erkendelse af dette foreslog jeg så PS3, da jeg ikke mener BD30/50 leverer det optimale. Men bliver nok nødt til at se med egne øjne om PS3 er bedre, for ind til nu har jeg jo kun dit udsagn for det.

Kampus

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen det giver da den samme ydelse når vi snakker billed og lyd.


Jeg snakker jo ikke blot billede og lyd; jeg snakker i det hele taget.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og da den ikke kan afkode HD lyd, vil det vel være mest oplagt at foreslå en afspiller med indbygget afkodning.


Der er ikke HDMI-indgang på hans receiver, og PS3'en har ikke analoge udgange... Men ellers er jeg selvfølgelig generelt enig i anbefalingen af PS3'en, i og med at den kan _alt_ Blu-ray kan og vil kunne. Vil han bruge analog fra afspiller til receiver nu, og få HD-lyd den vej, og ikke nøjes med optisk indtil receiveren skiftes ud, er der dog kun at vente på BD50.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Helt klart et valg mellem at bruge tiden til at se film i, eller bruge tiden på at surfe på nettet via sin afspiller. Jeg ved godt hvad jeg gider bruge tiden på.


Dette er blot et udtryk for at du ikke har forstået hvad man kan med intern dekodning. Det er ikke blot at surfe på nettet med afspilleren; det er også PiP-funktioner og for eksempel Audio Mixing, der kan tillade HD-lyd på mange forskellige sprog, uden at bruge al for meget plads, ved blot at erstatte center-kanalen med et andet sprog, på film der kun har dialog dér. Mulighederne er nærmest uendelige, men det kræver at afspilleren dekoder lyden.



Redigeret af Naiera - 04-Juni-2008 kl. 13:00
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 15:16

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Helt klart et valg mellem at bruge tiden til at se film i, eller bruge tiden på at surfe på nettet via sin afspiller. Jeg ved godt hvad jeg gider bruge tiden på.


Dette er blot et udtryk for at du ikke har forstået hvad man kan med profil 2.0 og intern dekodning. Det er ikke blot at surfe på nettet med afspilleren; det er også PiP-funktioner og for eksempel Audio Mixing, der kan tillade HD-lyd på mange forskellige sprog, uden at bruge al for meget plads, ved blot at erstatte center-kanalen med et andet sprog, på film der kun har dialog dér. Mulighederne er nærmest uendelige, men det kræver at afspilleren dekoder lyden.

Jo det har jeg forstået Men jeg kan stadig ikke se "gevinsten" i forhold til profile 1.1, som også har PIP funktioner og audio på flere sprog. Her ligger det hele dog på skiven, men det ER DER!!!

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 15:49

Hejsa

Nu er der også nye Sony nye BD afspillere på vej BDP-S350 + BDP-S550 som kan alt det nye incl. tilslutning til nettet. Sony har i deres presse omtale meldt meget atraktive priser ud....

PS: Jeg købte selv en BDP-S300 i foråret da SONY kørte kampange på den til 2600,- kr incl. 6 stk. Blu-ray film....Jeg har dog kæmpet lidt med SONY vedr. de "gratis" Blu-Ray film via lidt mail kommunikation.

Resultatet blev, at jeg fik 2 stk Blu-Ray film leveret i kassen ved købet  samt Jeg modtog igår hele 8 stk. Blu-Ray film med posten fra SONY´s afdeling England alle med danske undertekster ....Antallet var sat op grundet den forsinket levering i henhold til et vedlagt brev hvor i de beklage forholdet omkring den sene levering.

Ovenstående betyder, at jeg har ialt har fået 10 stk Blu-Ray film uden beregning i forbindelse med købet, hvilket betyder at jeg næsten har fået selve afspilleren "gratis" nå jeg sammenligner med danske detail priser på BLU-ray film..... Helt fin service fra SONY´s side 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo det har jeg forstået Men jeg kan stadig ikke se "gevinsten" i forhold til profile 1.1, som også har PIP funktioner og audio på flere sprog. Her ligger det hele dog på skiven, men det ER DER!!!


Nej, du har jo ikke forstået det, hvis du tror at profile 1.1 alene er nok til PiP og den slags. Det kræver stadigvæk afspiller-dekodning af lyden for at virke.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Nu er der også nye Sony nye BD afspillere på vej BDP-S350 + BDP-S550 som kan alt det nye incl. tilslutning til nettet.


De bruger dog stadgivæk billig skalering og de-interlacing af dvd, så som dvd-afspilere egner de sig ikke så godt. Det er faktisk samme chip som man finder i f.eks. Samsung BD-P1400, så der er heller ingen korrekt de-interlacing af PAL dvd-film.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 16:24

Hej Naiera

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor man skal have PIP på ens BD afspiller. Mit fjensyn (PDP-428XD) har også denne funktion, som jeg så og sige aldrig benytter mig af i hverdagen ?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu