recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:48
Nu er PS3 reference for mange tidskrifter, filmselskaber m.m., og det ville
den ikke værre hvis den ikke målet korrekt, som Joe Kane mere en
bekræftet med div. test.

At man måske syndes at en spille maskine, ikke kan værre den beste Blu-
ray afspille på market, er en anden sag, men sådan forholde det sig nu.

Derfor tro jeg meget på den komme Blu-ray afspille fra Oppo, da netop
Oppo gør meget ud af den, vise det korrekt signal, bla. ved at bruge en
beder billde chip end Denon eller Pioneer gør, til tre til fire gange prisen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Praksis er at kigge på billederne, og se de forskelle der er.


Og det gør Joe Kane selvfølgelig også!

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Du kunne ligeså godt citere Wikipedia på din viden!  


Nej. Alle og enhver kan nærmest skrive hvad de vil på Wikipedia. Joe Kane er måske den største kapacitet indenfor sit felt i dag.
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 18:02

Joe Kane, Joe Kane & Joe Kane..............

Nogle mennesker bliver bare forgudet og alle deres udtaelser er lig med sanheden  Tag nu og dan jeres egne meninger istedet for at lytte til en bestemt person.

Ja PS3 er referance mange steder, men tag nu lige og klap hesten. Hvor mange gode Blu Ray afspillere var der på markede for et par måneder siden. Det er først nu og de næste måneder der begynder at komme de "tungere" modeller og så skal i se at lige pludselig er PS3 ikke referance længere.

Naiera, lige så snart nogle påstår at en given maskine er bedre end PS3, så er den ikke indstillet rigtigt, der er fejl på et produkt eller noget helt tredie. Jeg kunne godt tænke mig at vide om du har lavet en A-B test mellem PS3 og en stand alone BD-maskine og på hvilket udstyr, for jeg håber da at ud har dannet dig dine egne erfaringer og ikke lever i skyggen af hvad en bestemt person mener

 

Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 18:06

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:



Praksis er når Joe Kane kigger på PS3'ens 1080p-output med diverse testskiver og konkluderer at det er korrekt. Det kan gøres anderledes, men ikke (umiddelbart*) bedre.

Har du været i militæret Naiera? For det virker da som om at du har mistet evnet til at være selvstendig og skal have andre til at fortælle dig hvad du skal gøre og mene

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Problemet er at du ikke kender forskel på teori og praksis i forbrugerelektronik, eller blot ignorerer at der er en forskel og hvad den skyldes.


Sludder. Jeg er udmærket klar over forskellen på teori og praksis, og når du i praksis oplever en forskel, så er det blot jeg konstaterer at der må være en forklaring. Så simpelt er det. Enten er noget forkert indstillet, PS3'en ikke så god som den går for at være, Denon'en mindre god, eller noget andet. Det er useriøst bare at gå fuldstændig uvidenskabeligt til værks og nægte at søge en forklaring på en forskel der egentlig ikke burde være der, når man går ud fra at Denon'en også er i stand til korrekt 1080p-ouput.

Jeg har i øvrigt selv en Denon DVD-2930, som vel nærmest er dvd-pendanten til 2500BT, og der er RIG mulighed for at ændre på billedgengivelsen med en LANG række indstillinger. Hvem siger at du eller Denon ikke har peppet indstillingerne lidt op eller ned? Bevidst eller ubevidst. Min 2930'er har hvad der ligner at være en fejl i softwaren, så når man første gang, efter apparatet har været tændt i den pågældende omgang, skifter mellem de forskellige billed-presets, kan se en tydelig forskel, selvom de forskellige presets er indstillet 100% ens. Sådan noget lignende kunne jo snildt tænkes at være tilfældet med 2500'eren. Men det er selvfølgelig bare én mulig forklaring på den forskel du oplever.

Hvad angår 2930'eren er det noget jeg skal have mit taget sammen til at skrive til Denon om, for den slags er selvfølgelig ikke optimalt.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 18:08
Mon ikke PS3 er reference mange steder fordi det er den mest udbredte BD afspiller... ergo alle kan forholde sig til den.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 18:20

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er udmærket klar over forskellen på teori og praksis, og når du i praksis oplever en forskel

Ja, men du har ingen praktisk erfaring med den.

Og derfor er dine input ikke relevante i denne sammenhæng.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 18:36
reference er vel også noget man bruger for at have noget at måle op mod.bedre som dårligere.jeg ved godt at der er korrekt output,men hvad er korrekt.skarphed farve +div?jeg kunne godt forestille mig et korrekt billede vil blive bedre hvis man gør noget ud af at skærme kabinettet,mere præcist drev ,mere jævn spænding(strømforsyning)+div
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja, men du har ingen praktisk erfaring med den.

Og derfor er dine input ikke relevante i denne sammenhæng.

Useriøs kommentar. Det kan godt være du synes det er problematisk at du mener jeg hænger mig for meget i teori, men at du fuldstændig lukker ørerne for alt andet end hvad du har set, uanset de nærmest uanede mængder mulige fejlkilder, er det virkelige problem. Det er useriøst at du helt nægter at forholde dig til muligheden for at f.eks. Denon-maskinen kan være indstillet forkert. Og jeg kender jo Denons afspillere ret godt, og der er netop rig mulighed for at de kan være indstillet forkert.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 19:45

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Useriøs kommentar. Det kan godt være du synes det er problematisk at du mener jeg hænger mig for meget i teori, men at du fuldstændig lukker ørerne for alt andet end hvad du har set, uanset de nærmest uanede mængder mulige fejlkilder, er det virkelige problem. Det er useriøst at du helt nægter at forholde dig til muligheden for at f.eks. Denon-maskinen kan være indstillet forkert. Og jeg kender jo Denons afspillere ret godt, og der er netop rig mulighed for at de kan være indstillet forkert.
´

Jeg lukker ikke øjnene for noget - tværtimod har jeg brugt uhyggelig meget tid på at finde ud af, hvad der var op og ned i denne sammenhæng.

I denne sammenhæng er mit problem, at dine øjne virker lukkede for alt andet end hvad du læser af teori hos de få "guder" du dyrker.

Mine muligheder er - og har hele tiden været - helt åbne. Men jeg har endnu til gode at opleve samme hos dig. Alene dit ordvalg i debatterne er ikke gode .. du nedgør gerne dem som tillader at stille spørgsmål til din teoretiske viden.

Men inden dette ender i unødvendig mudderkastning, så vil jeg bede dig nøjes med kun bidrage med egne erfaringer. Eftersom dette er et emne for anmeldelse af Denon DVD-2500BT - og ikke for hverken teorerisk viden eller uvidenhed omkring blu-ray i al almindelighed.

Hvis du ikke efterlever dette ønske, altså at nøjes med at udveksle erfaringer med - og stille spørgsmål til - Denon DVD-2500BT, så ser jeg ingen anden udvej end at sætte din profil på pause for en stund.

  /Lars



Redigeret af Lars - 11-September-2008 kl. 21:17
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 23:15
Jeg er meget overrasket over dette udsagn:
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvis du ikke efterlever dette ønske, altså at nøjes med at udveksle erfaringer med - og stille spørgsmål til - Denon DVD-2500BT, så ser jeg ingen anden udvej end at sætte din profil på pause for en stund.

  /Lars



Naiera har i denne tråd IMO hele tiden ført en saglig debat.
Der har været underbyggede holdninger, men frem for alt har der været stillet nogle kritiske spørgsmål/opfordret til saglig debat.

Jeg fik ikke selv læst denne sidste del af tråden, (som jeg læste op på siden lidt over middag 10.9), før jeg rapporterede negative, følelsesladede ytringer til moderator. De var IKKE fra Naiera.
Det kan måske godt være, at Naiera har været på kant med andre medlemmer tidligere, men jeg kan ikke - selv efter en meget kritisk gennemlæsning - finde nogen som helst anledning til at hans profil skal 'sættes på pause'
Det ville IMO være et bølleagtigt overgreb!

Jeg synes snarere, at han måske skal have et par svar på sine spørgsmål

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:



Jeg synes snarere, at han måske skal have et par svar på sine spørgsmål


Jaja, OK...
Jeg har ikke en skid forstand på emnet, i sig selv, men jeg kan da se, at Naiera rent retorisk har et overtag.
Han fremfører argumenter (måske(?!))kombineret med holdninger, men ingen gendriver argumenterne - overhovedet
vh s
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu