recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælles indkøb af Pioneer plasma (efterår)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælles indkøb af Pioneer plasma (efterår)

 Besvar Besvar Side  <1 6768697071>
Forfatter
Besked
Shpongled Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 19:21
Så er det sku imorgen det sker =)

Har lige fået bestilt en YouSee box med harddisk, fuldpakke samt HD pakken - så skulle der være noget at se på det nye vidunder
sniggidy-niggidy-nooch
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 19:34
Her ER det sket Med lidt held følger der lidt billeder senere på aftenen.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 22:16
Så er her lidt billeder.

Først en stor tak til alle involverede i fællesskabet, folkene hos Milo Radio inkluderet. Jeg havde aftalt levering mellem 15 og 17 i dag fredag og kl 14.58 ringede det på. To mand høj trillede kassen over gården og bar det op på første salg på trods af at - som jeg havde forstået det - levering kun var til gadedøren. Mange for det.

Så fulgte en udpakning og lidt af det forløb kan ses på disse billeder:



Det er mit gamle LG 42PC1R (fra fælleskøbet her for ca. 2,5 år siden) i baggrunden. En baby sammenlignet med Pioneer'en

Så dukkede en af den slags venner man altid kan regne med op og hjalp med resten (det er også ham der medbragte kamera og tog billederne). Det gik smertefrit at få fod på. At få hdmi-indgangen til at virke efter hensigten var ikke så enkelt men igen trådte min buddy til og brugte hans rainman evner til at løse de problemer. Så mangler jeg bare at Yousee boxen igen gider vise et billede på hdmi-udgangen.

Resultatet:


Filmen der kører er The Descent og billederne yder den naturligvis ikke retfærdighed.

For at citere min buddy: dette tv er ikke stort, det er Godzilla-stort

Nu skal det så have 200 timers spilletid og så skal jeg have en sniksnak med Otto om en kalibrering, en Edge og en Oppo-afspiller.

Og lige for en god ordens skyld: ja - klistermærket på rammen er pillet af og ja - jeg ved godt det ikke er god stil at stille noget på højttalere eller sub men det kniber med pladsen og både Lara og Sauron skal altså ikke stå i en kasse i kælderrummet (og så skulle I ørvigt se hvad det ellers står i lejligheden). Og nej - der er ikke dirkete sol gennem vinduerne på noget tidspunkt.

Hard-core collectors vil sikkert nikke anerkendende til de LE'er og boxsets der kan ses i baggrunden.



Redigeret af Stampe - 17-Oktober-2008 kl. 22:17
Til top
Killerfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Lyngby, Denmark
Status: Offline
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 23:23

hej Stamp

det ser ikke værst ud.

har også lige fået mit sat op på min 12 kvm. og din ven har ret det er Godzilla-stort   



Redigeret af Killerfly - 17-Oktober-2008 kl. 23:25
Til top
Shpongled Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 13:15
Det kan man kalde præcis levering .. stod til kl. 13 - og kl. 13.02 var TV'et her ..

Damn en stor kasse




sniggidy-niggidy-nooch
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 01:58

Det var sgu da en lille kasse...

Den 6090H jeg bestilte til en kammerat stod til levering mellem kl. 16 og kl. 19 i dag (eller rettere i går) og ankom 15:58. Hold kæft for en mega kasse!

Vi troede også først, at vi skulle løfte tv'et ud af kassen før jeg ved et tilfælde opdagede, at man kunne løfte det meste af kassen af, så der kun stod en sokkel med tv'et tilbage forneden. Noget af det første vi var imponeret over var kvaliteten på fjernbetjeningen. Det er seriøst noget af det bedste jeg har set lang tid!

Selve opsætningen af tv'et på et Vogels vægophæng tog knap 2 timer. Vi gik sagen stille an, og havde faktisk tv'et nede igen et par gange for at lave småjustager.

Da vi så endeligt fik gang i dyret var vi ved at tabe kæberne. Min kammerat har haft en Panasonic plasma fra deres professionelle serie i adskillige år, så kvaliteten på plasmabillede var ikk ukendt, men Pioneer'en overtrumfede da godt nok alt både han og jeg nogensinde havde set. Og det er "out of the box".

Eneste problem vi har kæmpet med er HDMI-forbindelsen fra hans pc til skærmen. Den har det med at miste billedet/forbindelsen, når man har skiftet til en anden HDMI-indgang. Hans pc er baseret på et Gigabyte GA-MA78GM-S2H (rev.1.0) motherboard, og der er tilsyneladende problemer med HDMI-udgangen på boardet. Vi håber at kunne løse det med et dedikeret grafikkort, medmindre nogen her har et andet forslag.

For øvrigt var jeg overrasket hvor ekstremt lidt genskin tv'et har. Så kan LCD-folket altså godt stikke piben ind, for der var *meget* lidt af det. 



Redigeret af azrael - 19-Oktober-2008 kl. 02:01
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Eneste problem vi har kæmpet med er HDMI-forbindelsen fra hans pc til skærmen. Den har det med at miste billedet/forbindelsen, når man har skiftet til en anden HDMI-indgang. Hans pc er baseret på et Gigabyte GA-MA78GM-S2H (rev.1.0) motherboard, og der er tilsyneladende problemer med HDMI-udgangen på boardet. Vi håber at kunne løse det med et dedikeret grafikkort, medmindre nogen her har et andet forslag.



Først og fremmest afhænger det af hvor langt HDMI-kablet er fra PC til TV. Er det f.eks. 5m eller længere er der mange der har lignende problem (prøv bare at google det).

Jeg havde samme problem på mit 5090H + PC. Jeg kørte igennem først igennem en passiv HDMI-switch, men da jeg skiftede til denne: http://www.av-connection.dk/?PGr=1731&ML=434
aktive switch, var problemet løst. Nu har jeg godt nok ikke samme bundkort, men det kan være det kan hjælpe alligevel

EDIT: Jeg har godtnok sat mit TV til grafikkortet via et DVD-HDMi kabel. Lyden kører så via mit surroundanlæg. 



Redigeret af johnjkj - 19-Oktober-2008 kl. 12:27
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 12:36

Lidt i 9 i går aftes ankom mit LX5090H så leveret af 2 trætte gutter som havde været på noget af en tur, de var startet kl 7 om morgen, og nu stod de og skulle den lange vej tilbage igen fra Skagen, havde på forhånd tilbudt dem at de kunne låne et værelse oppe på mit job, til at overnatte i men de ville meget gerne hejm igen, så håber at de har haft en god tur hjem.

Men sikke dog et fedt tv, det er da alt for lækkert

Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 14:55

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Eneste problem vi har kæmpet med er HDMI-forbindelsen fra hans pc til skærmen. Den har det med at miste billedet/forbindelsen, når man har skiftet til en anden HDMI-indgang. Hans pc er baseret på et Gigabyte GA-MA78GM-S2H (rev.1.0) motherboard, og der er tilsyneladende problemer med HDMI-udgangen på boardet. Vi håber at kunne løse det med et dedikeret grafikkort, medmindre nogen her har et andet forslag.
Først og fremmest afhænger det af hvor langt HDMI-kablet er fra PC til TV. Er det f.eks. 5m eller længere er der mange der har lignende problem (prøv bare at google det).

Jeg havde samme problem på mit 5090H + PC. Jeg kørte igennem først igennem en passiv HDMI-switch, men da jeg skiftede til denne: http://www.av-connection.dk/?PGr=1731&ML=434
aktive switch, var problemet løst. Nu har jeg godt nok ikke samme bundkort, men det kan være det kan hjælpe alligevel

EDIT: Jeg har godtnok sat mit TV til grafikkortet via et DVD-HDMi kabel. Lyden kører så via mit surroundanlæg. 
Mange tak for forslaget. Kablet er 3 meter langt og i det lavere high-end (Lindy). Kablet er heller ikke problemet, da signalet forsvinder når man på tv'et skifter til en anden (HDMI-)indgang og så tilbage igen. Jeg har googlet problemstillingen lidt og kan se, at der ikke er tale om et ualmindeligt problem. Tværtimod ser ud til at være den kære DRM-"feature" HDCP, der giver problemet. Hvis man skifter væk fra computerens signal mistes HDCP-handshake og dette bliver ikke genetableret, når man skifter tilbage. Signalet fra computeren er så ikke længere "trustworthy" og derfor går skærmen i sort. Er moderne teknik ikke vidunderlig...?

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Kobra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 16:48
Fik også mit i Torsdags, den er bare lækker!!!Er det muligt at se dens spilletid?Altså omkring de 200 første timer...???
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Kobra Kobra skrev:

Fik også mit i Torsdags, den er bare lækker!!!Er det muligt at se dens spilletid?Altså omkring de 200 første timer...???


Nej desværre ikke.
Til top
-NEO- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 22:33
Mit landede igår kl 12 og kl. 14:30 hang den på væggen med HDMI hul igennem hele vejen fra min ligeledes nyerhvervede yousee HD box, via min Denon AVR 2807 receiver. OG HOLD DA KÆFT HVOR VAR STARWARS DA FED AT SE PÅ I GÅR AFTES  selvom det er en gammel traver, var det en HELT anden oplevelse at se den på denne superskærm!

Idag har jeg så fået forbindelese til mediemateriale på mit LAN via Home Media Gallery funktionen. Det ser ud til at fungere ok, men jeg skal vist lige have fundet noget software på serversiden som er til at hitte ud af...

Tilbage er der udover 1200 timers pillen ved billed-indstillinger at få gemt kabelspagettihen og finde en kombi-fjernbetjening eller lære min kone at manøvrere med de 4 fjernbetjenere der nu ligger på sofapuffen...

-NEO

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6768697071>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu