recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artikel: Oplev HD-lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArtikel: Oplev HD-lyd

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2008 kl. 18:59

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kan som nævnt og forklaret med dybdegående link kun dekodes/pakkes ud på én måde.

Så opstår fejlene andetsted i apparatets kæde.

EOD.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
CrimsonLoneWolf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 16:57
Lige for at vende tilbage til mit første spørgsmål (btw, tak for svaret)..

Min nuværende dvd afspiller kan indstilles til at lave et 6.1 DD signal om til 5.1 (så vidt jeg husker er der nogle få DD EX med 6.1 eller noget i den stil). Dvs. jeg kan stadig få udbytte af min "gamle" receiver der kun kan dekode DTS, DD 5.1, fordi den så stadig kan afspille et 5.1 signal der er dekodet i min DVD afspiller... Jeg går derfor ud fra at nye Blue-Ray afspillere, såsom Pana BD-50, vil kunne indstilles til at dekode lad os sige et Dolby True HD og derfor sende det som 5.1 til min receiver i stedet for det optimale 7.1, evt. som PCM? Ellers givf et link til en online manual :/
Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2008 kl. 18:57
Kan jeg overhovdet bruge TrueHD og MasterHD til noget i et 5.1 setup? Hvis jeg nu spiller en film der er 7.1 TrueHD vil jeg så bare få et alm. dvd signal til mit 5.1 setup eller findes der også en 5.1 TrueHD version på de film? Ellers har jeg intet at bruge det til eftersom jeg ikke får 7.1 setup de næste mange år.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2008 kl. 18:59

Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

Kan jeg overhovdet bruge TrueHD og MasterHD til noget i et 5.1 setup?

Ja, sagtens. I betragtning af at 99% af alle film endnu kun er i 5.1 lyd, så er det endnu det primære (og mest eftertragtede)

Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

 Hvis jeg nu spiller en film der er 7.1 TrueHD vil jeg så bare få et alm. dvd signal til mit 5.1 setup eller findes der også en 5.1 TrueHD version på de film? Ellers har jeg intet at bruge det til eftersom jeg ikke får 7.1 setup de næste mange år.

Ja, det kan du godt.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2008 kl. 20:16
Godt så, så vil jeg da med sikkerhed vente på en model med TrueHD og MasterHD  så krydser jeg bare fingre for at 806 ikke bliver meget dyrere end 805 er i tyskland nu
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

Godt så, så vil jeg da med sikkerhed vente på en model med TrueHD og MasterHD  så krydser jeg bare fingre for at 806 ikke bliver meget dyrere end 805 er i tyskland nu

805 har da True HD og DTS HD, hvis det er det du efterspørger.
Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 10:02
Ja det fandt jeg ud af  så nu skal jeg bare lige have noget løn fra Juli så tror jeg at jeg køber. Med mindre der kommer en nyhed om at 806 vil være væsentlig køligere end 805 hvilket skulle være dens Achilles' heel. Og jeg har tænkt mig at smide den ind i et skab, men kan være jeg skal installere nogle blæsere på bagsiden af skabet
Til top
Mads H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:01
Hvis jeg nu køber et par nye gulvhøjtalere (2 styks), kan jeg så godt smide dem ind i mit KEF 5.1 surround sæt, så det bliver til 7.1? og så bruge de 2 nye gulvhøjtalere som front, og smide de KEF højtalere jeg bruger som front pt. ned bagved? 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 21:11

Oprindeligt skrevet af Mads H Mads H skrev:

Hvis jeg nu køber et par nye gulvhøjtalere (2 styks), kan jeg så godt smide dem ind i mit KEF 5.1 surround sæt, så det bliver til 7.1? og så bruge de 2 nye gulvhøjtalere som front, og smide de KEF højtalere jeg bruger som front pt. ned bagved? 

Ja, det kan du godt.

Bare vær opmærksom på, at gulvhøjttalere ikke er de mest velegnede til side og baghøjttalere. Årsagen er at de sjældent laver lyden diffus nok - man vil kunne høre hvor lyden kommer fra. Hvor højttaleren står henne, i forhold til lytte positionen.

Jeg blevt noget overrasket over hvilken forskel det gav her, da jeg skiftede fra gulvhøjttalere bag ud med nogle mindre reol højttalere. Lyden blev markant bedre med reol højttalerne, mere mere "volumen" til stemningen i filmene fordi lyden fordeler sig bedre i rummet. Små højttalere har en egenskab med at kunne "falde i et med rummet" som gulvhøjttalere (normalt) ikke har. Og det gør små højttalere mere velegnede til bag - end de store.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Mads H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 22:09

Jep, jeg vil også bruge de nye som front, når engang jeg får dem købt..

PS. Kan det passe at højtalerne (pånær centeren) i KEF. 2005.2 systemet, er ens, og derfor lige meget hvor man bruger dem henne i systemet? Der står ikke noget på dem, altså om de er front eller bag



Redigeret af Mads H - 21-Juli-2008 kl. 22:10
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af Mads H Mads H skrev:

PS. Kan det passe at højtalerne (pånær centeren) i KEF. 2005.2 systemet, er ens, og derfor lige meget hvor man bruger dem henne i systemet? Der står ikke noget på dem, altså om de er front eller bag

Ja, de ser ens ud.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 10:21

Spørgsmål:

Hvis en PS3 er forbundet med en reciever der kun kan håndtere hdmi 1.2 og har et 5.1 HT setup, så vil jeg  kunne udnytte den nye HD-lyd via PCM dekodet i PS3´en, ik? Hvad hvis PS3´en sender lyden ud i PCM 7.1 (på de discs der har det), vil det så stadig være HD-lyd der kommer ud af HT eller vil recieveren lave det om til "alm." 5.1 lyd? Håber det giver mening...

 -Og lige et tillægsspørgsmål: Hvis billedet går igennem ovennævte setup og videre til skærmen, kan hdmi 1.2 så håndtere 1080p/24? (lidt uden for tråden, men det hører jo sammen)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu