recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af ny blu-ray afspiller

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 16:32
PiP kan f.eks. benyttes til at have instruktøren siddende nede i hjørnet og snakke om ting der foregår på det store billede, i selve filmen, samtidig. Jeg mener at PiP-funktionen i HD DVD-formatet blev brugt i udgivelsen af '300', til at vise hvordan filmen så ud uden effekter, under optagelsen. Der er mange forskellige muligheder med PiP, men hvis du f.eks. har en EP35 og bitstreamer lyden til receiveren, så er der ikke lyd på det lille billede...
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 16:46

Hej Naiera

Det der der vel ikke noget ny i det findes jo allerede på nogle SD DVD som en ekstra kamera vinkel....Jeg må sige der er ikke noget jeg gør brug af.

Vedrørende de nye SONY´s afspillere må jeg sige, at min erfaring med afspilling af SD DVD på BDP-S300 ikke er helt så dårlig men at min DRM-EX87 fra Panasonis gør det lidt bedre....Jeg vil bare sige at SONY er på banen med afspiller på 2.0 profil + alt det nye HD lyd + tilkobling til internet på selv den mindste model altså et skidt længere end en tilsvarende Panasonic.

Afslutningsvis må jeg sige at min erfaring siger mig at som med HD signal generelt er der stor forskel på de enkelte Blu-ray film hvad angår billedkvaliteten, nogle køre ikke meget over 25 Mbps mens andre kan have 50 mbps.

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 16:50
En ekstra kameravinkel er ikke det samme som PiP.

Det med EP35, bitstreaming og manglende lyd har jeg fra en brugererfaringshistorie ovre på DAHF.dk, så der er bestemt nogen der bruger den slags. Og princippet med at der kræves afspillerdekodning af lyden for at få ting som PiP til at virke er det samme på Blu-ray.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 16:53

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo det har jeg forstået Men jeg kan stadig ikke se "gevinsten" i forhold til profile 1.1, som også har PIP funktioner og audio på flere sprog. Her ligger det hele dog på skiven, men det ER DER!!!


Nej, du har jo ikke forstået det, hvis du tror at profile 1.1 alene er nok til PiP og den slags. Det kræver stadigvæk afspiller-dekodning af lyden for at virke.

Visse vasse, tror det er dig der har fået PIP Hvis du gad at sætte dig ind det, ville du se at flere udgivelser i BD har den funktion, som virker i profile 1.1 og frem. Men hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg det er et forstyrrende element at have instruktøren til at sidde nede i hjørnet og kommentere sit kunstværk. Ville svare til at gå på kunstudstilling og have en mand til at gå og forklare hvad malerierne forestiller

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 17:05
jeg ville da gerne have en med, som fortæller hvad malerierne forestiller. det er ikke altid man ved det i dag.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 17:06

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg ville da gerne have en med, som fortæller hvad malerierne forestiller. det er ikke altid man ved det i dag.

Vrøvl med dig Flemming - lidt udfordringer skader ikke - altså forarbejdet mener jeg

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg ville da gerne have en med, som fortæller hvad malerierne forestiller. det er ikke altid man ved det i dag.

Det jo netop pointen. Du skal selv bruge de små grå, Flemming. Ellers visner de og dør

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 17:20

hey hey. jeg synes i to, er gode til at rotte sig sammen mod mig.

bare vent, hævnens time er nær.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du gad at sætte dig ind det, ville du se at flere udgivelser i BD har den funktion, som virker i profile 1.1 og frem.



Det betvivler jeg jo heller ikke! Men lyden skal stadig dekodes i afspilleren for at PiP kan virke.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg det er et forstyrrende element at have instruktøren til at sidde nede i hjørnet og kommentere sit kunstværk. Ville svare til at gå på kunstudstilling og have en mand til at gå og forklare hvad malerierne forestiller


Man kan jo godt se film flere gange, og nogle derude er jo interesserede i selve skabelsen af film. Det er her sådanne kommentarspor, nu med billede, kommer ind i, ja, billedet.



Redigeret af Naiera - 03-Juni-2008 kl. 17:21
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du gad at sætte dig ind det, ville du se at flere udgivelser i BD har den funktion, som virker i profile 1.1 og frem.



Det betvivler jeg jo heller ikke! Men lyden skal stadig dekodes i afspilleren for at PiP kan virke.

Nej da, det er ikke nødvendigt. Så læs dog på lektien, så ville jeg jo ikke kunne se og høre kommentatorsporet samtidig med PIP billedet

http://www.highdefdigest.com/news/show/1186

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg det er et forstyrrende element at have instruktøren til at sidde nede i hjørnet og kommentere sit kunstværk. Ville svare til at gå på kunstudstilling og have en mand til at gå og forklare hvad malerierne forestiller


Man kan jo godt se film flere gange, og nogle derude er jo interesserede i selve skabelsen af film. Det er her sådanne kommentarspor, nu med billede, kommer ind i, ja, billedet.

Ja det kan ikke udelukkes at jeg også ved 2. gennemsyn af filmen vil synes at det er interessant. Så er det jo godt at denne feature understøttes i profile 1.1 på min BD30

Kampus



Redigeret af Kampus - 03-Juni-2008 kl. 20:22
Til top
Motor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 19:53

Hej allesammen og tak for de mange svar

Efter at have læst dem, tror jeg jeg blev klogere på et par ting. Bare ret mig, hvis jeg tager fejl.

1. Der er pt. ingen BD afspillere, som er lige så gode som deciderede DVD-afspillere til at opskalere alm. DVD. Nogle enkelte kommer i nærheden, men der er nogen uenighed om hvilke mærker/modeller, der er gode og hvilke der ikke er.

2. BD-afspillere er rent kvalitetsmæssigt tæt på hinanden omkring afspilningen af blu-ray. Der hvor det varierer er profile, evnen til at opskalere alm. DVD og opstartstid.

Derfor har jeg nu overvejet at købe en DVD afspiller til at afspille min DVD'ere og senere når jeg begynder at købe blu-ray så købe en BD-afspiller til dette formål (hvis jeg er heldig er BD-afspillere på det tidspunkt måske også blevet gode til at afspille DVD). Så er spørgsmålet så bare hvilken DVD afspiller i kan anbefale. Prisleje 2500-3000,-

Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Motor Motor skrev:

Hej allesammen og tak for de mange svar

Efter at have læst dem, tror jeg jeg blev klogere på et par ting. Bare ret mig, hvis jeg tager fejl.

1. Der er pt. ingen BD afspillere, som er lige så gode som deciderede DVD-afspillere til at opskalere alm. DVD. Nogle enkelte kommer i nærheden, men der er nogen uenighed om hvilke mærker/modeller, der er gode og hvilke der ikke er.

2. BD-afspillere er rent kvalitetsmæssigt tæt på hinanden omkring afspilningen af blu-ray. Der hvor det varierer er profile, evnen til at opskalere alm. DVD og opstartstid.

Derfor har jeg nu overvejet at købe en DVD afspiller til at afspille min DVD'ere og senere når jeg begynder at købe blu-ray så købe en BD-afspiller til dette formål (hvis jeg er heldig er BD-afspillere på det tidspunkt måske også blevet gode til at afspille DVD). Så er spørgsmålet så bare hvilken DVD afspiller i kan anbefale. Prisleje 2500-3000,-

Det var en rigtig god beslutning, Motor.

Læs også mit budskab her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41794& PN=1&TPN=3 hvor snakken går på PS3 kontra BD30.

Mht. en DVD afspiller i det nævnte prisleje vil jeg kaste et blik på Panasonic DVD-S100 eller forgængeren som efter min vurdering er bedre mht. performance. En mulighed er også er at gå på den "Blå", hvor du måske kan finde en nyere brugt Denon til samme pris. Denon kan altså et eller andet med deres DVD afspillere.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu